פיני גרשון הגיע לחקירה נוספת ברשות המסים: "אין כל קשר למכבי, פנאן או השופטים"

מאמן מכבי ת"א נחקר לאחר שזומן בעבר לתשאול פנאן: "מאמין שזה הולך למקומות טובים". גם פניני ולימונד התייצבו. הפרקליטות: אין קשר בין סמי בכר לבנק של פנאן

עמר בנוביץ' מאתר ספורט 5 מוסיף:

מאמן מכבי תל אביב פיני גרשון, השחקנים גיא פניני ורביב לימונד והסוכן אריק קריין הגיעו היום (שלישי) לתשאול במשרדי רשות המסים (מס ערך מוסף) ביפו. גרשון שנחקר על עסקיו הפרטיים, כבר זומן בעבר לתשאול, כמו גם סמנכ"ל השיווק אלי דריקס ואיש המשק עמי ביטון. מרשות המסים נמסר בתגובה: "אנחנו לא מוכנים לדבר על תוכן החקירה".

מאמן מכבי נחקר במשך כשלוש וחצי שעות ואמר מיד עם יציאתו: "הכול בסדר. מדובר בעניינים מנהלים שאין להם קשר למכבי ת"א, סמי בכר, ירון זריף או מוני פנאן. אני מאמין שזה הולך למקומות טובים. כשבאתי לפה כאבה לי הבטן יותר מאשר כשיצאתי". קריין, ששלושת הנחקרים האחרים נמנים על מעגל לקוחותיו, אמר עם יציאתו: "התאבדותו של מוני פנאן מאוד מצערת אבל הביאה עמה גל רציני מאוד של מיליון ואחד דברים שהולכים ומסתעפים. נחקרתי במשך מספר שעות בהגינות והחוקרים קיבלו ממני את כל התשובות".

בתוך כך, באיגוד טוענים שהפרקליטות הודיעה ליועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד שוקי קרמר, כי לא נמצאו חשדות הקושרים בין שופט הכדורסל סמי בכר לבין בנק ההלוואות שניהל לכאורה מנהל מכבי ת"א לשעבר מוני פנאן. בכך מצטרפת הפרקליטות להודעת רשויות המס בבית המשפט, לפיה גם לא נמצא כל קשר בין השופט ירון זריף לבין פנאן.

יו"ר האיגוד שי שני הגיב לדברים בהודעה לתקשורת, בה נכתב: "הודעת הרשויות המוסמכות מסירה מעל ענף הכדורסל עננה כבדה. עכשיו ברור כי החשדות הנחקרים, הן במקרה של בכר והן במקרה של זריף, נוגעים להתנהלות הכספית האישית שלהם מול רשויות המס ולא לעבירות אתיות הקשורות להתנהלותם כשופטי כדורסל".

"יחד עם זאת, איגוד הכדורסל הישראלי רואה בחומרה רבה כל עבירה פלילית שעבר שופט כדורסל, גם אם היא לא קשורה לתפקידו כשופט", הוסיף שני. "היועץ המשפטי של האיגוד נמצא בקשר עם הרשויות המוסמכות ונפעל במלוא החומרה בהתאם לממצאים שיעלו בחקירה".