"כשפנו אלי, רעדתי"

גרשון הגיע לארץ, ולא איכזב כבר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן מכבי ת"א החדש: "בשנה הראשונה אני לא הולך להרוויח כסף". פסטיבל פיני בעיצומו

עמר בנוביץ ועדי הרשליקוביץ מאתר ספורט 5 מוסיפים:

פיני גרשון, מאמנה החדש של מכבי ת"א, ערך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים ראשונה, בהדר יוסף. הוא דיבר, ודיבר, ודיבר. אנחנו כתבנו:

"לא דיברתי עם אפי. הייתי אומר לו שאני מצטער בשבילו. זה לא נעים, אבל כל דלת שנסגרת פותחת הרבה חלונות, אני מקווה בשבילו שהוא ימצא את המקום שלו ויהנה. גם מאמנים טובים לא נהנים במקומות מסוימים".

שגיא ניר על המהפך בהנהלה הצהובה, והאתגרים שעוד מצפים לפיני גרשון

"אתמול בבוקר לא ידעתי שאני בא לפה. השארתי ביוון אישה ושני ילדים, וקניתי אוכל. אני אשאל אתכם? מה הייתם עושים במקום ראשי מכבי ת"א? אנשים פה שמו 25 מיליון דולר, חלק מהכיס, והעסק על דעת כולם לא מתפקד כמו שצריך. אז אנשים ניסו לעשות משהו. לא חושב שהייתה דרך אחרת. האנשים האלה החליטו שבתנאים האלה הם מביאים אותי, וכל הכבוד להם. הם הכניסו את היד עוד טיפה לכיס".

"כשצלצלו אליי ואמרו לי - בוא לעזור - לא יכול להגיד שהתלבטתי. אני לא צריך להסביר לכם מה זה מכביזם. אני יכול להגיד לכם שבשנה הראשונה אני לא הולך להרוויח כסף".

ומה לגבי השינויים?

"גם בשנים הגדולות של מכבי התחלפו שלושה רכזים, ועוד כמה שחקנים. כולם זוכרים חמישייה אחת אבל היו פה שלוש או ארבע וכולן הצליחו. אחרי שאראה את השחקנים ואלמד את המערכת נראה. אם תהיה אפשרות לשנות אני אבוא לחברים ואבקש. אני לא יודע אם יש מאיפה, אם יש אפשרות. האימון הזה נועד יותר להתרשמות, אני אנסה לעשות שינויים קטנים מאוד בתוך מה שיש. באופן כללי קבוצה הגנתית לא תהיה פה. אבל אני כן חושב שהקבוצה הזו מסוגלת לקלוע יותר נקודות ואשתדל בשיטה מסוימת להגיע לזה".

למה אתה צריך את זה?

"כל מי שנמצא במקצוע הזה הוא קצת חולה נפש. אני נולדתי במועדון הזה. אני רעדתי בכל הגוף כשביקשו ממני לבוא. ראיתי את הטוקבקים. קיבלתי 17 אלף טלפונים. הקבוצה שייכת לאוהדים ואני יודע שיש הרבה מאוד אהבה ורצון שאני אהיה פה. לקחתי את זה ואני מקווה שייצא מזה משהו טוב. היום כולם רוצים אותי ונראה מה יהיה בהמשך".

"אני חושב שרוב השחקנים בקבוצה מתאימים לסגנון שאני חושב שאני יכול לתת להם. יש פה שחקנים שיכולים לעשות 150, 200 נקודות, ועד היום עשו 75. אני מקווה שנוכל לעשות 90. ראיתי את הקבוצה בטלוויזיה וזה לא מספיק. צריך לקחת את מה שיש ולשנות בשוליים, כי להתחיל היום הכנה גופנית ומנטלית ופסיכולוגית זו בעיה. אני לא מתכוון להתחיל לנצח ממחר ב-40 הפרש".

פיני מחכה למלאגה. חמישי, 20:50 ישיר ב-nana10. כנסו לעמוד חמישי הצהוב

"מערכת היחסים שלי עם האנשים במכבי ת"א היא טובה, אני יודע שכל האנשים רצו אותי. דיברתי גם עם רענן, ביוזמתי, אם הייתי צריך גם הייתי מתנצל, הוא אדם יקר, שמוציא הרבה כסף מכיסו. גם הוא וגם דייויד רצו אותי. ואם היה משהו, אז כל הכבוד להם שהם התעלו והביאו את הבנאדם שרובכם, או הקהל, חושבים שצריך להיות פה".

"ראיתי את מלאגה, וקבוצה שמנצחת את ברצלונה די בקלות היא קבוצה. הליגה בספרד היא קצת יותר קשה. אבל צריך להתייחס למכבי, ולעשות את המקסימום עם מה שיש לנו. הקהל שווה 10-15 נקודות ואני מאמין שיהיה שינוי באווירה. אני הולך לבקש מהשחקנים לא להוכיח יותר מדי, שכל אחד יעשה מה שהוא יודע".

למה חתמת לשלוש שנים ולא כמנהגך לעונה אחת?

"אני חושב ואמרתי זאת גם בעונה שעברה, שהתהליך שמכבי עברה בשנתיים האחרונות הוא לא טוב. המועדון הזה במרבית שנותיו עמד על יציבות, וזה עדיף על התעלות, כי אחריה יכולה לבוא ירידה. עברנו את השינויים. אני אנסה לבנות פה צוות מקצועי שיכול ללכת עם מכבי כמה שנים. אנסה להביא את השחקנים כדי שיהיו מינימום חילופים".

צפו במופע של פיני

אחרי כל ההישגים, אתה לא חושש להיכשל?

"חלק מהעניין זה האתגר. כשלקחתי את נבחרת בולגריה חשבו שאני מטורף ובסוף הגענו לאליפות אירופה. תגידו מכביסט, תגידו מטורף, תגידו מה שאתם רוצים. אני פה, אני אוהב את המקום ואת האנשים, העקיצות שלי אתכם העיתונאים טובות לעיתונות. אני פה".

באסטון?

"לא התכוננתי לשאלה".