הקרב על רבע גמר: האם צרפת תחזור לעצמה מול שווייץ?

אלופת העולם תפגוש הערב את השוויצרים העקשנים לקרב בין שתיים מהנבחרות שפחות הרשימו עד כה בטורניר. הצרפתים רוצים לחזור למסלול הניצחונות אחרי שתי תוצאות תיקו, כשמנגד שווייץ רוצה להמשיך את המומנטום מהניצחון האחרון על טורקיה

זמן צפייה: 00:14

אחת היריבויות העתיקות ביותר בכדורגל האירופי, מחוץ לאי הבריטי, היא היריבות בין שווייץ לצרפת. הצרפתים מגיעים בכושר סביר. הם אומנם מבקיעים בכל משחק, אך בבודפשט הם הציגו יכולת בינונית נגד הונגריה והוציאו רק תיקו נגד פורטוגל, במשחק שהתנהל בעיקר בשליטה של אלופת אירופה.

דידייה דשאן יגיע עם סגל חסר מאוד למשחק הערב, כאשר כל שחקני אגף שמאל פצועים – לוקה הרננדז לא כשיר במאת האחוזים והוחלף במשחק האחרון, כמו גם לוקה דין שנפצע 5 דקות אחרי שעלה במקומו של הרננדז. אם זה לא מספיק, גם האופציה השלישית של דשאן באגף, תומא למאר, פצוע וצפוי להיעדר מהמשחק. מי שאמור לעלות במקומם הוא אדריאן ראביו, שתופקד שם במחצית השנייה נגד פורטוגל, אך לא הצליח להתמודד הגנתית עם המהירות והכישרון של הפורטוגלים.

פול פוגבה
האם פול פוגבה ימשיך בכושר המצוין שלו? | צילום: רויטרס

השוויצרים מגיעים למשחק היום כדי להוכיח הרבה נקודות שעד כה קצת נהיו קצת לא ברורות אצל האוהדים. הם רוצים להזכיר לכולם שהם אחת הנבחרות הטובות בעולם (מקום 13 בדירוג פיפ"א), הם רוצים להשכיח את שני המשחקים הראשונים בטורניר ולהמשיך את הדומיננטיות מהמשחק השלישי, בו כבשה את אותה כמות שערים כמו שכבשה בכל היורו הקודם. הם רוצים לעבור שלב לראשונה בהיסטוריה, אחרי שלושה טורנירים רצופים בהם לא הצליחו לעבור שלב בנוקאאוט (ארבעה אם מחשיבים גם את ליגת האומות).

בניגוד לצרפת, הם מגיעים בסגל מלא בראשותו של שרדאן שאקירי, ורוצים לנצל את הסיטואציה של צרפת ולרשום ניצחון ראשון עליה מאז 1992. ההרכב שפתח מול טורקיה צפוי לפתוח גם הפעם, כשכל המנוחה שקיבלו (8 ימים) יכולים בעיקר לעזור לה להגיע מוכנה יותר.

שרדאן שאקירי
שרדאן שאקירי רוצה לקחת את שווייץ לרבע הגמר | צילום: רויטרס

הרכבים משוערים:

צרפת: הוגו לוריס; ז'ול קונדה, רפאל וראן, פרנסל קימפמבה, אדריאן ראביו; אנגולו קאנטה, פול פוגבה, קורנטן טוליסו; אנטואן גריזמן; קרים בנזמה, קיליאן אמבפה.

שווייץ: יאן זומר; ניקו אלבדי, מנואל אקאנג'י, ריקרדו רודריגז; סילבן ווידמר, גרניט ג'אקה, רמו פרויילר, סטיבן צובר; שרדאן שאקירי; בריל אמבולו, האריס ספארוביץ'.