גרמניה ניצחה 2:4 את יוון ועלתה לחצי הגמר

לאם, ח'דירה, קלוזה ורויס כבשו ויפגשו את אנגליה או צרפת בחצי

פורטוגל כבר בחצי הגמר. בעוד 90 דקות - או אפילו קצת יותר - נדע מי תהיה השניה שתחגוג העפלה למועדון ארבע האחרונות של יורו 2012. בצד אחד, גרמניה, אחת הנבחרות הטובות באירופה ולבטח המרשימה ביותר באוקראינה ופולין עד כה. מן העבר השני זוהי יוון, הקבוצה הפחות מוכשרת, שגירדה בקושי נקודה אחת בשני משחקיה הראשונים, אך ידעה להתעלות ברגע המכריע. הקרב הקלאסי בין הפייבוריט לאנדרדוג? ודאי. אבל האנדרדוג במקרה הזה מסוגל לנשוך כל כך חזק. כמה חזק? היזכרו ב-2004.







  • הגרמנים הגיעו כמובן כפייבוריטים הברורים אחרי שצלחו את בית המוות עם שלושה ניצחונות - 0:1 קטן על פורטוגל, 1:2 על הולנד ו-1:2 על דנמרק. היוונים סיימו ב-1:1 מול פולין במשחק הפתיחה, הפסידו לצ'כיה 2:1, אך תיקנו זאת עם 0:1 מדהים על רוסיה החזקה במחזור הסיום שהקנה להם את הכרטיס הבלתי צפוי לרבע הגמר. גרמניה, אגב, מעולם לא נוצחה ברבע גמר יורו.


    בכל אופן, כנראה שהמאזן המושלם והיכולת הטובה בבתים לא ממש הרשימו את יואכים לב. המאמן ביצע לא פחות מארבעה שינויים מההרכב שפתח במשחק הקודם, אותו הרכב שניצח את דנמרק והיווה למעשה את השלד למאזן הגרמני המושלם בשלב הבתים. מהפכה של ממש. ההפתעה הגדולה ביותר הייצה הורדתו לספסל של מלך שערי הטורניר, מריו גומז, כאשר את מקומו תפס מירוסלב קלוזה.


    בנוסף, שני שחקני ההתקפה על הקווים - תומאס מולר ולוקאס פולדוסקי - לא פתחו לראשונה ביורו הזה. השניים, שנחשבו לבאקנר גדול מאוד בהרכב של לב ירדו לספסל גם הם - כאשר את במקומם פתחו אנדרה שורלה מלברקוזן ומרקו רויס שנרכש בקיץ על ידי דורטמונד. רויס נחשב לאחד השחקנים הצעירים המבטיחים ביותר בסגל המאנשאפט, אך לא ראה אפילו דקה אחת באוקראינה ופולין. בנוסף, ג'רום בואטנג ישוב מהשעיה לעמדת המגן הימני על חשבון לארס בנדר.

    אצל יוון כמובן שעולים הזכרונות מלפי שמונה שנים. אז, הנבחרת מאגן הים התיכון ניצחה רק טובות ממנה בשלב הנוק-אאוט: את אלופת אירופה צרפת ברבע הגמר, את צ'כיה המצויינת בחצי וגם את המארחת פורטוגל בגמר עצמו. כמובן שהיוונים לא יתנגדו לשיחזור התסריט, אך שאיפותיהם ספגו מכה קשה כאשר גיורגיוס קראגוניס ראה צהוב שני בטורניר מול רוסיה וייעדר בשל כך. מעבר לקשר הוותיק, השלישיה ההתקפית של סנטוס כוללת את דימטריס סלפנגידיס, סוטיריס ניניס, וגיורגוס סמאראס שינסו להטריד את הגנת המאנשאפט.


    מהלך המשחק
    כבר בדקה הרביעית הגרמנים מצאו את הרשת אך השער נפסל בטענה לנבדל. סמי ח'דירה בעט חזק מחוץ לרחבה, סיפאקיס הדף ושורלה דחק את הכדור מ-5 מטרים, אך עוזר השופט הרים את הדגל בהחלטה צוקדת. הגרמנים המשיכו לשלוט במרכז המגרש, ומסוט אוזיל הגיע להזדמנות ענקית (24) אך בעט ברשלנות לגופו של השוער במצב של אחד על אחד. קשר ריאל מדריד עשה מבצע מדהים בתוך הרחבה כשפירפר שלושה שחקני הגנה והניח לח'דירה שבעט בעוצמה מ-16 מטרים וסחט הצלה יפה מסיפאקיס. בדקה ה-39 באו פערי האיכות לידי ביטוי. פיליפ לאם עצר על החזה, השתחרר מהמגן שלו, ושיגר פצצה לחיבורים של סיפאקיס. 0:1 לגרמניה במחצית.


    המחצית השניה נפתחה עם חילוף של סנטוס, שבא על שכרו בדקה ה-55. התקפה מתפרצת נפלאה, בה סלפינגידיס פרץ נהדר מימין והעביר רוחב, הסתיימה ברגל של סמאראס שכפה שוויון מדהים ולא צפוי. אבל הגרמנים ממש לא נבהלו. ח'דירה השיב את היתרון בדקה ה-61 בוולה פנטסטי לאחר בישול של בואטנג, קלוזה נעץ את השלישי רק 6 דקות אחר כך בנגיחה אחרי טעות ענקית של השוער. עוד חור בהגנה גרם לרויס לכבוש את הרביעי בוולה נוסף (74). 


    הרכבים משוערים
    גרמניה: מנואל נוייר, ז'רום בואטנג, הולגר באדשטובר, מאטס הומלס, פיליפ לאם, בסטיאן שוויינשטייגר, סמי חדירה, מרקו רויס, אנדרה שורלה (תומאס מולר /67), מסוט אוזיל, מירוסלב קלוזה.
    יוון: מיכאליס סיפאקיס; ואסיליס טורוסידיס, סוקרטיס פאפאסטאת'ופולוס, קיריאקוס פאפאדופולוס, גיורגיוס צבלאס (גיורגוס פוטאקיס /46); גירוגיוס מאקוס (ניקוס ליברופולוס/ 71), ג'יאניס מניאטיס, קוסטאס קצוראניס; דימטריס סלפנגידיס, סוטיריס ניניס (תאופאניס גקאס /46), גיורגוס סמאראס.