ואן מארוויק: "דנמרק תקשה עלינו"

האוראנג' יפגשו את דנמרק בבית 2. מאמן הולנד: יש להיזהר ממתפרצות

בזמן שחלק מאוהדי הכדורגל ביבשת לא בדיוק הפכו עולמות בכדי לצפות במשחקי היום הראשדון בטורניר, יומו השני של יורו 2012 כבר יספק לנו צמד עימותים קלאסיים שירתקו מליונים למקלטים. בית ב' ייצא מחר (שבת בחארקוב) לדרך, והמשחק המוקדם (19:00) יפגיש את הולנד עם דנמרק.


היכנסו לבחור את הרכבי הנבחרות בזירת המשחק

אצל הפיינליסטית ממונדיאל 2010 עדיין לא שכחו את ההדחה הכואבת ברבע הגמר של טורניר היורו הקודם. למרות שהאוראנג' מחזיקה ברקורד ניצחונות אדיר תחת ברט ואן מארוויק, היא יודעת היטב שהפעם איש לא מבטיח להם מקום בשלבים הגבוהים, במיוחד לא כשהם הוגרלו לבית המוות. לדנים, אלופי אירופה מ-1992 להזכירכם, אין יותר מדי ציפיות מהטורניר ואולי דווקא משום כך יגיעו ללא לחץ וישחקו משוחרר.
 
"אין סודות או דברים נסתרים מהעין בין שתי הנבחרות", אמר ואן מארוויק במסיבת העיתונאים. "הכללים די ברורים - אנחנו הפייבוריטים והם האנדרדוג. אצלנו היו שני שינויים עיקריים בהרכב, ואילו אצלם היו ארבעה או חמישה שינויים, אבל בגדול המשחק הזה דומה למפגש ב-2010. אנחנו צריכים להיזהר מהמתפרצות שלהם, ולשם כך עלינו להחזיק בכדור ולשלוט במרכז השדה".


בדבריו ואן מארוויק התייחס לניצחון 0:2 של הולנד על הדנים במונדיאל בדרום אפריקה, כשגם אז היה זה בשלב הבתים. למרות זאת, המאמן עדיין מצפה לקרב לא פשוט: "האתגר שלי הוא להביא את השחקנים לרמת החדות בה הם היו במונדיאל, אבל יריבה כמו דנמרק במשחק הפתיחה רק תקשה עלינו".

"אני מקנא בהולנדים", אמר מאמן דנמרק מורטן אולסן שמדריך את הנבחרת כבר 12 שנים ברציפות, "הם הפייבוריטים ואין ספק בכך. יש להם שחקנים איכותיים בכל העמדות על המגרש וגם על הספסל. הם מעידים על עצמם שאם לא יזכו בטורניר, זו תהיה אכזבה עבורם. אני לא יכול להגיד דבר כזה על הנבחרת שלי. המטרה שלנו היא לעלות שלב, זה שקול לזכייה שלהם. ברור שהבית הזה קשה מאוד, אבל זה לא אומר שנוותר בקלות".


ואן מארוויק צפוי לעלות עם חוליית התקפה שתכלול את רובין ואן פרסי, איברהים אפלאיי ואריאן רובן, כאשר ווסלי סניידר ינווט את הקישור. רון פלאר אמור להחליף את יוריס מאתיסן במרכז ההגנה. אצל הדנים, ניקלאס בנדטנר יעלה בהתקפה ויעזרו לו שחקני הכנף מרטין קרון דהלי ודניס רומדהאל הוותיק.


הרכבים משוערים
הולנד
: מרטין סטקלנבורג, גרגורי ואן דר ויל, רון פלאר, ג'וני הייטינחה, יטרו וילמס, מארק ואן בומל, נייג'ל דה יונג, ווסלי סניידר, איברהים אפלאיי, רובין ואן פרסי, אריאן רובן


דנמרק: סטפן אנדרסן, לארס יאקובסן, דניאל אגר, סימון קיאר, סימון פולסן, וויליאם קוויסט, ניקי זמילינג, כריסטיאן אריקסון, מרטין קרון דהלי, ניקולאס בנדטנר, דניס רומאדהל