בארוש פרש מהנבחרת, גברה סלאסי בברמן

מלך שערי יורו 2004 החליט לתלות את המדים הלאומיים, המגן שודרג

צ'כיה הודחה מיורו 2012 אחרי הפסד 1:0 ברבע הגמר לפורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו, ומסתבר שזהו סוף עידן לאחד הסמלים הגדולים של הנבחרת. החלוץ מילאן בארוש הודיע על פרישה מהמדים הלאומיים ויתרכז מעתה רק בזירת המועדונים.


חלוצה בן ה-30 של גלאטסראיי, שהוכתר כמלך שערי יורו 2004 ועזר אז לסחוב את נבחרתו עד חצי גמר הטורניר, הבקיע במהלך השנים 41 שערים ב-93 הופעות בין-לאומיות וכבר לא יהיה עם צ'כיה במוקדמות גביע העולם 2014.


"הוא סיפר את זה רק לחברים בחדר ההלבשה, ככה שאני לא יכול לצטט אותו במדויק", גילה דובר הנבחרת הצ'כית יארוסלב קולאר על הודעתו הדרמטית של בארוש. כעת צפויים לקבל תומאש פקהארט (נירנברג) ותומאש נסיד (צסק"א מוסקבה) את המשימה להוביל את ההתקפה, על אף שהאחרון לא ממש קיבל הזדמנות בטורניר הנוכחי.


לצד הבשורה על פרישתו מהנבחרת של בארוש, הגיעה גם בשורה משמחת לחדר ההלבשה של הצ'כים. המגן הימני תיאודור גברה סלאסי חתם בוורדר ברמן מהליגה הגרמנית על חוזה לארבע עונות. השחקן בן ה-25 של סלובן ליברץ' היה אחת התגליות הגדולות של יורו 2012, וגם מאמנו החדש תומאס שאף לא הסתיר את התלהבותו: "כולם ראו את היכולות שלו ביורו, הוא ממש בלט בתפקוד שלו וברצון שלו לעלות להתקפה".