0:2 ללוזון וליאז' במינסק. טוטנהאם דרסה

90 דקות לבן חיים. חמישיה לספרס, בכורה למויאל בשריף

בליגה, באירופה, בינתיים זה ממש לא משנה עבור גיא לוזון. הישראלי המשיך את פתיחת העונה המושלמת שלו כמאמן סטנדרד ליאז' הערב (חמישי), כאשר ניצח 0:2 את מינסק הבלארוסית בחוץ במשחק הראשון של פלייאוף הליגה האירופית. גם עבור חבריו של ביברס נאתכו ברובין קאזאן זה היה ערב מוצלח, עם 0:1 על מולדה בחוץ, למרות שהקשר לא פתח בהרכב. עוד ביבשת, טוטנהאם עלתה מעשית לבתים עם 0:5 קל על דינמו טביליסי, וגם בטיס השיגה ניצחון חוץ שמקרב אותה לשלב הבא. הסנסציה? אודינזה חטפה 3:1 בבית על ידי סלובן ליברץ.

מינסק-סטנדרד ליאז' 2:0
לוזון לא היה יכול לדמיין התחלה יותר טובה לקריירה שלו כמאמן אירופי, והוא פשוט לא עוצר. המאמן הציב את טל בן חיים במרכז ההגנה, כאשר דודו ביטון נכנס בצורה נדירה למגרש ב-21 הדקות האחרונות. על השערים היו אמונים מיצ'י באצ'ואיי הצעיר בדקה ה-56, ופרדריק בולוט הצרפתי 7 דקות מהסיום. ליאז' עם רגל וחצי בבתים.


דינמו טביליסי-טוטנהאם 5:0
בזמן שהדיווחים על עזיבתו של גארת' בייל מתעצמים, ושחקנים כוויליאן ואריק לאמלה נמצאים בדרך ללונדון, אנדרה וילאש-בואש השיג את הכרטיס לשלב הבתים בלי להתאמץ ועוד לפני הגומלין. זה היה משחק נהדר במיוחד עבור אנדרוס טאונסנד, שהבקיע את הראשון בדקה ה-12 ואז בישל לפאוליניו (שער בכורה, 44) ורוברטו סולדאדו (58). דני רוז הוסיף פצצה לחיבורים בדקה ה-65, לפני שהחלוץ הספרדי השלים צמד ראשון במדי התרנגולים בדקה ה-68.


מולדה-רובין קאזאן 1:0
בצל השמועות על עזיבתו של נאתכו, הישראלי נותר מחוץ ל-11 של המאמן קורבאן ברדאייב. גם בלעדיו הרוסים הסתדרו בנורבגיה, כאשר בדקה ה-21 סלומון רונדון הבקיע מבישול של רומן ירמנקו. החלוץ מוונצואלה הכפיל בתוספת הזמן, והפעם יאן אמבילה סידר לו את הכיבוש. נאתכו עלה מהספסל בדקה ה-63.


אודינזה-סלובן ליברץ 3:1
ללא ספק הסנסציה של הערב. האיטלקים אמנם טרם פתחו את העונה, אבל זה לא יכול להוות תירוץ להפסד המביך הזה, שמשאיר את הסיכויים שלהם על הרצפה. הצ'כים כבשו לראשונה כבר בדקה ה-16 הודות לסרגיי ריבלקה, אך גבריאל סילבה מחק את השער בדקה ה-35. אלא שבמחצית השנייה ליברץ הדהימה עם גולים של דז'ון דלארז'ה (49) ואונדריי קושניר (83).

סביליה-שלאסק ורוצלאב 1:4
הפולנים היו קרובים להפתעה גדולה, אבל בסופו של דבר זה הפך לניצחון קל של הספרדים. מרקו פאישאו (שהיה מועמד להפועל חיפה הקיץ) פתח את מסכת ההבקעות בדקה ה-16 ובוורוצלאב החלו לחלום, אך בדקה ה-36 איבן ראקיטיץ' איזן. האורחים נותרו ב-10 שחקנים כשדודו פראיבה הורחק בדקה ה-55, וזה איפשר למרקו מארין (67 ו-89) וקווין גאמיירו (85) להשלים תבוסה. עודד גביש נכנס ל-13 הדקות האחרונות.


רייקה-שטוטגארט 1:2
גם הגרמנים במצב לא פשוט בכלל אחרי הביקור בקרואטיה. אחרי 74 דקות שחונות, לאון בנקו כבש לרייקה. זוראן קוורז'ביץ' הדהים את שטוטגארט עם השני בדקה ה-87, אך ודאד איבישביץ' צימק עם שער חוץ חשוב ודרמטי בדקה ה-89, שמאשיר את האורחים בתמונה.


יאבלונץ-בטיס 2:1
לסביליאנים לא היה הרבה זמן להתאושש מההפסד הדרמטי לריאל מדריד במחזור הפתיחה, אבל הם עשו את העבודה. חורחה מולינה מצא את הרשת בדקה ה-21 מבישול של נאצ'ו, אלא ששתי דקות לפני ההפסקה הסלובנים איזנו הודות ליאן קופיץ'. אך הפעם, בניגוד למשחק בברנבאו, סדריק היה זה שהעניק לבטיס ניצחון בדקה ה-86, והספרדים צפויים לעלות.


אסביירג-סנט אטיין 3:4
כנראה שבצרפת לא יודעים איך לשמור על יתרון. שלוש פעמים שונות סנט אטיין הובילה, ובכל פעם המארחים הדנים חזרו, עד שהשיגו ניצחון דרמטי. הקבוצה הצרפתית עדיין פייבוריטית בהתמודדות הכפולה, אבל שום דבר לא מובטח לה.


פרנק טבאנו פתח את חגיגת השערים בדקה ה-22, אך עברו 4 דקות עד שפיטר אנקרסן הישווה. רומן האמומה כבש (42), והפעם מיק ואן בורן מחק את היתרון (64). עוד 6 דקות חלפו כשלואיק פרין נתן לסנט אטיין הובלה שלישית, אך האנס אנדראסן (75) ואנקרסן (80) השלימו את המהפך.

סוואנזי-פטרולול פלוישטי 1:5
בבריטניה יודעים לדבר רק בחמישיות הערב. הוולשים חגגו באצטדיון ליברטי מצמד של וויין רוטלדג' (14 ו-25), כשבין לבין מיצ'ו מבקיע גם הוא. ווילפריד בוני, שהגיע עם הרבה רעש וצלצולים, מצא את הרשת גם הוא בדקה ה-58 ופוסואלו השלים את הקונצרט (70). למיצ'ו, אגב, היו שני בישולים מלבד הגול. גרוזאב גרוזאב (זו לא טעות) נתן לרומנים שער כבוד בדקה ה-87.


גראספהופרס-פיורנטינה 2:1
תגידו יפה מזל טוב למריו גומז. החלוץ הגרמני הבקיע שער בכורה רשמי במדי הוויולה, ועזר לה להשיג יתרון מול השוויצרים. קוואדראדו הקולומביאני מצא את הרשת ראשון בדקה ה-13, לפני שהרכש מבאיירן מינכן הכפיל דקה לתוך המחצית השנייה. אנגאמוקול שמר על שביב של תקווה למארחים עם שער מצמק בדקה ה-64.


בויבודינה-שריף טירספול 1:1
שבוע וחצי אחרי שהגיע למולדובה, קובי מויאל ערך את הופעת הבכורה שלו במדי שריף ופתח בהרכב של האורחים. איסמעיל איסה כבש למולדבים בדקה ה-36, אך הנריקה לובאנור השאיר אותה ב-10 שחקנים וזה איפשר למארחים לאזן עם גול של פטאר שקולטיץ' בדקה ה-54. מויאל הוחלף בדקה ה-80.

אקטובה-דינמו קייב 3:2
לפני ארבע שנים אקטובה עשתה למכבי חיפה דפיקות לב, לפני שהירוקים הצליחו לעבור אותם במוקדמות הצ'מפיונס. נראה שהאוקראינים לא יתקשו כך. קייב עלתה ליתרון בדקה ה-16 משער של אנדריי ירמולנקו, אך עצמי של בנואה טרמולינס החזיר את הקזחים למשחק. אלא שבמחצית השנייה הסיפור נגמר כאשר יונס בלהנדה בישל לאידייה בראון (52) וכבש בעצמו (57). מראט חאירולין קבע את תוצאת הסיום (65), אבל קייב בדרך לבתים.


תוצאות נוספות: אטרומיטוס-אלקמאר 3:1; קובאן-פיינורד 0:1; קרבאג-פרנקפורט 2:0; קאליו-דניפרו 3:1; רד בול זלצבורג-ז'לגיריס 0:5; קוקשי-טרבזונספור 2:0; אלפסבורג-נורשלאנד 1:1; הפנארפיארדר-גנק 2:0; טרומסו-בשיקטאש 1:2; אפולון לימסול-ניס 0:2; פאנדורי-בראגה 1:0; צ'ורנומורץ-סקנדרברו 0:1; פרטיזן בלגרד-תון 0:1; זולטה וארחם-אפואל ניקוסיה 1:1; ראפיד וינה-דילה 0:1; אשטוריל-פאשינג 0:2.