חוזרים למגרשים: דרור פישר היה במשחק בין צרפת לפורטוגל, וחזר עם טעם של עוד

אין ספק שעד עכשיו המצטיינים העיקריים של היורו הם האוהדים, לא בגלל שהם עושים משהו מיוחד – אלא מעצם היותם חלק מהחוויה. דרור פישר זכה להיות באצטדיון בבודפשט, היחיד שמכיל תפוסה מלאה, והחוויה בהחלט הזכירה נשכחות

משחק ענק מול אצטדיון מלא | צילום: רויטרס

כמעט שנתיים שיש לי כרטיסים ליורו. אחרי שהמכירה האחרונה נפתחה וראיתי שהמחירים לא בשמיים, החלטתי להיכנס להגרלה של כרטיסים למשחק השני באמסטרדם ולמשחק השלישי בבודפשט, בלי לדעת אילו קבוצות משחקות. רק ידעתי שאם הולנד עולה אז אזכה לראות משחק שלה וגם אראה משחק בין 2 נבחרות אחרות שהן לא הונגריה או גרמניה בבודפשט.

כמה יעלה לכם לטוס לראות משחק יורו באירופה? >>

זכיתי בשני כרטיסים לצמד המשחקים המדוברים והתחלתי לחפש פרטנר לטוס איתו. באותה תקופה, עדיין מרק עטלפים בוואהן לא נאכל בידי סיני מסכן, ככה שהמחשבה הייתה שאמצא מישהו מהר, אם המשחקים יהיו מספיק אטרקטיביים.

הגרלת שלב הבתים הגשימה את שאיפותיי ומעבר לכך. אחרי שצרפת וגרמניה הוגרלו ביחד, כססתי ציפורניים במתח כשהדרג השלישי של הבית הוגרל. ההזדמנות לקבל גם את פורטוגל באותו בית הייתה חלום רטוב של כל מי שהימר על הכרטיסים למשחק הזה. אחרי 5 נבחרות, פורטוגל הוגרלה לבית F וצרחתי את נשמתי - יש לי כרטיסים לאחד המשחקים הטובים ביותר בעולם.

המשחק הגדול של הבתים | צילום: רויטרס

עוד בנושא:

אולפן יורו 2020: סיכום משחקי הערב המטורף בבית ו' >>

הטוב, הרע והלא נורא – סיכום המחזור השלישי של יורו 2020

על המשחק של הולנד נגד אוסטריה נאלצתי לוותר כמעט פעמיים בנסיבות משמחות, ככה שנותר רק המשחק בפושקאש ארנה המלא ב-67,000 אוהדים. אחרי כל הבירורים לגבי השהייה בבודפשט ללא בידוד וקביעת הטיסות, יצאתי למשחק של שתיים מהקבוצות הטובות באירופה. את האווירה היה אפשר לקבל כבר במטוס, כשיחד איתנו טסו עוד 200 אוהדים ישראלים למשחק, עם מגוון צעיפים וחולצות כדורגל של קבוצות ישראליות.

כבר כשנוחתים בהונגריה, כל העיר משולטת עם הלוגו של יורו 2020. אמנם מגבלות הקורונה גרמו לאירועים קטנים יותר ובהיקף מצומצם יותר, אבל האווירה נמצאת בכל מקום. אין חנות ספורט שהיינו בה ולא נכנסו כמה אוהדים ששאלו אם יש חולצות של פורטוגל או צרפת. לאן שלא מסתכלים, רואים אנשים עם חולצות כדורגל או צמיד אדום, שרק איתו אפשר להיכנס למשחק ומהווה אישור לכך שאתה שלילי לקורונה. בדרך חזרה לדירה ששכרנו, בערך באיזור 18:00, כבר ראינו חבורות של אנשים שהלכו לאצטדיון כדי להיכנס כמה שיותר מוקדם.

אצטדיון פושקאש - הכניסה לאצטדיון המרהיב של הונגריה

הקהל משוגע. כבר מחוץ לאצטדיון מתחילים לשיר את ההמנון ולצעוק על אוהדי היריבה. הכניסה התנהלה בסדר מופתי, עם תורים מסודרים ובלי לחץ. ביורו מנסים להלהיב כמה שיותר ולשיר שירי עם של הנבחרות, בהחלט היה מהנה לראות את כל האוהדים שרים ביחד ונותנים תצוגת עידוד כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה.

ישבנו קצת מעל האוהדים של נבחרת צרפת, שכל בוז שלהם מחריש אוזניים ומעלים לגמרי את הצד הפורטוגלי. 10 דקות לתוך המשחק, בזמן יחסית מת מבחינת קהל, פתאום נשמעו צעקות אושר של 50 אלף איש. הונגריה הצליחה להפתיע את גרמניה ולעלות ליתרון במינכן, שמעלה אותם לשלב הבא. עד הפנדל של רונאלדו, אצטדיון שלם, יחד עם חלק מאוהדי צרפת, שרו "איה איה הונגריה" בקולי קולות, כאילו אנחנו בתור לקבלת אזרחות.

המחצית הראשונה הייתה טובה ובעיקר מלאת אירועים. יחסית קצבית ובשליטה כמעט מלאה של הפורטוגלים, שהצליחו לעלות ליתרון אחרי שלוריס פגע בדנילו בצורה יחסית מפחידה, שהזעיקה אלונקה למגרש. לקראת סוף המחצית, אמבפה נפל ברחבה וצרפת זכתה לפנדל מפוקפק משלה, ושתי הקבוצות ירדו בתיקו לחדר ההלבשה.

המחצית השנייה נפתחה בטירוף עם שער תוך 2 דקות, שנפסל ואז אושר בזכות ה-VAR. האוהדים הצרפתים עוד הספיקו להתעצבן ושפכו את המשקאות שלהם בעצבים על השורות שלפניהם, ככה שזכינו למקלחת מוקדמת. אחרי רבע שעה של כדורגל, רונאלדו רשם היסטוריה כשהפך למלך שערי הנבחרות בכל הזמנים. קצת אירוני שהוא קובע את השיא הזה יום לפני היום הולדת של מסי, כעוד הוכחה לגדולה שלו. מאותו הרגע, המשחק המעניין יותר שוחק במינכן.

קארים בנזמה - חגג, הפסיק לחגוג וחגג שוב | צילום: רויטרס

כל הונגרי בקהל היה עם הפלאפון פתוח על המשחק במינכן. במשך שתי דקות היה שקט באצטדיון בגלל שער השיוויון של הגרמנים, אלא ששתי דקות אחר כך, הקהל ההונגרי התחיל להשתולל מרוב שמחה כי הנבחרת שלהם חזרה ליתרון. שוב פעם 10 דקות של שירים עד שחזרנו להתעניין שוב במשחק שקורה לנגד עינינו.

תמיד "פרפקטו"? איטליה רוצה להישאר מושלמת נגד אוסטריה ולהעפיל לרבע הגמר

אחרי המשחק וצמד תוצאות התיקו של הבית, ההונגרים מחאו כפיים לכבוד הקבוצה שלהם, הצרפתים לכבוד הנבחרת בלבן והפורטוגלים לכבוד הנבחרת באדום. שלב הבתים תם לו עם סטטוס קוו מסוים והדדיות בין כולם, כשבדרך חזרה מהאצטדיון לאף אחד לא היה משנה את מי אתה אוהד ומה המוצא שלך, כולנו אוהדי כדורגל וזה מה שמאחד אותנו.

אוהדי נבחרת הונגריה - קיבלו חוויית ענק בשלב הבתים | צילום: רויטרס