אלופת העולם פוגשת את אלופת אירופה | צרפת ופורטוגל בקרב ראש בראש על המקום בשמינית גמר היורו

שלב הבתים מגיע לסיומו וסוף סוף נדע מי הן העולות. תמונת שמינית הגמר תיסגר סופית כשצרפת ופורטוגל יפגשו למשחק שעלול לחרוץ את דרכה של אחת מהן בטורניר, כשבמקביל גרמניה תארח את הונגריה למשחק של הכל או כלום.

מוכנים לשלב הנוקאאוט? לוח המשחקים המלא של יורו 2020

יום המשחקים האחרון של שלב הבתים ביורו 2020 הוא גם המותח ביותר – בבית ה' יש לנו 3 קבוצות שאף אחת מהן לא בטוחה בשלב הבא. ובבית ו' קיבלנו צמד משחקים של הכל או כלום.

המשחק המרכזי הוא הקרב שכל אוהד כדורגל חולם לראות – אלופת אירופה נגד אלופת העולם במשחק על כל הקופה. שחזור גמר יורו 2016 אמנם לא יגיע הערב להארכה, אך צפוי להיות לא פחות מותח ממה שהיה אז, שכן כל קבוצה חייבת ניצחון כדי לא להגיע למקום השלישי במקרה של הכרעה במשחק המקביל בין גרמניה להונגריה.

בשני המשחקים, החישוב מאוד ברור – ניצחון שווה מקום בשלב הבא, כשגם תיקו ככל הנראה יספיק לרוב קבוצות הבית. הניצחון של צרפת על גרמניה יחד עם התיקו נגד הונגריה יצר מצב יחסית מצחיק – תיקו של הונגריה עם הגרמנים, בשילוב הפסד של הצרפתים לפורטוגל, מעלה את צרפת לשלב הבא מהמקום השני למרות הפרש שערים נחות יותר משל הגרמנים. אם הגרמנים ינצחו את המשחק שלהם והפורטוגלים ידהימו את צרפת, אלופת העולם תסיים רק במקום השלישי ואנחנו נקבל מפגש לוהט (ככל הנראה מול הולנד) כבר בשמינית הגמר

האם אלופת העולם תסיים במקום השלישי? | צילום: רויטרס

עוד בנושא:

רוצה להוכיח גם על המגרש | כריסטיאנו רונאלדו מתכונן למפגש קריטי נוסף מול נבחרת צרפת

הילד הנצחי והשחקן הכי מצחיק בסגל | על החזרה של תומאס מולר לנבחרת גרמניה.

הצרפתים, יכולים להגיע מאוד מעודדים למשחק. בפעם הקודמת בה זכו במונדיאל, הם זכו ביורו ששוחק ישר אחריו. אמנם הם הציגו יכולת לא מרשימה במיוחד נגד הונגריה במשחק שנערך לאור יום, אבל שחזור היכולת שלהם נגד גרמניה צפוי להספיק להם כדי לנצח גם הפעם ולהבטיח את המקום הראשון.

מהצד השני, הפורטוגלים מאוד אוהבים את היורו. בכל שנה בה עלו לטורניר, הם גם עברו את שלב הבתים. אך אם מסתכלים היסטורית על מה עשו הזוכות הקודמות, יש לפורטוגלים בעיה יחסית גדולה – בטורנירי היורו אליה העפילה אלופת אירופה המכהנת, היא עלתה והודחה בהסתברות של 1 ל-2: פעם כן, פעם לא (למעט הזכיות הרצופות של ספרד). ביורו הקודם, ספרד העפילה משלב הבתים ועל פי הסטטיסטיקה, פורטוגל עלולה ללכת הביתה בשלב מוקדם. כריסטיאנו רונאלדו וחבריו יצטרכו להרים את הרמה שלהם, במיוחד בצד ההגנתי, כדי להוות יריב ראוי למספר 2 בדירוג פיפ"א.

הרכבים משוערים:

צרפת: הוגו לוריס; בנג'מין פבאר, רפאל וראן, פרנסל קיפמבה, לוקאס הרננדז; אנגולו קאנטה, פול פוגבה, אדריאן ראביו; אנטואן גריזמן, קארים בנזמה, קיליאן אמבפה.

פורטוגל: רוי פטריסיו; נלסון סמדו, פפה, רובן דיאש, רפאל גריירו; וויליאם קרבאליו, דנילו; דייגו ז'וטה, ברונו פרננדש, ברנרדו סילבה; כריסטיאנו רונאלדו.

פורטוגל - משוכה גדולה לפני הנפה נוספת | צילום: shutterstock

גרמניה – הונגריה:

המשחק השני בבית ו' הוא משחק על הכל או כלום בשביל נבחרת הונגריה, רק ניצחון סנסציוני יוכל לתת לה את העלייה לשלב הבא. מהצד השני לגרמניה יספיק תיקו על מנת להבטיח עלייה, שגם במקרה של הפסד מינימלי היא ככל הנראה תעלה לשלב הבא, ללא קשר למשחק בבודפשט, למה?

במקרה של ניצחון הונגרי, הנבחרת תתייצב על 4 נקודות ובמקום השני/שלישי, שיבטיח לה עלייה בכל מקרה, הגרמנים במצב הזה יהיו עם 3 נקודות אבל מאזן שערים חיובי שכנראה יספיק להם למקום השלישי. ניצחון גרמני והם יסיימו באחד משני המקומות הראשונים. במקרה של בתיקו, גרמניה תסיים במקום השני או השלישי ותעלה שלב, כאשר ההונגרים יהיו אחרונים בתום שלב הבתים.

שתי הקבוצות מגיעות במומנטום חיובי אחרי ההצגות שלהן מול האלופות המכהנות, כאשר הונגריה הצליחה לסחוט תיקו מצרפת וגרמניה התעללה בפורטוגלים במשך 60 דקות. שתיהן יעלו שוב בהרכב החזק ביותר, כאשר אצל ההונגרים החלוץ המרכזי וקפטן הנבחרת אדם סאלאיי יהיה כשיר למשחק, אחרי שנפצע במהלך המשחק נגד צרפת בשבת.

הרכבים משוערים:

גרמניה: מנואל נוייר; יוזואה קימיך, אנטוניו רודיגר, מאטס הומלס, מתיאס גינטר, רובין גוסנס; אילקאיי גונדואן, טוני קרוס; סרג' גנאברי, תומאס מולר, קאי האברץ.

הונגריה: פטר גולאצ'י; אוטילה סאלאי, אנדרה בוטקה, וילי אורבן; לואיק נגו, לאסלו קליינהייזר, אדם נאג', אנדראס שפר, אטילה פיולה; אדם סאלאי, רולאן סאלאי.

נבחרת הונגריה - תקווה לחגוג שוב מול הקהל ביתי | צילום: רויטרס