להיט בראש

עונה אחרי הפריצה הסוחפת של דורסמן וחולון שהסתיימה בהיעלמות, הגיע תורם של ג'ף רוזן ומכבי חיפה "היט". נועם תירוש חושש מעוד ניסיון אינסטנט להבריא את הכדורסל הישראלי

בעונה שעברה הדהימה הפועל חולון את עולם הכדורסל הגווע כשזכתה באליפות המדינה על חשבון מכבי תל אביב השבעה והמבולבלת. מיקי דורסמן, ללא יכולות אימון מוכחות, היכה שועלים ותיקים כמו אפי בירנבוים וצביקה שרף, בעוד הקבוצה הנחושה והמוכשרת שלו סיפקה כדורסל יפה לעין ושובה לב. השנה, כשברור שחולון לא מסוגלת להגן על התואר, ובמקרה הטוב תישאר בליגה, נשאר לנו לחפש את התקווה החדשה - מכבי חיפה.

הקבוצה ששבה רק בעונה שעברה לליגה השניה נרכשה על ידי ג'ף רוזן, יהודי וציוני אמריקאי אדוק, שהתחביב שלו הוא לרכוש קבוצות ספורט מפוארות אך גוססות ולממש את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהן. הקבוצה מרוממה לא היתה הראשונה אותה בדק רוזן בישראל. עוד לפני שהצפין לכרמל המוריק בדק האמריקאי את אופציית רכישת הפועל תל אביב, אבל ברח כשהבין כי מדובר באחת מהמיטות החולות יותר שיש לספורט הישראלי להציע. המנוסה המהירה שלו מתל אביב הובילה אותו לזרועות מכבי חיפה, שבהינף שיחת טלפון ופנקס צ'קים הפכה למכבי חיפה "היט".

אי אפשר שלא להתרגש לנוכח חזרתו של הכדורסל לעיר חיפה, שהייתה צמאה לחזרה של קבוצת כדורסל לליגה הבכירה. באותה נשימה, קשה שלא להצטער על הקלות הבלתי נסבלת של השתלטות על קבוצות ספורט מפוארות וסמלים היסטוריים והפיכתם ל-"היט", או להבדיל לאפר ועפר כמו במקרה של אולם אוסישקין. עבור רוזן, מכבי חיפה היא לא יותר מהזדמנות כלכלית, בדיוק כמו קבוצת הבייסבול שלו, "דראגונפליי" מהונג קונג. עבור האוהדים והכדורסל הישראלי מכבי חיפה היא עולם ומלואו.

למרות הביקורת, ניהול הקבוצה במתכונת אמריקאית, שמשלב רעב לרווחים מהירים יחד עם הבנה כי קהל הצרכנים - האוהדים- הם הבסיס הכלכלי של הקבוצה ולכן יש לדאוג להם ולטפח אותם, מהווה ניחוח מרענן של אופטימיות זהירה לכדורסל הישראלי. לשם המחשה, מנוי סטודנט למשחקי הקבוצה יעלה כ-350 שקלים בלבד, סכום של 4 משחקים בליגת העל בכדורגל. בנוסף, הקצתה ההנהלה יציע שלם באולם ברוממה לארגון "הקופים הירוקים", הפלג הפנאטי יותר של אוהדי מכבי חיפה בכדורגל. "הקופים" עצמם מופקדים על מכירת המנויים ליציע המיוחד, מנויים שעלותם מוזלת ועומדת על 250 ש"ח בלבד. באופן לא מפתיע, זה עובד. סיפור האהבה בין הצדדים מתחזק, האולם הולך ומתמלא, האוהדים מרוצים והקבוצה מקבלת חיזוק בדמות קהל רעשני וססגוני, שכל כך חסר במגרשים העצובים והשוממים לרוב של ליגת "ווינר".

עם תקציב של 3-4 מיליון שקלים, וישראלים ותיקים ומוכרים כמו עידו קוז'יקרו, משה מזרחי ועמית בן דוד שישלבו כוחות עם זרים מצוינים דוגמת דיבון ג'פרסון ודורון פרקינס, אפילו הגימיק ששמו תמיר גודמן לא ימנע ממכבי חיפה "היט" לצעוד במעלה הטבלה, בדרך לפנטזיה של כניסה למשבצת הסנסציה, אותה פינה ברפיסות מיקי דורסמן בהפועל חולון. ולמרות זאת, הכדורסל הישראלי עדיין כל-כך חולה, שאפילו סופת טורנדו שניה ברציפות לא תוכל להבריא אותו. גם לא אם יבאו אותה מאמריקה, בטח לא כשקוראים לה "היט".