איטליה נגד ספרד בשידור חי

הצטרפו לשידור הישיר מחצי הגמר הראשון של יורו 2020, נבחרת איטליה ונבחרת ספרד בשחזור גמר 2012, לצפייה ישירה בערוץ 13

זמן צפייה: 00:00

השידור התחיל!

הרכב איטליה: ג'יאנלואיג'י דונארומה; ג'ובאני די לורנצו, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י, אמרסון, ניקולו בארלה, ז'ורז'יניו, מרקו וראטי, פדריקו קייזה, צ'ירו אימובילה, לורנצו אינסינייה.

הרכב ספרד: אונאי סימון, סזאר אספיליקווטה, אריק גרסיה, אמריק לאפורט, ג'ורדי אלבה, קוקה, סרחיו בוסקטס, פדרי; פראן טורס, מיקל אויארסבאל, דני אולמו

ספרד ואיטליה רוצות תיקון. מאז אותו גמר בקייב, ספרד לא הצליחה לעבור את שלב שמינית הגמר ביורו או במונדיאל, כשהאיטלקים אמנם הצליחו להגיע לרבע גמר היורו, אך לא עברו את שלב הבתים במונדיאל מאז הזכייה ב-2006. שתי הנבחרות מחפשות להוציא לדרך באופן רשמי את הדור החדש שמאיים לשלוט בכדורגל העולמי, ואין מקום טוב יותר לעשות זאת מאשר על הבמה המרכזית של אירופה. לצערן, רק אחת תוכל להגיע לשם ותהיו בטוחים שהן יתנו את כל מה שיש להן כדי להעפיל לגמר בראשון.

גם האיטלקים מתגעגעים לטעם הגביע | צילום: shutterstock
הספרדים ירצו לשחזר את ההישג מ-2012 | צילום: רויטרס

עוד בנושא:

מלך השערים, קורונה בלונדון והשיאים הפוטנציאלים: השאלות הפתוחות לקראת סוף הטורניר >>

חושבים שאתם יודעים הכול על 4 הנבחרות שהגיעו לחצי גמר היורו? בואו לבדוק >>

זאת תהיה הפעם הראשונה ששתי הקבוצות נפגשות בחצי גמר היורו והן הופכות לראשונות בהיסטוריה של הטורניר שנפגשו בכל שלב פעם אחת לפחות. זאת תהיה הפעם השביעית בה שתי הקבוצות יפגשו, כשהמאזן בין הקבוצות עומד על שתי ניצחונות לאיטלקים, שלוש תוצאות תיקו וניצחון בודד לספרדים, שהושג באותו גמר בקייב. זאת תהיה הפעם הרביעית ברציפות שהן נפגשות בשלב הנוקאאוט, כשהלה רוחה חלפו על פני האיטלקים בדרך לצמד הזכיות ב-2008 וב-2012, כשהאזורי נקמו בשמינית הגמר של היורו האחרון והנחילו לספרדים הדחה ראשונה ביורו מאז 2004.

על הנייר, הנבחרת של רוברטו מנצ'יני מגיעה כפייבוריטית לעלייה. היא נמצאת בעיצומו של הרצף השלישי בהיסטוריה של משחקים ללא הפסד, שעומד היום על 32 משחקים (מיד אחרי ספרד וברזיל עם 35 כל אחת) ולא נראה שיש נבחרת שמסוגלת לאיים עליה, או על הרצף. הכחולים-לבנים מגיעים קצת מותשים וחבולים, כשהשחקן הטוב ביותר בטורניר לדעת רבים עד כה, המגן השמאלי לאונרדו ספינזולה, קרע את האכילס וייעדר לתקופה ארוכה מהמגרשים. מעבר אליו, כל שאר השחקנים שניצחו את בלגיה יפתחו גם הפעם, כשאמרסון הוא זה שיחליף את ספינזולה באגף שמאל.

ספינזולה - עבר פציעה טראגית ויחסר לאיטלקים | צילום: רויטרס

אצל הספרדים, מזל שיש סיאסטה, כי ביורו האחרון הם כמעט ולא נחו לרגע. הם הנבחרת הפעילה ששיחקה הכי הרבה דקות בטורניר, עם 240 דקות רק בשני המשחקים האחרונים. לואיס אנריקה עוד לא פתח עם אותו הרכב בשני משחקים שונים עד כה, ומעניין לראות עם איזה הרכב הוא יעלה הפעם. חוץ מחוסה גאיה ודוד דה חאה, שבכל מקרה לא היו בתמונת ההרכב, כל שאר השחקנים כשירים, כשלפי המשחק האחרון דני אולמו יחזור להרכב על חשבונו של פבלו סראביה.

דני אולמו - היה השחקן הכי טוב על המגרש ברבע הגמר | צילום: רויטרס