מלך השערים, קורונה בלונדון והשיאים הפוטנציאלים: השאלות הפתוחות לקראת סוף הטורניר

שלב חצי הגמר בפתח והיורו ההיסטורי מתקרב לסיומו. כיאה ליורו ששבר את כל שיאי המתח, לא מעט שאלות ישארו פתוחות עד לשריקת הסיום של הטורניר. אז רגע לפני שמתחילים, אלו כל האירועים והשיאים שכדאי לשים עליהם עין בשלבי ההכרעה

זמן צפייה: 33:47

מי תהיה אלופת אירופה?

השאלה הבוערת והחשובה ביותר היא כמובן מי תגיע עד הסוף ותזכה להניף את הגביע הנכסף. ספרד היא האחרונה שזוכרת את טעמו המתוק של הגביע, כאשר זכתה ביורו 2008 ו-2012. בנבחרת איטליה כמעט ולא נשארו שרידים להנפת גביע העולם ב-2006, אך כדי להזכר בפעם האחרונה והיחידה שהניפו האיטלקים את הגביע האירופי, צריך ללכת עד 1968, הטורניר אותו אירחו האיטלקים. הנבחרת העפילה לגמר לאחרי שסיימה בתיקו מול ברית המועצות בחצי הגמר, וניצחה בהטלת מטבע (!) בגמר פגשו האיטלקים את יוגוסלביה, שוב סיימו בתיקו, והפעם ניצחו 2-0 במשחק החוזר שנערך לגמר.

גם הדנים הרגישו את הטעם המתוק של אליפות אירופה, כאשר הפתיעו כל הדרך לזכייה בטורניר ב-1992 שנערך בשבדיה. ורק האנגלים האומללים מעולם לא זכו ביורו, אפילו לא הגיעו לגמר, וכל מה שנשאר להם הוא לרכב על אדי הזכרונות של הזכייה במונדיאל 1966 הביתי.

מי תרגיש שוב את טעם ההנפה? | צילום: shutterstock

עוד בנושא:

חושבים שאתם יודעים הכל על 4 הנבחרות שהגיעו לחצי גמר היורו? בואו לבדוק >>

הטוב, הרע והלא נורא – סיכום רבע הגמר שציפינו לו >>

 

האם אנגליה תהפוך לנבחרת הראשונה שלא סופגת במשך טורניר שלם?

איזה טורניר יש לאנגליה, לאחר פתיחה לא מרשימה בלשון המעטה, עם גול אחד בשני משחקים, האנגלים נכנסו לקצב ולא מביטים לאחור. הם ניצחו את הצ'כים וסיימו במקום הראשון בבית רק כדי לקבל את נבחרת גרמניה, ניצחו גם אותה ולסיום הביסו גם את האוקראינים המפתיעים. למרות הביקורות ההתקפיות שספגה במהלך הטורניר, החלוצים שלה נכנסו לכושר ברגעי האמת, אבל אין ספק שהסיפור האמיתי באנגליה הוא בהגנה ובשער. פיקפורד, שואו, סטונס, וולקר ומגוויר נותנים את טורניר חייהם, ומעמידים הגנה אימתנית שמאיימת לשבור שיא היסטורי ביורו - הנבחרת הראשונה שלא סופגת אף שער בטורניר. בשיא אגב מחזיקות איטליה, ספרד ונורווגיה שספגו שער אחד. איטליה יכולה להשוות את השיא של עצמה, שכן היא ספגה עד כה רק שער אחד בטורניר.

העוגנים בהגנה האנגלית | צילום: רויטרס

מי ינצח את איטליה?

אין ספק שהמרעננת הרשמית של טורניר היורו היא נבחרת איטליה. הסקוודאזורה שמאז הזכייה ב2006 הייתה בהדרדרות מתמדת, מצאה את דרכה מחדש עם מאנצ'יני ונראית חדה מאי פעם. איטליה מאיימת להתקרב בטורניר הזה לשיא ענק בו מחזיקות שתי נבחרות - ספרד וברזיל. האיטלקים עומדים כעת על לא פחות מ-32 משחקים בלי הפסד, מספר המעמיד אותם במקום השלישי בהיסטוריה, לאחר שבזכות הניצחון האחרון עקפו האיטלקים את ארגנטינה של 1991-1993 וגם את הנבחרת שלהם עצמם שעמדה על 30 ניצחונות בין 1935 ל- 1939. השיא כרגע עומד על 35 משחקים, שיא שאיטליה אמנם לא תוכל לשבור בטורניר הזה, אבל אין ספק שזכייה בגביע תיתן מקדמה רצינית להתקרב לשיא ההיסטורי.

מי יעצור את האיטלקים? | צילום: רויטרס

האם מישהו יעקוף את רונאלדו ופטריק שיק במלכות השערים?

השאלה הבאה נראית די סגורה, אבל בכל זאת מדובר בדיון שעדיין פתוח, בעיקר לשלושה שחקנים שישחקו במשחק אחד. החלוצים של פורטוגל וצ'כיה הבקיעו כל אחד 5 שערים, שכרגע התואר הולך לרונאלדו בגלל ששיחק פחות משחקים מיריבו (הודח בשלב שמינית הגמר, לעומת שיק שהודח ברבע) אז נכון שהתואר מתקרב לפנומן הפורטוגלי, אבל קיין, סטרלינג ודולברג המפתיע עוד לא אמרו את המילה האחרונה. שלושת החלוצים שמובילים את נבחרותיהם יצטרכו להבקיע לא פחות מ-3 שערים כדי לעקוף את כריסטיאנו, אבל הם לא מתכוונים לוותר על התענוג. קיין נכנס במשחקים האחרונים לקצב עם צמד מול אוקראינה, סטרלינג החזיק את האנגלים בעניינים כשהטורניר רק התחיל ודולברג שהגיח מהספסל סוחף אחריו את הדנים לטורניר יוצא דופן. האם למישהו מהם יש עוד מספיק כוח כדי לעקוף את רונאלדו? לא בטוח, אבל אין ספק שכולם יוותרו על התואר האישי, למען הקבוצתי.

יקווה לשמור על מלכות השערים | צילום: רויטרס

האם ספרד תעקוף את גרמניה כמלכת זכיות היורו?

עוד נבחרת שבהחלט שווה פסקה בטורניר הזה היא נבחרת ספרד, הספרדים הגיעו בלי ציפיות, עם נבחרת שידעה ימים יפים יותר ועם בעיות קורונה. ההתחלה גם היא לא הייתה מזהירה, ונבחרת ה"לה רוחה" הגיעה למשחק האחרון בשלב הבתים שהיא עדיין בסכנת הדחה. אל המשחק ההוא מול הסלובקים הגיעה ספרד במצב רוח עצבני, והתפוצצה עם חמישייה שלקחה אותה לשמינית הגמר. גם בשמינית הספרדים חגגו עם חמישה שערים וכעת הם במרחק של שני ניצחונות מזכייה בתואר הכל כך מוכר להם. ומה מיוחד כל כך בעוד זכייה? הספרדים כרגע חולקים את המקום הראשון בטבלת הזכיות ביורו עם גרמניה, כשלכל אחת מן הנבחרות יש 3 זכיות, הגרמנים זכו ב-1972,1980 ו-1996 ואילו הספרדים זכו ב-1964, 2008 ו-2012. זכייה שלהם העונה תציב את הספרדים בראש טבלת הזוכים בכל הזמנים, בהחלט כבוד שיש לשאוף אליו.

הספרדים ירצו לשחזר את ההישג מ-2012 | צילום: רויטרס

האם הקורונה בדרכה חזרה לרחובות לונדון?

השאלה האחרונה אינה תקבע על המגרש, אלא מחוצה לו. לאחר גילוי ההדבקה ההמונית במשחק שלב הבתים בין אנגליה לסקוטלנד, שהתרחש בוומבלי, נשמעו קולות רבים שקראו לחשוב על אלטרנטיבה אחרת למגרש הרשמי של הנבחרת האנגלית. לשמחתה של נבחרת שלושת האריות חצי הגמר נשאר בינתיים בלונדון, אבל לא בטוח שמדובר בשמחה גדולה כל כך לעם האנגלי. משחק חצי הגמר והגמר צפוים להכיל תפוסה כמעט מלאה, שתכלול הרבה אוהדים ממדינות שונות, ובעיקר המון אנגליים שיבואו בטירוף למפגש המסקרן מול דנמרק. האם כל הצפיפות והחגיגות הפוטנציאליות יעברו בשלום? האם הקהל האנגלי יצליח לשמור על ההנחיות? ומה הלקחים שישיגו מארגני האולימפיאדה בטוקיו במקרה של הדבקה המונית? אנחנו רק יכולים לאחל שהכל יעבור בשלום ובבריאות, ושנוכל להתרכז בכדורגל.

יורו 2020, אנגליה, לונדון, וומבלי, התפרצות, קורונה
יורו 2020, אנגליה, לונדון, וומבלי, התפרצות, קורונה | צילום: רויטרס

עקב התפרצות קורונה במשחקי היורו בלונדון: אלפים נדבקו בנגיף >>

 

כל התשובות לשאלות הבוערות בשלישי ורביעי, בשעה 22:00 בערוץ 13