בילק: "אנחנו לא ברמה של פורטוגל"

מאמנה של צ'כיה אחרי ההדחה: נתנו טורניר טוב. חלמנו להילחם גם בחצי

הדרך היפה של צ'כיה ביורו 2012 הסתיימה. אחרי שהדהימה עם שלב בתים נהדר וסיימה בראש בית א' החבורה של מיכל בילק נעצרה ברבע הגמר. פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו כבר היתה גדולה על הצ'כים, שנלחמו, הזיעו וניסו להפתיע שוב, אך בסופו של דבר נכנעו בוורשה 1:0 לשחקן הטוב בטורניר. שער של CR7 בדקה ה-79 שלח את הסלסאו לחצי הגמר ואת היריבה להתחיל לסכם.


"ברור שאנחנו מאוכזבים כי הפסדנו", אמר בסיום מאמן צ'כיה בילק שסיכם, "קיווינו להילחם גם בשלבים הבאים, אבל אני חייב להגיד שישחקנו טוב במשך כל הטורניר. היום פגשנו יריבה קשה. חיזקנו את ההגנה שלנו כי ידענו שהם יתקפו. במחצית השניה איבדנו אנרגיה והיה להם קל יותר לפרוץ את ההגנה. בסופו של דבר הם כבשו".


בילק גם דיבר על הפער האיכותי בין הנבחרות אותו לא הצליחו שחקניו למחוק: "התמודדנו עם קבוצה שהיתה טובה מאיתנו. הם ידעו איך לתקוף, יש להם שחקנים מעולים וידענו שאנחנו לא ברמה שלהם. למרות זאת אני לא יודע אם זה הכי הרבה שהיינו יכולים להשיג". מה עם העתיד? יש לנו קבוצה מוכשרת עם שחקנים צעירים וטובים".


בילק גם הסביר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק את ההחלטה לפתוח עם ולדימיר דארידה חסר הנסיון מתחת לחלוץ מילאן בארוש: "הוא פתח כי רצינו להגן יותר והוא יכול לעשות את התפקיד הזה טוב. זה שאין לו נסיון לא שינה הרבה. לצערי לא החזקנו בכדור ולכן בהמשך הכנסתי את רזק".