בקרת הגבולות האוסטרלית בודקת: האם ג'וקוביץ' שיקר בהצהרת הכניסה שלו?

הסערה סביב שחקן הטניס מספר 1 בעולם מסרבת לגווע, כאשר משמר הגבולות במדינה חוקר את הטענות של ג'וקוביץ' לפיהן לא טס במשך שבועיים לפני טורניר ה-Australian Open - אלא שפוסטים ברשתות החברתיות סותרים את דבריו

נובאק ג'וקוביץ' עוטה מסכה
נובאק ג'וקוביץ' | צילום: רויטרס

סערת החיסון של נובאק ג'וקוביץ: בקרת הגבולות האוסטרלית פתחה היום (שלישי) בחקירה נגד שחקן הטניס מספר 1 בעולם בחשד שדיווח באופן לא מדויק אודות נסיעותיו שבועיים לפני טורניר ה-Australian Open בו הוא משתתף.

כאמור, בהצהרת הכניסה של ג'וקוביץ' למדינה, אותה מילא עבורו סוכן, נטען כי הוא לא טס כשבועיים לפני פתיחת הטורניר. עם זאת, פוסטים שהועלו לרשתות החברתיות סותרים את הצהרת הסוכן, כאשר תמונות שפרסם חושפות כי שחקן הטניס בילה את ערב הכריסטמס בבלגרד - זאת לפני שהמריא לאוסטרליה מספרד.

נובאק דג'וקוביץ
נובאק דג'וקוביץ | צילום: צילום: רויטרס

בתוך כך, למרות ניצחונו של ג'וקוביץ' אתמול בבית המשפט האוסטרלי וקבלת הערעור שהגיש על ידי השופט, גורלו של ג'וקוביץ' עדיין נותר בידיו של שר ההגירה אלכס הוק, זאת מפאת כוחו לבטל את ויזת הכניסה לגדול שחקני הטניס ולהוביל לגירושו מהמדינה.

כאמור, בית המשפט באוסטרליה קבע אתמול כי שחקן הטניס הלא מחוסן ג'וקוביץ' יוכל להכנס למדינה באופן רשמי ולהשתתף בטורניר הטניס Australian Open. מיד לאחר מכן, ג'וקוביץ' שוחרר מהמתקן בו הוא שהה בימים האחרונים והדרכון שלו חזר אליו.

עוד פסק השופט קלי כי ממשלת אוסטרליה תשלם לג'וקוביץ' את כל החשבונות שצבר עד כה במהלך שהותו במתקן הכליאה למהגרים. בנוסף, כינה השופט קלי את ההחלטה לבטל את הויזה של ג'וקוביץ כ"בלתי הגיונית". כידוע, לאחר ביטול הויזה על ידי ממשלת אוסטרליה - לא ניתן להכנס למדינה למשך 3 שנים.