מכבי ת"א ערכה מסע"ת לפתיחת העונה. שמעון מזרחי: "בנינו קבוצה איכותית"

מכבי ת"א ערכה מסע"ת לקראת פתיחת העונה, ערב משחק הפרידה מוויצ'יץ' בשבת בנוקיה (20:15). שמעון מזרחי: "בנינו השנה קבוצה חדשה ואיכותית"

עמר בנוביץ מאתר ספורט 5 מוסיף:

העונה שעברה הייתה אחת המוזרות שעברו על מכבי ת"א. האליפות נדדה לחולון בשניה האחרונה, גביע המדינה נשאר שוב בירושלים, ועודד קטש הוחלף בצביקה שרף שהגיע עד גמר היורוליג. זה נגמר ב-0 מ-3 נדיר - עונה ללא תואר למועדון המפואר.

הערב (חמישי) ערכו הצהובים את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת פתיחת העונה וכבר סימנו מטרות: החזרת האליפות וגביע המדינה והגעה ראשונית לטופ 16 ביורוליג, מטרה שלפי דייויד פדרמן ואפי בירנבוים תשודרג לאחר מכן. או כמו שאומר המאמן החדש: "זו רק המנה הראשונה בתפריט. גם במסעדה מתחילים ממנת פתיחה ואז ממשיכים".

"הספונסר התחלף, מנהל הקבוצה איננו ואני נכנסתי לעידן חדש במכבי ת"א", אמר אפי בירנבוים, "אני גאה מאוד שהם בחרו בי להוביל אותם מבחינה מקצועית. התחלפו שחקנים ואנשים בצוות המקצועי. מכבי רוצה להחזיר לעצמה את האליפות וגביע המדינה, וכמו שדייויד אמר אני רוצה להגיד שאנו רוצים להגיע לטופ 16 קודם הכל ואחר כך נראה הלאה. אני מאוד מרוצה מקצב התקדמות האימונים. גם אני חששתי מאוד מהיציאה לשני טורניר האימון בחו"ל, כי התאמנו הרבה פחות ממה שאנחנו צריכים בתקופה הזאת. אנחנו משנים כעת סגנון, גם כי יש קבוצה אחרת ושחקנים אחרים. נוציא מערכת מלהיבה, דינמית וקבוצתית שתביא ניצחונות. אנחנו עובדים קשה מאוד בשביל זה ומבטיח שנעשה את המקסימום בכל משחק כדי לנצח".

"שיחקנו רק עכשיו מול קבוצות ששחקנים 13 ו-14 שלהם יכולים לשחק בכל קבוצה באירופה", הוסיף אפי, "אני מודע לזה שיש לנו סגל עם 12 שחקנים איכותיים. אנחנו מודעים לזה ודיברנו על כך שנשתף בכל ערב נתון יותר שחקנים מהרגיל. אלו שחקנים מקצועיים, ובנוסף יש את פקטור הפציעות. יש שחקנים שיהיו ברוטציה ולא ישחקו, אך משחק אח"כ בליגה הם ייכנסו וישחקו".

על שחרור מרכוס פייזר אמר המאמן: "אתם רוצים שאגיד שאני מביא במקומו את הבן דוד של האקים אולג'ואן, אבל יש פה שחקנים שעוד לא לבשו את הגופיה. אין קבוצה שהיא מושלמת. החוכמה של קבוצה טובה היא כזו שתחפה על החוסרים שלה. בשביל זה צריכים סבלנות וצריך לעבוד חזק. אנחנו מודעים למינוסים שמתגלים כל הזמן. כל קבוצה באשר היא יש לה מינוסים ותפקיד השחקנים הוא לכסות עליהם בכדי להביא ניצחונות".

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי: "יש לנו את התקציב הכי גבוה שהיה במכבי אי פעם. בשבילנו לא להגיע לטופ 16 ביורוליג הוא כישלון ממדרגה ראשונה. אתה קם ונופל על המשחקים הראשונים ביורוליג, וראינו במשחקי ההכנה שיכולה לבוא קבוצה עם שליש תקציב ולנצח קבוצה גדולה. שום כסף לא קובע במשחק בודד אחד בכמות קטנה של משחקים. זה אומר שכדי להגיע לאן שאנחנו רוצים צריך להילחם בכל משחק. הייתה לנו תקופה לא קלה בסוף העונה שעברה, חלק גדול ממי שעזב היו מאוד קרובים אלינו, אבל אני משוכנע שבנינו פה צוות טוב שיתחבר ויהיה לו כיף יחד".

"אנחנו רק בראשית הדרך", סיכם אפי, "למדנו על הקבוצה ממשחקי טרום העונה ויש לנו עוד הרבה עבודה. נצטרך לעבוד על דברים שכל קבוצה צריכה לעבור בתחילת העונה".

שמעון מזרחי, יו"ר הקבוצה: "בנינו קבוצה חדשה ואיכותית. יש לנו צוות מאמנים שמכיר היטב את הכדורסל הישראלי, עם אפי בירנבוים ורועי חגאי שעבדו יחד בבני השרון ואבי אבן שנמצא יחד במערכת כמה שנים. יש שחקנים זרים חדשים ויש לנו סגל שחקנים אותם המאמנים רצו. ביום שבת הקרוב, בהתחשבות עם אוהדינו שומרי המסורת, נערוך משחק פרידה מניקולה וויצ'יץ' שהצטרף לאולימפיאקוס. אני בטוח שההיכל יהיה מלא מפה לפה. זה יהיה משחק פרידה הולם ממי שליווה אותנו 7 עונות, 6 עונות במכבי ועונה אחת בוילרבאן".