אחרי דו קרב פנדלים: הנבחרת הצעירה העפילה לאליפות אירופה בכדורגל

נבחרת ישראל הצעירה העפילה בפעם השלישית בהיסטוריה ליורו הצעירות, אחרי ניצחון בדו קרב פנדלים על נבחרת אירלנד. השוער דניאל פרץ עצר שלושה פנדלים והיה גיבור הניצחון

ישראל הצעירה חוגגת
ישראל הצעירה חוגגת | צילום: ההתאחדות לכדורגל

הישג ענק: נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל (עד גיל 21) העפילה הערב ליורו 2023 אחרי ניצחון 3:1 בדו קרב פנדלים על מקבילתה מאירלנד, אחרי 1:1 במשחק הראשון. המשחק התקיים באצטדיון בלומפילד בתל אביב, והסתיים בתיקו 0:0 בתום הארכה.

גיבור הניצחון היה השוער דניאל פרץ, שהצליח לעצור שלושה פנדלים של היריבה ולהוביל את הנבחרת אל עבר הניצחון. בטורניר ישחקו בנוסף לישראל עוד 15 נבחרות, והוא יתקיים בקיץ הבא ברומניה ובגאורגיה.

ישראל הצעירה חוגגת
ישראל הצעירה חוגגת | צילום: ההתאחדות לכדורגל

הנבחרת של גיא לוזון הצליחה להעפיל לאליפות אירופה בפעם השלישית אי פעם, אחרי שכבר עשתה זאת בשנים 2007 ו-2013, אז העפילה באופן אוטומטי בזכות קיום הטורניר בישראל. גם אז היה גיא לוזון המאמן.

בין שחקני הנבחרת השונים ניתן למצוא מספר שמות גדולים. אוסקר גלוך, שחקנה של מכבי ת"א, הוא הכוכב הגדול. עדן קארצב ממכבי נתניה, דורון ליידנר מאולימפיאקוס היוונית וליאל עבדה המשחק בסלטיק הסקוטית, משמעותיים גם הם.

ההישג של הנבחרת הצעירה מצטרף לשורת ההישגים של אחיותיה מהתקופה האחרונה, לאחר שהנבחרת הבוגרת הצליחה לנצח את אלבניה בתוצאה 2:1 בליגת האומות של אופ"א ולהבטיח העפלה לפלייאוף יורו 2024, ולאחר ההישג הענק של הנבחרת עד גיל 19 שהגיעה עד לגמר אליפות אירופה בחודש יולי.