הריקוד האחרון של גארת' בייל? על עתידו של כוכב נבחרת ויילס

לאחר חרושת שמועות על עתידו, גארת' בייל, שחקנה של טוטנהאם ונבחרת ויילס, מתייצב כשחקן המעניין ביותר ביורו 2020, אבל לאו דווקא בגלל הסיבות הנכונות. הדיבורים עליו נעים בין סיבוב נוסף בריאל מדריד לפרישה לגולף, אך כל מה שמעניין את בייל הוא דבר אחד – להשתיק את כולם

גארת' בייל | צילום: shutterstock

ויילס, גולף, מדריד, בסדר הזה

אלו המילים שהיו כתובות על הדגל שהונף בחגיגות העלייה ליורו השני ברציפות של ויילס, כשגארת' בייל חוגג יחד איתו. בייל, שחקן ריאל מדריד באותה העת, עורר זעם בעולם וספג ביקורת קשה על הדגל, שכן לפיו הוא שם את קבוצתו במקום האחרון בסדר החשיבות שלו. הוא כמובן הכחיש וטען שמדובר בבדיחה קבוצתית, אך ניתן היה לראות שזה בדיוק המצב באותם הימים.

איטליה מחפשת לחזור לקדמת הבמה

לפני שמתעסקים במי הוא גארת' בייל של היום, צריך להזכיר את גארת' בייל של תחילת העשור: הוא נבחר לשחקן העונה בפרמייר ליג בעונת 2012/13 ומיד ריאל קנתה אותו ב-100 מיליון יורו, סכום שהפך אותו בזמנו לשחקן היקר בעולם. עם ריאל, הוא זכה 4 פעמים בליגת האלופות, פעמיים בליגה, פעם אחת בגביע (בו כבש את שער הניצחון אחרי מבצע אישי ענק) וסך הכל ב-13 תארים קבוצתיים בשש שנים. בנבחרת הוא הכוכב הבלתי מעורער ושיאן הכיבושים עם 33 שערים ב-91 הופעות והוביל אותה ליורו הראשון בתולדותיה, בו היה סגן מלך השערים.

הגול הנפלא בגמר הגביע מול ברצלונה

לצערו של בייל ולצערם של אוהדי ריאל מדריד, מאז סיום יורו 2016, בו הודח בחצי הגמר על ידי חברו לקבוצה כריסטיאנו רונאלדו, משהו השתנה. הוא נראה כבוי ולא מחובר במדריד, למרות שניצח להם במו רגליו את גמר ליגת האלופות ב-2018 עם שני שערים מדהימים. הקולות למכור אותו רק הלכו וגדלו, כמו גם הביקורת על המחויבות שלו לקבוצה, שהתרחבה בעקבות התמונות עם הדגל המפורסם.

בזמן שבריאל הוא היה חסר כוח, בויילס הוא המשיך להיות הכוכב הראשי של ארצו והוביל אותם גם ליורו הקרוב, יחד עם עוד כוכבים וולשים כמו ארון ראמזי וכריס גאנטר הותיק. כשרוב הפוקוס עליו ויש לו חופש פעולה נרחב וקהל עצום שהולך אחריו, בייל יכול לשחק בנוחות ואפילו לעלות חיוך על פניו

הימים היפים עם רונאלדו | צילום: shutterstock

המציל שהפך לסינדרלה בהתקפת ויילס: סיפורו של קייפר מור

עם זאת, השנה הוא נראה מנותק מהרגיל – הוא הושאל לקבוצתו הקודמת, טוטנהאם, והתקשה להרשים, כשאת רוב הזמן הוא שוב בילה על הספסל. לא בטוח שריאל רוצה אותו חזרה אצלה לשנה האחרונה בחוזהו וגם אין מי שמוכנה לקחת על עצמה את השכר המנופח שמרוויח (15 מיליון אירו לעונה). ונראה שהוא בכלל חושב כבר על הפרק הבא בחייו – גולף.

מאז ומתמיד הייתה לגארת' בייל חיבה לגולף. הוא החל לשחק בזמן ששהה בספרד והקדיש לכך הרבה זמן. אולי אפילו יותר מדי זמן – בתקשורת הספרדית מאשימים אותו בכך שבגלל הגולף הוא פצוע לחלקים נכבדים מהעונה ושהוא נמצא במדריד רק בגלל איכות ורמת הגולף. בייל, מצידו, מכחיש את הטענות, אך נראה שהן גולשות גם לאהובתו השנייה – נבחרת ויילס.

האם נבחרת אנגליה יכולה ללכת עד הסוף?

לפי הדיווחים האחרונים, זה יהיה הטורניר האחרון שלו. מלך השערים הוולשי נראה פחות מחובר לענף הכדורגל, ויותר בעניין של להפוך את התחביב למקצוע, כמו מייקל ג'ורדן (אם כי הנסיבות אחרות). לפי אותם דיווחים, הוא צפוי לעשות את המעבר עם סיום חוזהו במדריד, אך יש האומרים שזה יקרה מהר יותר מהמצופה וכבר בסיום היורו הקרוב הוא יודיע על פרישה.

בייל מגיע ליורו הקרוב בתור כוכב נופל. בגיל 31, אחרי שזכה בכל תואר אפשרי במסגרת קבוצתית, הוא רוצה לזכות גם בתואר היסטורי עם הנבחרת ולהוכיח שהכיתוב ההוא על הדגל בכלל לא משנה, הוא יעלה על הדשא באצטדיון בבאקו מול שוויץ (שבת, 16:00) כדי לנצח ולהחזיר את שמו לקדמת הכדורגל האירופי

ידע ימים יפים עם נבחרת ויילס | צילום: shutterstock