גיבורים מן העבר

מכבי תל אביב מול צסק"א מוסקבה היה פעם מפגש פוליטי-ספורטיבי רווי שנאה, תחרות וכוכבים. שקיעתן של שתי האימפריות לא מותירה ברירה: הצצה חוזרת לכוכבים שפעם עשו את ההבדל

תיאו פפאלוקאס, 2006 >>>

סוף עידן פארקר, באסטון ובפועל גם ניקולה וויצ'יץ' במכבי תל אביב, סימן את תחילת השליטה המוחלטת של תיאו פפאלוקאס בכדורסל האירופי. הגאון היווני של צסק"א סחף את המכונה המשומנת של אטורה מסינה ל-69:73 בגמר בפראג על מכבי תל אביב, כשהוא קולע 18 נקודות, מוסר 7 אסיסטים ואוסף את תואר ה-MVP של הפיינל פור. הניצחון הזה העניק לצסק"א את גביע אירופה לראשונה מזה 35 שנים, ובשנתיים שלאחר מכן הגיעה האימפריה הרוסית לגמר עוד פעמיים עם פפאלוקאס, כשב-2008 הוא מספק לה עוד גביע על חשבונם של צביקה שרף ומכבי. בעונה האחרונה, ללא פפאלוקאס שעזב לאולימפיאקוס, הפסידה צסק"א בגמר לפאו של אובראדוביץ'. השנה, ללא המאמן הכל יכול אטורה מסינה שעבר לריאל, גם את זה לא יהיה לה.

אנתוני פארקר, 2004 >>>

איך במכבי תל אביב מתגעגעים לאנתוני פארקר, לא רק אחד הזרים הטובים ששיחקו בה, אלא גם בחור נהדר שהתחבר כל כך לקהל הצהוב שצמא למושאי הערצה. בחצי גמר הפיינל פור של 2004, שנערך בתל אביב, סחף פארקר את מכבי עם 27 נקודות אישיות לניצחון 85:93, בדרך לניצחון הענק על בולוניה בגמר, וזכיה בתואר ה-MVP של הטורניר. בשנה שלאחר מכן גרף פארקר תואר נוסף עם מכבי, השלים זכיה בשני תארי MVP עונתי ברציפות, ונעלם. אלן אנדרסון, צ'אק איידסון ומאצ'יי לאמפה הם שחקנים נהדרים, אבל לא בטוח כמה אנשים יזהו אותם ברחוב.

מיקי ברקוביץ', 1977 >>>

אפשר לנסות, לאלתר, לחדש ולהתעלם, אבל כתבת נוסטלגיה על מפגשי העבר בין מכבי תל אביב לצסק"א מוסקבה לא שווה דבר ללא המשחק ההוא בוירטון הבלגית ב-1977. מיקי ברקוביץ' חגג יום הולדת 23, רלף קליין שלף את נאום הציונות המפורסם, ומספר 9 האגדי שלף עוד משחק נהדר של 20 נקודות בדרך לניצחון ראשון של מכבי אי פעם על האימפריה באדום – 79:91. אותה עונה שהחלה בניצחון טכני של הצהובים בשל סירובה של צסק"א לשחק בישראל, הסתיימה בגביע אירופי ראשון, ומאז הכל היסטוריה. וכן, היה גם איזה משפט של טל ברודי שעד היום מדברים עליו.