רגע לפני פתיחת העונה: עודד קטש מדבר על הכול

עונת הכדורסל נפתחת וכך גם מאמן הפועל ירושלים. הקריירה המקצועית של קטש דרמטית ומלאת תהפוכות, ובעולם הספורט מחכים לראות אם האיש שהצליח לקחת למכבי את האליפות בשנה שעברה יעשה זאת שוב, רק עם קבוצה אחרת

עודד קטש
עודד קטש | צילום: צילום מסך חדשות 10

(14:04 דקות)

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים נמצא בתפקידו קצת יותר מחודש, תל אביבי בעיר הקודש, עדיין מרגיש תייר. החיבור עם המנטאליות המקומית זורם ממנו בקלות. גם אחרי שש שנים כמאמן ופרישה מתוקשרת מאד כשחקן מכבי תל אביב, רבים עוד רואים בו כשחקן-כוכב.

 

אולי גם הוא טרם הפנים את מעמדו החדש. "בחוויה הפנימית שלי אני עדיין שחקן כדורסל", הוא אומר.  קשט ששיחק במכבי תל אביב מאז שהיה ילד, היה הכוכב שלה בשנים האחרונות, אז הגיע חוזה יוקרתי ב"ניו יורק ניקס" מליגת האן.בי.איי. אבל שביתה ממושכת בליגה האמריקנית טירפדה את החלום כבר בראשיתו וקטש חזר לארץ.

 

חודשים ספורים לאחר מכן חתם קטש עם "פנאתינייקוס" היוונית איתה הוא גם ניצח את מכבי בגמר אליפות אירופה כשחקן מצטיין. הדהירה הגדולה קדימה נבלמה עם פציעה קשה בברך שנה אחר כך. "יש עוד שחקן כדורסל בי שדברים אמורים לצאת הרבה יותר טוב, והם לא יוצאים.זה כמו אש כזאת, זה מסתכל וזה הכאב הכי גדול", הוא אומר ומוסיף "אם הייתי נפצע אחרי השיא הייתי משלים עם האובדן הרבה יותר בקלות".

 

"הייתה לי תקופה מאד מבלבלת" הוא מספר על הימים שלאחר הפרישה.  "אני לא באמת השתחררתי מהאובדן הזה עד הסוף גם היום". למרות הכאב העצום קטש הצליח לייצר קריירה שנייה כמאמן. בשנת 2004 הוא חתם עם "גליל עליון" והזניק אותה אל המקום השני בליגה.

3 שנים אחר כך הוא קיבל הצעה לאמן את מכבי תל אביב, אך זה נגמר רע. שבעה חודשים אחרי תחילת העונה הוא התפטר בסערת רגשות. הנהלת מכבי לא נתנה לו את מלוא הסמכויות ומינתה כמנג'ר מעורב מדי לטעמו את המאמן הוותיק, צביקה שרף.

 

במאי האחרון, שנתיים אחרי שעזב אותה לטובת "גלבוע/גליל", הדיח קטש את קבוצת ילדותו מתואר האלופה ומיד אחר כך פנה לאמן את יריבתה הגדולה של מכבי תל אביב, הפועל ירושלים.

 

"אם הייתי חי עם התחושה של לנסות להכניס למכבי לא הייתי מגיע לאן שהגעתי, אני לא פועל מהמקומות האלה", הוא אומר ומוסיף "אני לא אעשה לעולם משהו שאני לא מאמין בו". בגיל 36 עם ילדה קטנה, זוגיות שנייה שמוסדה לאחרונה ותינוקת שנייה בדרך, ועוד כמה  השקעות כלכליות מוצלחות נראה כי עודד קטש עלה על הדרך הנכונה בחיים של אחרי היותו שחקן כדורסל.