מצטרפת לארה"ב: גם אוסטרליה תחרים את אולימפיאדת בייג'ינג 2022

אחרי ארה"ב וניו זילנד, ראש ממשלת אוסטרליה הודיע כי לא יישלחו דיפלומטים רשמיים מטעם מדינתו - זאת בתגובה ל"הפרת זכויות אדם ולסוגיות רבות אחרות אחריהן עוקבת אוסטרליה". לצד זאת, אתלטים אוסטרלים יקחו חלק בתחרויות החורף

מפגינים נגד קיומה של אולימפיאדת בייג'ינג
מפגינים נגד קיומה של אולימפיאדת בייג'ינג | צילום: רויטרס

אחרי ארצות הברית וניו זילנד: ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע היום כי ארצו תחרים דיפלומטית את אולימפיאדת החורף שעתידה להתקיים בביג'ינג ב-2022, זאת בתגובה ל"הפרת זכויות אדם ולסוגיות רבות אחרות אחריהן עוקבת אוסטרליה". עם זאת, אתלטים אוסטרלים עדיין ישתתפו באולימפיאדה.

לדבריו של מוריסון, לא מדובר בהפתעה שארצו הצטרפה לחרם, "נוכח ההדרדרות ביחסים בין שתי המדינות בשנים האחרונות". עוד אמר מוריסון: "אני עושה זאת משום שזה האינטרס הלאומי של אוסטרליה. זה הדבר הנכון לעשות". עוד האשים באופן ישיר מוריסון את סין בשל סירובה לשפר את היחסים בין המדינות, והדגיש כי מדינתו עדיין פתוחה לדיאלוג.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון | צילום: רויטרס

כאמור, ארה"ב הכריזה מוקדם יותר השבוע על החרם, זאת לאחר לחץ משמעותי משתי המפלגות הגדולות בארה"ב, ומצד פעילים חברתיים, לנקוט עמדה נגד הפגיעה במיעוט האויגורי המוסלמי בסין, והתוקפנות הסינית נגד הונג קונג וטאיוואן.

בתגובה לכך, משרד החוץ הסיני מסר אתמול כי "החרם יוביל לאובדן הסמכות המוסרית והאמינות של ארה"ב", ואיים כי "ארה"ב תשלם על הטעות שלה". בין היתר, מסר משרד החוץ של הרפובליקה העממית כי "המזימה של ארה"ב נידונה להיכשל והמהלך עלול להזיק לדיאלוג דו-צדדי ולשיתוף פעולה בתחומים חשובים".

בד בבד, סגן ראש ממשלת בריטניה, דומיניק ראב, אמר אתמול שבריטניה "תשקול בבוא העת אם להטיל חרם דיפלומטי על אולימפיאדת החורף בבייג'ין".