ספרד השפילה 0:4 את אירלנד, טורס כבש צמד

אלופת אירופה התפוצצה על הנמושה של בית ג'. סילבה ופברגאס השלימו רביעיה

התלוננו שהיא עלתה במערך פחדני מול איטליה. טענו שהיא משחקת לרוחב. התמרמרו שהיא לא מחפשת את השער. אז מול אירלנד החלשה אלופת אירופה פשוט הותירה את כולם עם פה פעור מתדהמה. ספרד פירקה 0:4 את החבורה המפוחדת של ג'יובאני טראפאטוני עם התצוגה החד-צדדית ביותר עד כה של יורו 2012.



איש לא היה מתפלא אם ההצגה הזאת הייתה מסתיימת בפער דו-ספרתי לטובת הספרדים, שחיסלו כל סיכוי להתנגדות כבר מהפתיחה. 66 אחוזי החזקה בכדור, 4:20 בבעיטות למסגרת ו-6:26 בכדורים ששוגרו לכיוון הכללי של השער, 2:8 בקרנות ו-11 הצלות של שיי גיבן, שבלעדיו היינו רואים את אחת התבוסות המשפילות ביותר בהיסטוריה של אליפויות אירופה לדורותיהן. והפעם, היו גם לא מעט שערים שליוו את כל הסטטיסטיקות המרשימות.

ויסנטה דל בוסקה, שספג לא מעט ביקורות על כך שהחליט לפתוח בלי חלוץ טבעי מול איטליה במחזור הפתיחה, עלה הפעם עם פרננדו טורס בחוד במקום ססק פברגאס, שכבש את השער במשחק הקודם. כבר בדקה הרביעית החזיר לו חלוץ צ'לסי עם שער אדיר והמשיך במגמת ההתעוררות שלו מהחלק השני של העונה החולפת.


אבל ספרד זה לא רק טורס, למרות שהחלוץ השלים צמד אישי נפלא בדקה ה-70 ועלה למקום השלישי בין כובשי הנבחרת בכל הזמנים (30). בין לבין, דויד סילבה השחיל שער נפלא משלו בתחילת המחצית השניה (49) וגם סיפק צמד בישולים, אחד מהם בדקה ה-83 לפברגאס, שלא הסתיר את התסכול מהעובדה שעלה מהספסל.


כאמור, אלה לא היו רק השערים. ספרד שלטה לחלוטין בכל אספקט על הדשא בגדנסק, בעוד שהאירים הצליחו להרשים רק עם תצוגה צבעונית ביציעים. את הסיכוי לעלות לשלב הבא הם כבר איבדו, וכנראה שגם מול איטליה במחזור המכריע הם לא יצליחו להוציא את החתול של טראפאטוני מהשק.


ומה קורה עם תמונת העליה של ספרד? בזכות העובדה שחניכיו הבקיעו ארבעה שערים, לוויסנטה דל בוסקה תספיק נקודה במשחק הבא מול קרואטיה כדי להבטיח את ההעפלה לרבע הגמר. ניצחון יעלה את האדומים מהמקום הראשון בבית ג', בעוד שהפסד מפתיע וניצחון איטלקי על אירלנד ישלחו את הקרואטים והאיטלקים לשלב הבא. מישהו מאמין שזה יקרה? לא אנחנו.

מהלך המשחק
הספרדים פתחו בסערה וכבר בדקה רביעית עלו ליתרון. ניסיון של דויד סילבה נעצר, אבל פרננדו טורס חטף אותו מחדש וירה מימין כדור אלכסוני אדיר לרשת של שיי גיבן ההמום. 0:1 לספרד. שתי הזדמנויות נוספות של סילבה וטורס הוחמצו עוד לפני שהגענו למדד דו-ספרתי בעמודת הדקות.


הקצב דעך מעט אחרי הפתיחה המסחררת, אבל חניכיו של דל בוסקה המשיכו לאיים ללא הרף על הירוקים וריח השער השני עמד באוויר. זה המשיך ככה עד הדקה ה-45, וספרד ירדה להפסקה עם תחושה עמוקה של החמצה. בחזרה מחדר ההלבשה, חזרה האלופה על אותו תסריט בדיוק.


בדקה ה-49 קיבל דויד סילבה כדור מאינייסטה, ניסה לנער מעליו את השומרים ובין כולם מצא פירצה והשחיל את הכדור לפינה השמאלית התחתונה של גיבן. 0:2 נהדר של קשר מנצ'סטר סיטי.


בדקה ה-70 סילבה השאיר את טורס לבד מול השוער, חלוץ צ'לסי התקדם ובקור רוח השלים צמד אישי ו-0:3 מרשים. שבע דקות לסיום היה זה אותו סילבה שמסר לעבר ססק פברגאס המחליף, ששיגר פנימה את ה-0:4 והראה עד כמה הוא עצבני על כך שלא פתח אחרי השער שלו במחזור הראשון. ספרד במרחק נגיעה מהרבה, אירלנד כבר התחילה לארוז.


הרכבים
ספרד: איקר קסיאס, אלבארו ארבלואה, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו (חאבי מרטינס/65), צ'אבי הרננדס, אנדרס אינייסטה (סנטי קאסורלה/80), דויד סילבה, פרננדו טורס (ססק פברגאס/74).


אירלנד: שיי גיבן, ג'ון אושיי, שון סט. לדג'ר, ריצ'רד דאן, סטיבן וורד, קית' אדרוז, גלן וולאן (פול גרין/80), דמיאן דאף (ג'יימס מקלין/76), איידן מגידי, סיימון קוקס (ג'ון וולטרס/46), רובי קין.