בלאן: "אנחנו עדיין לא מהטופ האירופי"

מאמן נבחרת צרפת לקראת אנגליה: "לא נרשה לעצמנו טורניר גרוע נוסף"

מחר (שני) בדונייצק יעלו על כר הדשא שתי נבחרות שמגיעות תמיד עמוסות ציפיות, ולא מעט פעמים התרסקו עקב כך. הדבר אמור בעיקר לגבי אנגליה, אך גם צרפת נחלה לא מעט כישלונות כאשר הזכור ביותר עדיין טרי מאוד, ממונדיאל 2010, אז הסגל הסופר מוכשר של ריימונד דומנק הודח כבר בשלב הבתים.


מאז עברו מים בנהר הכדורגל הצרפתי, האיש ההזוי בעל הידע העצום בתיאטרון הוחלף בשחקן העבר לורן בלאן, אשר בנה קבוצה מצויינת שלא נוצחה ב-21 המשחקים האחרונים. הצרפתים סיימו במקום הראשון את בית המוקדמות, כאשר הצליחו להקדים את נבחרת בוסניה שנתנה פייט קשה.


על אף ההיסטוריה הארוכה ביניהן, אנגליה וצרפת נפגשו רק 4 פעמים במסגרת אליפויות אירופה השונות, כאשר נבחרת שלושת האריות מעולם לא ניצחו את הטריקולור. המאזן עומד על 2 ניצחונות לצרפת ו-2 תוצאות תיקו. למרות זאת, לאנגליה יש 16 ניצחונות על הצרפתים בכל המסגרות (14 במשחקי ידידות) לעומת 8 ניצחונות של צרפת.


המשחק האחרון בין הקבוצות ביורו היה בליסבון במסגרת יורו 2004. אז קיבלנו את אחת הדרמות הגדולות של משחק שלב בתים כלשהו ביורו. האנגלים הוליכו 0:1 משער של פרנק למפארד בדקה ה-38, אך זינדין זידאן כבש פעמיים בתוספת הזמן (91, 93 בפנדל) והשלים מהפך ענק עבור החבורה של ז'אק סנטיני. הניצחון האחרון של אנגליה על צרפת במשחק בטורניר גדול היה אי שם לפני 30 שנה, ב-16 ביוני 1982. אז אנגליה ניצחה 1:3 במסגרת שלב הבתים במונדיאל שנערך בספרד.

בכל אופן, הלך הרוח במחנה הצרפתי משדר אופטימיות זהירה. לא עוד הצהרות מפוצצות, לא עוד מגה סטארים שמסוכסכים בינם ובין חבריהם ובינם לבין עצמם. בלאן יצר חבורה לוחמת שיכולה להגיע מלמטה ורבים מהמרים עליה שאחת הנבחרות אשר יכולות ללכת עד הסוף. בדיוק בשל כך, הצרפתים מודעים לחשיבות המשחק מול האנגלים, כאשר ניצחון כמובן יעניק להם מקדמה נהדרת, הפסד יסבך אותם מאוד. עם זאת, המאמן נשאר מציאותי.


"אין לנו את אותן השאיפות שיש לספרד ולגרמניה לדוגמה, עוד לפני תחילת הטורניר", אמר האיש שיעמוד על הקווים, "אבל אנחנו ננסה לעשות את המוטל עלינו ולהפתיע. בכל מקרה, אנחנו מגיעים ממדינה גדולה כמו צרפת, שלא יכולה להרשות לעצמה עוד טורניר רע".


המאמן המשיך בהנמכת הציפיות: "אנשים טוענים שאנחנו הפייבוריטים בבית זה, אני טוען באופן נחרץ שלא. זו המציאות. כל הנבחרות שנתמודד מולן חזקות וזה הולך להיות בית צמוד מאוד. צריכים לזכור שבהגרלה, אנחנו היינו בקבוצת האיכות הרביעית".

"ראינו את שני המשחקים האחרונים של אנגליה, וזו נבחרת מאוד חזקה ומאומנת", התייחס שחקן העבר ליריבה שלו, "הפציעות אמנם משפיעות עליהם אבל אני בטוח שלמרות זאת הם יהיו טובים". אז איך ייראה הטורניר מבחינת צרפת? "הכדורגל שלנו עבר תקופה קשה, במאמץ קשה ומשותף של כולם אני מאמין שנצליח בסופו של דבר באליפות הזו". והמסע לעבר התואר, בו זכתה הטריקולור לפני 12 שנים, מתחיל מול אנגליה.


מבחינת ההרכב, הוגו לוריס המצויין ינסה לנעול את השער, כאשר מלפניו ישחקו פיליפ מקסס ועדיל רמי. יוהאן קבאיי יקבל את הקרדיט בקישור אחרי העונה הנפלאה שלו במדי ניוקאסל והרביעית הקדמית, שמסתמנת כאחת האיכותיות בטורניר הזה, תכלול את ז'רמי מנז, סמיר נאסרי, פרנק ריברי וכרים בנזמה. עדיין קיים סיכוי כי פלורן מאלודה יפתע במקום מנז ואילו מלך שערי הליגה הצרפתית, אוליבייה ז'ירו, ימתין להזדמנות על הספסל.


הרכב משוער
הוגו לוריס; פטריס אברה, פיליפ מקסס, עדיל ראמי, מטיה דבושי; יוהאן קבאיי, אלו דיארה, סמיר נאסרי, ז'רמי מנז (פלורן מאלודה), פרנק ריברי; כרים בנזמה.