אליהו: "חסרה לי אליפות אירופה עם מכבי, זה החלום"

פורוורד הצהובים דיבר על העתיד: "אם תגיע הצעה מה-NBA, אני מאמין שאקבל את ברכת הדרך". על הביקורות: "לא נפלתי מאף שחקן ברמה ההגנתית. אני צריך לצבור בטחון בקליעה, באימונים אני קולע באחוזים מצויינים"

ליאור אליהו מול ברק נתניה
ליאור אליהו מול ברק נתניה | צילום: מנהלת הליגה

כבר זמן רב שליאור אליהו נחשב לאחד הכישרונות הגדולים ביותר שיש לכדורסל הישראלי להציע. בשנתיים האחרונות הפורוורד גם מתחיל לספק קבלות. זה התחיל עם אליפות סנסציונית עם קאחה לבוראל ויטוריה בספרד (שיחק נהדר בסדרת הגמר מול ברצלונה וכן בחצי הגמר מול ריאל מדריד), והגיע לשיא השנה עם עונה נהדרת במכבי תל אביב, שכללה דאבל מרשים מאוד בישראל וסגנות באירופה. בימים אלו השחקן מתכונן לאליפות אירופה עם הנבחרת. רגע לפני הוא הגיע לדבר על הכל בתכנית "אנשי העונה". אליהו סיפר על החלום הגדול עם מכבי, התייחס לסוגיית ה-NBA, ענה למבקרים, סיפר על העונה הלא קלה בספרד, ופירגן בענק לדריק שארפ.

"מה חסר לי בקריירה? חסרה לי זכיה באליפות אירופה עם מכבי, זה החלום שלי כרגע", סיפר אליהו והתייחס לפיינל פור הבינוני שהיה לו. "בפיינל פור לא שיחקתי טוב בדקות שהייתי על המגרש. זה היה שיקול של המאמן להוציא אותי, ואני כיבדתי את זה. כמו כל שחקן, לא אהבתי את זה. לא יודע מאיפה זה בא, אולי אינסטינקט ראשוני שלא נכנסתי למשחק. אני ביחסים טובים עם דייויד בלאט, זה לא בא ממקום אישי. מה היה חסר לנו כדי לזכות? אני חושב שקצת מזל וגם דורון פרקינס".

 

"אני חושב שעליתי מדרגה בשנתיים האחרונות. אני מבין יותר את המשחק. עשיתי שיפור גדול מבחינה הגנתית", ענה הפורוורד למבקריו. "למדתי להתמודד עם הביקורות האלה. אני לא נפלתי מאף שחקן השנה ברמה הגנתית. בשלב הזה בקריירה אני קורא את המשחק הכי טוב אי פעם. רמת הכדורסל הכי טובה שלי עוד לפניי".

ומה עם מעבר לליגה של הגדולים? "אני חושב שאני יכול להגיע ל-NBA. לא חושב שיש משהו מלבד קליעה שאני צריך לשפר. הקליעה זה לא מקרה אבוד. עד כיתה י' לא עשיתי דבר חוץ מלזרוק שלשות. אני צריך לצבור בטחון, כי באימונים האחוזים שלי לא נופלים מאף אחד אחר. אם תגיע הצעה מה-NBA, אני מאמין שאקבל את ברכת הדרך ממכבי. לכל אחד יש מחליף".

 

אליהו דיבר גם על העונה הלא קלה שמחכה לקבוצה וגם על הסגל החדש שהולך ונבנה: "הולכת להיות שנה מאוד מאוד אינטנסיבית. לא הולך להיות לנו זמן לכלום. אני מקווה שנעבור את זה בשלום. הגיעו שלושה שחקנים חדשים ואני מקווה שהם ישתלבו כמו שצריך. אני מאמין שזה חיזוק משמעותי. מאוד מקווה שגם הלפרין יגיע. הוא חבר טוב, הלוואי שהדברים יסתדרו".

 

"אני המעריץ הכי גדול של דריק שארפ. הוא מודל לחיקוי, אני הייתי רוצה להיות כמוהו. אני יכול רק ללמוד ממנו", סיפר אליהו מי האיש שלו בחדר ההלבשה ודיבר גם קצת על העונה שעבר בספרד: "האליפות שם זה הישג השיא בקריירה שלי עד כה. החלטתי לחזור כי המאמן שם לא קל וגם לגור שם לא קל. אנשים אמרו לי "איך חיית פה שנה שלמה?".