ויילס וטורקיה מחפשות ניצחון ראשון ביורו

שתי הנבחרות שבינתיים מאכזבות בבית א' יפגשו הערב (19:00, שידור ישיר ברשת 13) למשחק של הכל או כלום – ניצחון והן רגל וחצי בשמינית הגמר, הפסד והן רגל וחצי בחופשה מוקדמת. מי תצליח להתעלות בסיום 90 הדקות?

זמן צפייה: 00:17

המחזור השני בבית א' של מוקדמות 2020 יפתח הערב כשויילס תפגוש את טורקיה בבאקו לקרב על החיים שלהן בטורניר. הוולשים מגיעים במומנטום יחסית רע, כשהיא לא ניצחה בשלושת המשחקים האחרונים שלה כשמנגד, הטורקים רוצים להראות למה הם נחשבים לסוס השחור של הטורניר ולהשיג ניצחון בדרך, אולי, להשגת המקום בשלב הבא. שתי הנבחרות נפגשו סך הכל 6 פעמים במהלך ההיסטוריה וזה יהיה המפגש הראשון בין הקבוצות בטורניר גדול. במשחק הקודם, שנערך ב-1997, ניצחה טורקיה 6-4 בביתה וסך הכל המאזן ביניהן עומד על 3 ניצחונות לויילס, 2 לטורקיה ותיקו אחד.

אם נסתכל על היורו הקודם, לשתי הקבוצות אין סיבה כלל להתעודד – ויילס הפסידה לאנגליה 2-1 משער בדקה האחרונה בדיוק היום לפני 5 שנים והטורקים הפסידו 3-0 לספרד, אחרי הפסד לקרואטיה במחזור הפתיחה.

הוולשים, כאמור, מגיעים במומנטום יחסית רע. הם נראו מאוד בפאניקה בדקות הראשונות נגד שוויץ עד שהצליחו להשוות, ובכללי הרבו להיות בהגנה ולא בהתקפה, ככל הנראה בגלל החשש מהחלק הקדמי הטוב מאוד של השוויצרים. המאמן הוולשי, רוב פייג', דיבר בפתיחות על כך שיכולים להיות שינויים בהרכב הוולשי עם מעבר לשלושה בלמים, אך יש תחושה שהוא ישמור על מערך 4-2-3-1 שהוא אוהב ויעביר שיטה רק אם יצטרך. דניאל וורד, שהצטיין במשחק הקודם, ימשיך לקבל את הקרדיט בשער, כשגם קייפר מור ימשיך לפתוח בחוד לצידו של גארת' בייל, אחרי הנקודה שהביא לנבחרתו.

הריקוד האחרון של גארת' בייל? על עתידו של כוכב נבחרת ויילס >>

ממציל בבריכה לסינדרלה בהתקפה של ויילס: הכירו את קייפר מור

גארת' בייל - הכוכב של הוולשים

הרכב משוער: דניאל וורד; קונור רוברטס, בן דיוויס, ג'ו רונדון, כריס מפהאם; ג'ו אלן, ג'ו מורל; גארת' בייל, ארון ראמזי, דניאל ג'יימס; קייפר מור.

הטורקים הולכים להגיע לבאקו ולהרגיש כמו בטורקיה – 35 אלף אוהדים טורקים כבר הבטיחו את מקומם באצטדיון האולימפי וינצלו את הקרבה היחסית למדינתם, כשמנגד רק כמה מאות וולשים ינסו לדחוף את היריבה. ההפסד לאיטליה קטע רצף של 6 משחקים ללא הפסד לטורקים, כשהם לא חיברו צמד הפסדים מאז 2018, הפסד שלהם יחסל כמעט סופית את סיכוייה להמשיך בטורניר. גונס מתכנן מספר שינויים בהרכב, כשג'נגיז אינדר ואירפן קהבג'י יפתחו בהרכב, כשמריך דמירל ימשיך להוביל את ההגנה הטורקית למרות השער העצמי שפתח את יורו 2020.

הטורקים עומדים להרגיש בבית | צילום: shutterstock

הרכב משוער: אואורג'אן צ'אקיר; ז'קי צ'אליק, מריך דמירל, צ'יילאר סויונג'ו; אומוט מראס; ג'נגיז אונדר, יוסוף יאזיג'י, האקן צ'האנולו, אוקי יאקושלו, אירפן קהבג'י; בוראק ילמאז.

משחקי המחזור השני יחלו ב-16:00 עם המשחק הראשון בבית ב' כשפינלנד תנסה לנצל את המומנטום ולנצח גם את רוסיה בסנט פטרבורג, אחרי שהפסידו שם לבלגיה 3-0 במחזור הראשון. המשחק שיסגור את היום יהיה בין שתי הנבחרות החזקות יותר בבית א', כשאיטליה תארח את שוויץ באולימפיקו למשחק מסקרן במיוחד, ככל הנראה על המקום הראשון בבית

איטליה רוצה לחזור שוב לקדמת הבמה >>