צרפת תפגוש את ספרד ברבע אחרי 2:0 לשבדיה

הטריקולור שאיכזבה בגדול תפגוש את דל בוסקה כבר בשבת. שער מדהים לזלאטן

שלושה בתים כבר מאחורינו ועיני אירופה מופנות כעת לעבר בית ד', שכולל שתיים מהנבחרות האהובות בעולם, אנגליה וצרפת. גם מארחת הטורניר ושבדיה הסימפטית נאבקות ביום האחרון של שלב הבתים. בשעה זו הצרפתים פוגשים את שבדיה בקרב שחשוב רק לטריקולור אחרי שזלאטן איברהימוביץ' וחבריו איבדו כל סיכוי לעלות.

לורן בלאן במצב מצוין. גם תיקו יבטיח לו עליה לשלב הבא, אבל אז הוא יסיים במקום השני אם תהיה הכרעה במשחק המקביל בין אוקראינה לאנגליה. אם המאמן ושחקניו יפסידו, הם עלולים למצוא את עצמם מחוץ ליורו במצב בו יספגו בשער אחד יותר ממה שהאנגלים יספגו במידה וירדו מנוצחים מול האוקראינים. הפסד של בלאן וניצחון אנגלי, יעלה את המאמן הצרפתי מהמקום השני בלבד.


בקיצור, הצרפתים הגיעו נינוחים יחסית למשחק, אבל חשוב לזכור: הם ירצו לסיים במקום הראשון ולא השני, כדי לא להפגש עם ספרד כבר ברבע הגמר. השבדים אחרי 2 הפסדים (2:1 לאוקאינה, 3:2 לאנגליה) כבר מחוץ לתמונת הסיכויים.


בלאן הוציא את ג'רמי מנז מן הרכב ובן ערפה תפס את מקומו ב-11. שינוי נוסף בעמדת הקשר האמצעי כשקבאי הודח ויאן מבווילה. עוד לפני השריקה נערכה דקת דומיה לשדרן הספורט הצרפתי האגדי תיירי רולאן שהלך לעולמו השבוע.

מהלך המשחק
בדקה ה-3 דווקא השבדים ניסו לכבוש אך אולסן נגח החוצה. 5 דקות עברו ופרנק ריברי מצא את עצמו חופשי ברחבה, הבעיטה שלו נעצרה על ידי איסאקסון. הקצב הטוב בקייב המשיך ובדקה ה-11, מקסס פיספס כדור ואולה טויבונן הגיע לאחד על אחד אך חתך הצידה ומזווית לא קלה פגע רק בקורה.


בדקה ה-28 אדל ראמי ניסה את כוחו מרחוק והטיס את הכדור לשמיים. הצרפתים הגבירו את הלחץ ובדקה ה-35 בן ערפה ירה סנטימטרים מעל המשקוף. ממש לפני השריקה, ריברי קיבל כדור מבנזמה, דהר קדימה וירה מ-15 מטרים. זה הסתיים רק בקרן.


9 דקות בתוך המחצית השניה, לארסון הגביה לזלאטן איברהימוביץ' וחלוץ מילאן בעט בחצי מספרת מ-12 מטרים. שער ענק לשבדי. 0:1.  בדקה ה-57 זה כמעט 0:2 כשווילהלמסון ירה מ-10 מטרים ולורייס הציל בקצות האצבעות. בדקה ה-65, נאסרי ירה ליד הקורה בהזדמנות הראשונה של הצרפתים בחצי ה-2. בדקה ה-77 מלברג נגד בידו אחרי בעיטה של מקסס אך השופט לא שרק לפנדל. אם זה לא מספיק אז בדקה ה-90 הולמן פגש את המשקוף והכדור הגיע ללארסון שירה טיל לרשת הפנימית העליונה. 0:2 לשבדיה.  


הרכבים
צרפת
: הוגו לוריס, מתיו דבושי, פיליפ מקסס, אדיל ראמי, גאל קלישי, יאן מבווילה, אלו דיארה, סאמיר נסארי (ז'רמי מנז/78), חתם בן ערפה (פלורן מאלודה/60), פרנק ריברי, כרים בנזמה.
שבדיה: אנדרס איזאקסון, מרטין אולסון, יונאס אולסון, אולף מלברג, אנדראס גראנקוויסט, קים קלסטרום, אנדרס סוונסון, סבסטיאן לארסון, אולה טויבונן (פונטוס וורנבלום/77), זלאטן איברהימוביץ', אמיר באיראמי (כריסטיאן ווילהלמסון/46).