בן שמעון: "במכבי ת"א לא הייתי עצמי"

מאמן הפועל ת"א בראיון: "למערכת גדולה צריך להגיע מגובש"

לאיש אין ספק שבעונת 2013/14 שתצא לדרך בשבת, הפועל תל אביב תהיה אחת הקבוצות הכי מסקרנות בליגה. אחרי הנחתת רן בן שמעון והרכש המאסיבי שהוחתם בחודרוב, הגיעה ההדחה המאכזבת מאירופה ועימה שלל סימני שאלה. רן בן שמעון הגיע לאולפן 'יציע העיתונות' וניסה לענות על כל השאלות הקשות.

"נראינו גרוע מול פאנדורי, דברים השתבשו ולא לכל דבר יש הסבר, אז עדיף שאשתוק", פתח מאמן הפועל בהתייחסו להדחה מאירופה. "בתור יחידים, המאמץ שהשחקנים עושים כרגע הוא מקסימלי, אבל כיחידה זה עדיין לא זה. הבלמים שלנו? הם בלמים טובים מאוד, אבל דברים עוד לא התחברו. אסור לשכוח שאנחנו קבוצה חדשה. מאז ההפסד לרומנים עבדנו בשקט, בלי אירופה על הגב. נכון שכרגע מכבי חיפה ומכבי ת"א נראות יותר טוב מאיתנו, אבל הם המשיכו עם אותו סגל מהעונה שעברה. אני כרגע עדיין בונה, ואני מסתכל על עצמי".


באופן טבעי, שני הליגיונרים ששבון הביתה, גילי ורמוט ואיתי שכטר, מעוררים הרבה עניין, בין היתר בשל השכר הגבוה שהם מקבלים. "ורמוט הוא אחד השחקנים שנפצעו הכי פחות בכדורגל שלנו", אומר בן שמעון בהקשר היעדרותו הארוכה. "זו פציעה ראשונה שלו אחרי שנים. היתה לו פציעה ארוכה ממנה החלים, ועכשיו יש לו משהו קטן, בכלל בשריר הקדמי ולא האחורי, ממנו סבל. יש לי את כל הסבלנות בעולם לחכות לו כדי שיהיה 100 אחוז כשיר. שכטר? קצב משחק זה משהו שיחזור עם הזמן, אבל לא היה לי הרבה שחקנים עם כאלה איכויות. אני סומך עליו, הוא אישיות נדירה בחדר ההלבשה, ואלך איתו עד הסוף".


ומה היה לבן שמעון לומר על ההבדלים בין התקופה במכבי ת"א לבין ההגעה ליריבה העירונית? "אני לומד מטעויות כל יום בחיי, וגם מהסיטאוציה ההיא למדתי. אני אעשה את מה שאני יודע ואאמן איך שאראה לנכון, אבל בין הצלחה וכשלון יש הבדל קטן. למדתי שלמערכת גדולה צריך לבוא יותר מגובש. כשהגעתי למכבי, לדוגמה, היה לי סיפור עם ג'ונתן אסוס, ורציתי להעיף אותו קיבינימאט, אבל הקשבתי למי שאמר לי 'שמור על שקט ותשאיר אותו'. לא שמעתי לעצמי כשהייתי במכבי, לא הייתי עצמי".

לסיכום, המאמן גם סיפק את הזווית שלו לסיטאוציית התחרות בין דני עמוס לבוריס קליימן. "קודם כל, אפשר להתווכח על ההחלטה להביא את עמוס, אבל תמוהה היא בטח לא, זה שוער שלקח אליפות והגיע לנבחרת. השאלה למי מגיע לשחק ראויה, ולכל אחד יש דעה".

"כשבאתי לא הכרתי מספיק את בוריס, והיו לו סעיפים בחוזה שאומרים שהוא ישוחרר אם לא ישחק מעל ל-70 אחוז מהמשחקים. לא אהבתי את זה שהחוזה יכתיב לי אם לשתף אותו או לא. בדרך כלל מאמן שהביא שחקנים נותן להם אשראי לזמן מה, ולכן עמוס פתח, אבל גם קליימן הוא שוער יוצא מן הכלל ובחור נפלא, ושניהם ראויים".