גרמניה תעמוד לדין באופ''א בשל אנטישמיות

אוהדים ביציע הניפו שלט בעל מסר ניאו-נאצי, ביה"ד יכריע בנוגע לעונש

אמנם עד כה יורו 2012 עובר ללא תקלות וללא אירועים יוצאי דופן, אבל המשקיפים של אופ"א הכויחו היום (שלישי) שדבר לא נעלם מעיניהם, כשהמליצו לאופ"א להעמיד לדין את ההתאחדות הגרמנית וזאת בשל התנהגות גזענית ואנטישמית מצד האוהדים.


בית הדין המשמעתי שלך אופ"א הודיע הערב כי הנבחרת הגרמנית תעמוד לדין על סעיף התנהגות בלתי הולמת של אוהדיה, שעל פי הדיווחים של הוועדה למניעת גזענוות, הניפו שלטים בעלי אופי ניאו נאצי הנושאים מסר אנטישמי.


הגרמנים ניצחו ביום ראשון האחרון את דנמרק 1:2 במשחק שנערך בלבוב, ועל אף שמרבית הקהל הגרמני התנהג למופת, קבוצה אוהדים בחרה לקלקל לכולם כשמספר שלטים גזעניים כנגד יהודים בצבצו ביציע, כמו גם מספר שירים בעלי אופי גזעני שנשמעו מאותו איזור בקהל. המשקיפים מהוועדה המיוחדת של אופ"א בנושא איתרו את השלטים בצילומי הוידאו המשטרתיים, וכעת ביה"ד ייאלץ להכריע על העונש, שצפוי להיות קנס כספי כבד במיוחד.


כזכור, גרמניה כבר עמדה לדין אחרי שני המשחקים הראשונים שלה: במשחק מול פורטוגל האוהדים הגרמנים התקיפו את שחקני הסלסאו בחימום כזרקו לעבר מטחים כבדים של כדורי נייר, והפארסה הזו עלתה להתאחדות הגרמנית 75,00 יורו. במשחק מול הולנד, הפרחחים בקהל שוב הציפו את הדשא בכדורי נייר אך הפעם גם הדליקו זיקוקים. ביה"ד של אופ"א עדיין לא פסק על עונשו בשל המקרה השני, אך הפעם הוא ייאלץ להכניס לפסק הדין גם את התקרית הלא נעימה מהמשחק השלישי.