קרב ענקיות: בלגיה פוגשת את פורטוגל למשחק המרתק של שמינית הגמר

אלופת אירופה בהובלתו של כריסטיאנו רונאלדו פוגשת את הנבחרת המלהיבה ביותר בשלב הבתים והמדורגת מספר 1 בדירוג פיפ''א לקרב ענקיות בשמינית הגמר של יורו 2020. מי תצא עם ידה על העליונה ותעלה לרבע הגמר?

זמן צפייה: 00:22

פורטוגל, אלופת אירופה המכהנת, הצליחה לשרוד בקושי את בית המוות בעיקר בזכותו של כריסטיאנו רונלאדו - וגילתה שהמשוכה הבאה קשה באותה מידה (אם לא יותר). כדי לעלות לרבע הגמר חניכיו של פרננדו סנטוס יצטרכו לגבור על בלגיה, אחת משלוש הנבחרות שסיימו את שלב הבתים במאזן מושלם והמדורגת ראשונה בדירוג פיפ"א. המנצחת תפגוש את איטליה ברבע הגמר.

הונגריה, גרמניה, צרפת, בלגיה. רצף המשחקים המשוגע של נבחרת פורטוגל ממשיך, ונראה שאם היא תגיע לגמר, היא תצטרך לגבור על כל אריות אירופה. החבורה של כריסטיאנו רונאלדו אומנם כבשה 2 שערים לפחות בכל משחק, אך ספגה 6 בשני המשחקים האחרונים וניצחה רק את משחקה הראשון בטורניר. פרננדו סנטוס ככל הנראה יבצע שינויים בהרכב, שכן דנילו יפנה ככל הנראה את המקום לוויליאם קרבאליו, נלסון סמדו יפנה את מקומו לדייגו דאלוט וברונו פרננדש יחזור להרכב על חשבונו של ז'ואאו מוטיניו.

כריסטיאנו רונאלדו -רוצה לכבוש גם מול בלגיה | צילום: רויטרס

מנגד, הבלגים מגיעים בטירוף. הם הצליחו לנצח את שלושת משחקיהם ביורו בזכות הכישרון האדיר שיש להם בחלק הקדמי, כשהם כובשים 7 שערים וסופגים רק שער אחד בלבד. רוברטו מרטינז יבצע מספר שינויים בהרכב שניצח את פינלנד, כשכל הכוכבים מתוכננים לפתוח כדי להבטיח את הניצחון.

שתי הקבוצות נפגשו 18 פעמים לאורך ההיסטוריה וזאת תהיה הפעם הראשונה שהן יפגשו במסגרת טורניר גדול. הפורטוגלים מחזיקים במאזן טוב יותר ולא הפסידו לחבורה באדום-צהוב כבר 32 שנה, ככה שניצחון בלגי יהיה משמח פי כמה וכמה. המפגש האחרון בין שתי הקבוצות נגמר בתיקו מאופס והיום, לפי תמונת המצב כרגע, צפויים לנו הרבה שערים.

קווין דה בריינה - יחסר לבלגים במשחק הפתיחה | צילום: shuterstock
בלגיה תחפש להמשיך לחגוג כל הדרך לזכייה | צילום: רויטרס

הרכבים משוערים:

פורטוגל: רוי פטריסיו; דייגו דאלוט, פפה, רובן דיאס, רפאל גריירו; וויליאם קרבאליו, רנאטו סאנצ'ס, ברונו פרננדש; ברנרדו סילבה, כריסטיאנו רונאלדו, דייגו ז'וטה.

בלגיה: טיבו קורטואה; טיבו אלדרווילד, יאן ורטונגן, דדריק בויאטה; תומא מונייר, אקסל ויטסל, קווין דה בריינה, תורגן הזארד; יאניק קראסקו, רומלו לוקאקו, דריס מרטנס.