שבצ'נקו: "מרגיש שוב בן 20"

חלוץ אוקראינה התרגש אחרי הצמד: "אנחנו יכולים להשיג דברים גדולים''

במשחק הראשון של מארחת היורו אוקראינה, היה בערך הכל. כדורגל מצויין, דרמה וגם גיבור גדול אחד, שכבש צמד ורק קיבע את מעמדו כאליל במדינתו. אנדריי שבצ'נקו, בשתי נגיחות נהדרות, מחק את שער היתרון של זלטאן איברהימוביץ' והעניק לאוקראינים 1:2 אדיר ומקדמה לא קטנה להעפלה לשלב הבא. 


זה כמובן היה הערב של החלוץ בן ה-35 מדינמו קייב. 'שבה', בטורניר הגדול האחרון בקריירה המפוארת שלו הוכיח לכולם שהוא עדיין חי ובועט ומוקדם עדיין להספיד אותו. כמו גם את הנבחרת שלו, שתהיה מגובה בעשרות אלפי אוהדים במשחקיה הבאים, מול צרפת ואנגליה, שממש לא יללקו נגדה דבש.


"אבל את המשחק הזה אני אזכור בוודאות, זה היה ערב היסטורי", אמר שבצ'נקו הנרגש בסיום המשחק, "אני חושב ששיחקנו יוצא מהכלל, מול יריבה חזקה מאוד. הגענו להרבה מצבים  ואני מקווה שנשמור על הרמה הזו גם בהמשך הטורניר".


כובש הצמד המשיך, ושלח עקיצה לכל מבקריה של נבחרת אוקראינה: "אמרו שאנחנו לא מספיק טובים ושאנחנו כאן רק בגלל שאנחנו מארחים. אני חושב שבמשחק הזה הוכחנו שאנחנו ראויים להיות כאן ושיש לנו נבחרת איכותית, שהתגברה על מכשול לא פשוט".

"מבחינה אישית אני מרגיש נהדר, כאילו אני בן 20. היו לי בעיות כושר, אבל הוכחתי לכולם שאני הגעתי", המשיך שבצ'נקו הנרגש, וסיכם: "זה היה משחק נהדר. אני מרגיש את האנדרנלין עד עכשיו, זה מדהים. אני בטוח שאנחנו יכולים להשיג דברים גדולים".


ומה היה לצד המפסיד להגיד? "לא שיחקנו מספיק טוב במחצית הראשונה", אמר המאמן המנוצח אריק הרמן, "היינו עצבניים מדי ועשינו לא מעט טעויות. את המחצית השניה כבר פתחנו טוב יותר, היינו יותר חדים ואגרסיביים וגם הצלחנו לכבוש שער שהגיע לנו. לצערנו, מולנו הייתה נבחרת מצויינת, שבצ'נקו היה ענק".