טרייד זה לא התשובה

איך השתכנע בילאפס, מה יקרה למקדייס ואיך ישתלב אייברסון בהגנה של המזרח. אורי דישון מנתח את הטרייד בין דטרויט ודנבר, ומצביע על המפסיד העיקרי ממנו: וויל ביינום

לפני חצי שנה ביקרתי משפחה בפרבר ליד דטרויט. גיסי חי שם כבר כמה שנים, ויש לו עסק מצליח לבתים חכמים, כולל עבודות בבתים של שחקני הפיסטונס, וביניהם צ'ונסי בילאפס. הוא הראה לי את השלט הקטן שהם עשו לו, ששולט בכל הבית, עם העיצוב המיוחד של כדורי-הסל ותמונות האליפות.

בהמשך היום עשינו סיבוב סביב האגם. ראינו את הבית של ראשיד וואלאס, ואת האחוזה של ביל דיווידסון - בעלי הקבוצה שנכנס השנה להיכל התהילה. גיסי המשיך לספר על השירות שנתן לצ'ונסי. הוא אמר שהשחקן היה כנראה מרוצה מאד מהשירות שקיבל, עד שהוא הזמין אותם לצד השני של ארצות הברית כדי לעשות את אותו הדבר בבית שהוא בדיוק קנה בדנבר. באותו ערב קיבלתי כרטיסים בשורה השלישית ב"פאלאס" באוברון הילס, רק כדי לראות את הפיסטונס מפסידים בית משחק פלייאוף לפילדלפיה. אותה פילי שבפליאוף הזה חתמה רשמית את התהליך הארוך של השתחררות מהצל של אלן אייברסון, בדרך חזרה לרמות הגבוהות.

מה יוצא לכם מזה?

אז מי הרוויח ומי הפסיד מהטרייד ששלח את צ'ונסי לדנבר ואת אייברסון לדטרויט? בנקודה הזו, אני לא חושב שמישהו באמת יודע, אבל בטוח שאף אחד מהצדדים לא ממש כועס. אייברסון רצה לצאת מדנבר, צ'ואנסי רצה לחזור לעיר בה שיחק בעונת 1999/0, כולל בקולג' בקולרדו. אז כולם מרוצים. חוץ מאנטוניו מקדייס כמובן, אבל אליו נגיע עוד מעט.

צ'ונסי בילאפס נתן עונה חלשה בדטרויט. הוא גרר פציעה, והקבוצה כולה הפכה עייפה מיום ליום. נראה שהבאת אייברסון היא נסיון לסחוט בפעם האחרונה את הלימון מהחבורה הזקנה. אייברסון לא יתקע את תקרת השכר כי החוזה שלו גמור, והפיסטונס במוקדם או במאוחר יפנו לכיוון בנייה או להביא שחקן בולט. בעלי הקבוצות יכולים להרגע: לברון ג'יימס לא יגיע לשם. מקסימום בן גורדון. בכל מקרה, באחריות כל המועדון לוודא שהבאת אייברסון לא פוגעת בהתקדמות של רודני סטאקי כגארד העתיד של הקבוצה. האם הפיסטונס שווים שוב אליפות, או לפחות גמר מזרח עם "התשובה"? לדעתי לא.

כנראה שההפסד השבוע ללייקרס, אחרי שחטפו מהם סוויפ בסיבוב הראשון בפליאוף האחרון, עזר לדנבר לקבל את ההחלטה על שיחרור אייברסון. הם צריכים את הקשיחות של צ'ונסי ואולי גם את של מקדייס כדי להתחיל כיוון חדש. זה לא שמישהו סופר אותם אחרי הטרייד הזה, אבל יהיה מעניין לראות את בילאפס מול שאר הרכזים העולים במערב דוגמת כריס פול ודרון ויליאמס. אני חושש שהם יתנו לו בראש. האם דנבר שווים עכשיו יותר מסיבוב ראשון במערב? גם כאן, לדעתי לא.

בשורה התחתונה קשה להכריע לגבי הטרייד הזה, מה שבטוח הוא שהליגה מרוויחה עניין וכותרות. אחרי העונה שעברה שהייתה אחת הגדולות והמצליחות בשנים האחרונות, אנחנו מקבלים פצצת טרייד כבר בשבוע הראשון וזה סימן טוב. אייברסון עצמו, אגב, כבר היה חלק מאייטם דומה, כשעבר בטרייד גדול מפילידלפיה לדנבר.

אייברסון יהיה ביוני בן 33 (בילאפס צעיר ממנו רק בשנה), ובהתחשב בגודל שלו והחבטות שקיבל לאורך כל הקריירה, היכולות שלו תמיד נחשבו פנומנליות. הוא צפוי השנה להתקדם עוד שלושה מקומות לפחות ברשימת הקלעים הגדולים של כל הזמנים, עד סביבות המקום ה-17. קצב המשחק במזרח לא חדש לו, אבל צפוי להיות איטי יותר והוא ידרש בגילו ליותר הגנה מאשר בשיטת הגבינה בה שמרו בדנבר. בילאפס אמור להביא לדנבר את הכח והניסיון שלו. השנים הגדולות כנראה מאחוריו, אחרת אף אחד לא היה זורק פנימה את מקדייס לאותה החבילה. כרמלו אנתוני פתח את העונה רע, אבל לא נראה שמעמדו בסכנה. דנבר צריכה, ואולי אפילו תקבל מהטרייד הזה רוח חדשה.

ביינום אכל אותה

אנטוניו מקדייס יסיים את הקריירה בלי טבעת אליפות. ג'ייסון מקסיל ואמיר ג'ונסון כבר נגסו בדקות המשחק שלו בעונה האחרונה, והבחור שהיה בעל המוטיבציה הגבוהה ביותר בעונה של אחרי האליפות של הפיסטונס ב-2004, מוצא את עצמו באפס אנרגיות לקראת דנבר, כשהוא מתלבט בין הורדה בשכרו כדי להשאר בדטרויט, קניית מעיל גדול וללכת לשחק הגנה לבד בדנבר או פרישה. לא נעים.

דנבר היא כבר לא הקבוצה עם הכי הרבה כתובות קעקע בליגה. נכון, לג'יי אר סמית יש מספיק דיו בעור בשביל לכתוב ספר, אבל בלי אייברסון וקמבי שעזב לקליפרס הקבוצה מתחילה להתנקות. דווקא שניים מ"הבד בויז" צריכים עכשיו להכניס לקבוצה קצת ערכים של ילדים טובים של כדורסל שבו לא משתוללים. אירוני.

הטרייד כנראה פוגע בסיכויים של וויל ביינום לראות דקות פרקט משמעותיות העונה. הראן-אנד-גאן של אייברסון הוא מה שביינום היה אמור לעשות כשהמשחק המסודר לא יעבוד בדטרויט (או בגארבז' טיים של משחקים). באסה לאוהדי מכבי. או שבעצם לא.