רוזיצקי: "רונאלדו לא השחקן הטוב בעולם"

הקשר חזר לסגל צ'כיה לקראת רבע הגמר המרתק מול פורטוגל (21:45)

הנבחרת הכי מפתיעה של שלב הבתים, זו שביטלו את סיכוייה כבר אחרי המשחק הראשון, תפגוש הערב (חמישי, 21:45) את פורטוגל ברבע הגמר הראשון של יורו 2010. בצ'כיה זוכרים היטב את ההפסד הצורם מול רוסיה (4:1) בסיבוב הראשון, אך מאמינים כי אם לא יחזרו על הטעויות, העלייה לחצי הגמר אפשרית. קפטן הנבחרת, תומאס רוסיצקי, חזר להתאמן עם הקבוצה לאחר שנפצע בעקבו משחק מול יוון.


הקפטן הדאיג את האומה כולה כשנאלץ לחזור לפראג ולעבור טיפולים, אך לאחר שהצליח להתאושש בזמן ולשוב לסגל, השאלה הבוערת היא האם הוא יפתח על הספסל או בהרכב. בינתיים, 'מוצארט הקטן' הסתפק בלפתוח את הפה: "ברור שרונאלדו מסוכן מאוד, אבל אני לא בטוח שהוא ראוי לתואר השחקן הטוב בעולם - הוא לא עושה הגנה", אמר הקפטן. "בכל מקרה, יהיה לנו קשה מאוד. אסור לנו לטעות מולו". 


בתוך כך, טראומת התבוסה עדיין יושבת גם בראשו של מאמן הנבחרת הצ'כית, מיכאל בילק. "נתנו לרוסים מרחב והם ניצלו אותו", הסביר המאמן, "ואני מאמין שהשחקינם למדו מזה. אם נאפשר להם להגיע למצבים בקלות, נאני ורונאלדו יענישו אותנו". הזהיר.


"אנחנו לא רוצים לחזור על הטעויות שעשינו מול רוסיה פעם נוספת", הוסיף בילק, וגילה את הטקטיקה בה הוא עמוד לנקוט ברבע הגמר: "נשחק הרבה יותר הגנתי כי הקשרים הקדמיים שלהם מסוכנים מאוד, אבל אם נוכיח משמעת - יהיה אפשר לעשות את זה".