היום לפני 13 שנה - היום בו התאהבנו בנבחרת הולנד מחדש

לקראת המשחק הראשון של הולנד בטורניר גדול מאז 2012, חזרנו אל הפעם האחרונה בה היא ריגשה אותנו על הבמה הגדולה ביותר באירופה

זמן צפייה: 00:34

הולנד הגיעה ליורו 2008 בלי ציפיות גדולות. ככה זה כשאלופת העולם וסגניתה, איטליה וצרפת, שובצו לבית שלה יחד עם מי שסיימה מעליה בשלב המוקדמות – רומניה. תור הזהב של שנות האלפיים, בהובלת ווסלי סניידר, רפאל ואן דר וארט, רוד ואן ניסטלרוי ואדווין ואן דר סאר, רצו לסיים את הטורניר הנוכחי עם הישג יותר גדול אחרי הפספוס בטורניר הקודם (הפסד לפורטוגל בחצי הגמר), אך זה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית.

היא לא הייתה נבחרת שכובשת הרבה שערים (4 שערים ו-2 הפסדים בארבעת המשחקים הרשמיים האחרונים שלה) ונראתה מאוד אנמית ביחס לשלוש הקבוצות הנותרות. לכן לקראת המשחק הראשון בטורניר, נגד איטליה, לא הייתה ציפייה לראות מהם רמת כדורגל גבוהה, במיוחד מול ההגנה האיטלקית החזקה.

ואז התאהבנו בה מחדש.

משריקת הפתיחה היא לחצה, תקפה ולא הפסיקה לנוע במגרש. בכל פעם ששחקן איטלקי היה עם הכדור בחצי המגרש שלהם, שחקן הולנדי דהר לעברו. בדקה ה-26 זה השתלם, כשהרחקה רעה של בופון הגיעה לסניידר, שבעט כדור לא מדויק לעבר השער, אך ואן ניסטלרוי היה שם כדי לשים את הרגל ולהכניס את הכדור לרשת מעמדת נבדל. למרות זאת, השער עדיין אושר (לא הייתה את טכנולוגיית ה-VAR שיש כיום) ונראה שהמזל הולך עם הכתומים.

כמה הולך? חמש דקות אחר כך, נגיחה של לוקה טוני מקרן של אנדראה פירלו נעצרה רק בקו השער ע''י ג'יובאני ואן ברונקהורסט, שהוביל מתפרצת אדירה בצד השני שנגמרה בוולה של סניידר לתוך הרשת מבישול של דירק קאוט.

ווסלי סניידר - סחב את הולנד על הגב

הלחץ האיטלקי גבר במחצית השנייה, כשאלסנדרו דל פיירו וטוני מגיעים למצבים מסוכנים ונעצרים אצל ואן דר סאר, אחד השוערים הטובים בעולם דאז. בדקה ה-79, אלילת המזל שבה לביקור אצל ההולנדים עם שחזור של השער השני – כדור ממצב נייח של פירלו נעצר בקו השער, הפעם על ידי ואן דר סאר, הכדור הגיע לסניידר שהתחיל מתפרצת הולנדית בצד השני והסתיימה בשער של ואן ברונקהורסט מבישול נוסף של קאוט.

בסיום המשחק, אחרי הופעה אדירה מול אלופת העולם ושלושה שערים במשחק רשמי לראשונה מאז ספטמבר 2006, מאיר איינשטיין סיכם את התחושות של הצופים במשפט אחד מיוחד: "תודה רבה לך הולנד, הערב הזה, התאהבנו בך מחדש". הערב, כשהיא תעלה לשחק מול אוקראינה באמסטרדם ארנה, כולנו תקווה ששוב פעם שנתאהב בה