הולנד מארחת את צפון מקדוניה למפגש קצוות במחזור הסיום

שלב הבתים בבית ג' יסתיים כאשר הולנד תפגוש את צפון מקדוניה באמסטרדם ארנה למשחק שלא ישנה את המיקומים בטבלה. במקביל – אוקראינה ואוסטריה בקרב על המקום השני בבוקרשט, כשהמפסידה עלולה להיות מודחת מהיורו.

זמן צפייה: 00:32

עד כה, כמעט כל משחק במחזור השלישי בשלב הבתים של יורו 2020 היה בין קבוצות שכל תוצאה ביניהן, משפיעה על מיקומן. הפעם המצב שונה – הולנד הבטיחה סופית את המקום הראשון ותפגוש את מי שתסיים במקום השלישי באחת משלושת הבתים שעוד לא שוחקו (ד',ה',ו') בבודפשט בעוד שישה ימים. צפון מקדוניה, שהפסידה את צמד משחקיה, לא תוכל לעלות גם היא מקום אחד למעלה, אפילו במקרה של ניצחון והיא תחזור לארצה בסיום 90 הדקות באמסטרדם ארנה.

מאמן נבחרת הולנד, ,פרנק דה בור, כבר אמר שהמשחק הקרוב הוא הזדמנות לערוך שינויים בהרכב וליזום מנוחות לקראת השלבים המכריעים כי יש הרבה שחקנים שצריכים את זה. אחד השחקנים הללו הוא דיילי בלינד הותיק, שככל הנראה ינוח במשחק הקרוב ויעלה במקומו נתן אקה ממנצ'סטר סיטי. גם מרטין דה רון ופרנקי דה יונג צפויים לקבל מנוחה יזומה, כאשר דנזל דאמפריז (המצטיין בשורות הולנד עד כה בטורניר) צפוי להמשיך לרוץ באגף ימין לפחות במחצית הראשונה.

גם הצפון מקדונים יעשו שינויים בהרכב וכנראה יתנו דקות לשחקנים שעדיין לא שיחקו ביורו. מריאן ראדסקי ופארהן חסני ככל הנראה יקבלו דקות ראשונות בטורניר, כמו גם אחד מצמד השוערים המחליפים (ריסטו יאנקוב ודמיאן שישקובסקי). פאנדב צפוי להמשיך לפתוח בהרכב במשחקו האחרון בקריירה, בסיומו יקבל סטנדינג אוביישן מהקהל וייפרד סופית מהמשחק בתור השחקן הצפון מקדוני הגדול בכל הזמנים.

גוראן פאנדב - ישחק את משחקו האחרון בקריירה מפוארת | צילום: רויטרס

לא מפחד מדרך ארוכה: על מסע הקסם של גוראן פאנדב>>

הרכבים משוערים:

הולנד: שטקלנבורג; דנזל דאמפריז, דה ליכט, דיילי בלינד, נתן אקה, ואן אנהולט; ווינאלדום, דייבי קלאסן, גרייבנברך; ממפיס דפאיי, מאלן.

צפון מקדוניה: דימיטריוסקי; דרקו ולקובסקי, ניקולוב, סטפן ריסטובסקי; ולהקובסקי, מוסליו, מריאן ראדסקי, ספירובסקי, אזג'יאן אליובסקי, אגזון בייטולאיי; דניאל אברמובסקי, גוראן פאנדב.

אוסטריה – אוקראינה:

הקרב על המקום השני והכבוד המפוקפק לפגוש את איטליה בשמינית הגמר. נכון למצב הטבלה כרגע, אוקראינה מדורגת שנייה בגלל שכבשה יותר שערים מהאוסטרים (4 לעומת 3). ככל הנראה, בעקבות כמות השערים הגבוהה, 2 הקבוצות מועמדות לעלות לשלב הבא, אך אף אחת מהן לא רוצה לקחת סיכון ולחכות לתוצאות בבתים שנשארו מחר ומחרתיים. מי שתסיים במקום השלישי תפגוש את המקום הראשון בבית ה' או את המקום הראשון בבית ו', בהתאם לתוצאות בשאר הבתים. אם לא תושג הכרעה במשחק, שתי הקבוצות ככל הנראה יעלו לשלב הבא מהמיקום הנוכחי שלהן. אם כן תושג הכרעה, המפסידה תיאלץ לקוות שאף אחת מהנבחרות שפתחו את הטורניר ברגל שמאל לא תפתיע במחזור הסיום ותשיג מעל 3 נקודות.

שתי הקבוצות יעלו באותו הרכב שניצח להם את המשחק נגד צפון מקדוניה, כשאנדריי יארמולנקו ורומאן יארמצ'וק יקוו להמשיך בכושר ההבקעה הטוב מתחילת הטורניר. מהצד השני, אוסטריה תחזור לשחק עם 4 בהגנה אחרי הניסיון הכושל נגד ההולנדים בחמישי האחרון, כשסשה קליידז'יץ' יחזור להרכב וישחק כחלוץ בודד.

אנדריי שבצ'נקו - הכוכב הגדול שהפך למאמן אוקראינה | צילום: רויטרס

הרכבים משוערים:

אוקראינה: הוריה בושכאן; אולכסנדר קרבאייב, אילייה זברניי, מיקולה מטוויינקו, ויטולי מיקולנקו; טרס סטפננקו, אולכסנדר זינצ'נקו, מיקולה שפרנקוב; אנדריי יארמולנקו, רומאן יארמצ'וק, רוסלן מלינובסקי.

אוסטריה: דניאל בכמן; שטפן ליינר, אלכסנדר דראגוביץ', מרטין הינטראגר, אנדראס אולמר; כריסטוף באומגרטנר, קונראד ליימר, שאבר שלאגר, דויד אלאבה; מרסל סביצר; סשה קליידז'יץ'.