פיפן אחד מטבעת

לא עוד הדבר הגדול הבא - לברון ג'יימס כבר כאן והוא במרחק שחקן מוכשר אחד לצידו מאליפות NBA ראשונה וממש לא אחרונה. ערן צבעון בטח לא יהמר נגדו

זה קורה פעם בכמה שנים. מבעד לקורי השינה הנטווים בבטחה על העיניים, תוך כדי צפייה בהפסקת הפרסומות האינסופית שנקראת ה-NBA, בין קליפים של אלוהים וקלייד דרקסלר מטביעים לצלילי אחינועם ניני קורה משהו על המסך ואתה מתאהב. פתאום, להיות ער ב-4:40 לפנות בוקר לא נראה מופרע כל כך, וכל מה שאתה רוצה זה לראות את הריפליי שוב ושוב. ושוב.

הדאנק של לברון ג'יימס על הפרצוף של קווין גארנט וג'יימס פוזי במשחק מספר ארבע בסדרה בין קליבלנד לבוסטון היה בדיוק רגע כזה. יש סלים שמשנים לך את הקריירה. תחשבו טל בורשטיין לפני ואחרי הדאנק ההוא בגמר היורוליג. כשלברון התחיל את המהלך הזה הוא אולי נחשב עדיין הבטחה, כשהוא ירד מהטבעת לא היה לאף אחד ספק. גם לא לגארנט. זה כבר לא יקרה השנה, אבל לברון ג'יימס ישיג את הטבעת שלו.

זהו בערך השלב בו אתם מתחילים למלמל את שמו של קובי בריאנט. אבל תחשבו על זה ככה: אם מחליפים את השחקנים סביבם אף אחד מכם לא היה מהמר על קובי לוקח אליפות עם נגר כמו בן וואלאס, אבל כולכם הייתם מהמרים על לברון, פאו גאסול ולאמאר אודום כשלישיה שתלך עד הסוף.

בניגוד לכוכבים כמו פני הארדווי, וינס קרטר או תמיר גודמן, ששמם הועלה בשנים האחרונות בסיום המשפט "הג'ורדן הבא הוא...", לברון שומר על יציבות מעוררת הערכה על המגרש ומחוצה לו. כדי להבין קצת ממה שעבר על הילד מאז שהגיע לבית הספר התיכון צריך לראות את יצירת המופת "יש לו את זה" של ספייק לי. בסרט, שחקן צעיר ומחונן בשם ג'יזס מתקרב לסיום התיכון, ומחוזר על ידי קולג'ים וקבוצות NBA. מיותר לציין שהרבה ציצים ענקיים ומכוניות יוקרה מקיפים את הילדון המוכשר כדי לעזור לו להחליט.

במציאות, חוץ ממקרה בודד בו קנתה לו אמו ג'יפ האמר במתנה ליום הולדתו ה-17 (שי צנוע שעלה לו בהרחקה משני משחקים של ליגת התיכונים), לברון הוא ילד פוסטר מושלם לליגה – הוא אבא לצמד בנים, נשוי לחברתו מהתיכון ואמא שלו עדיין לא מפספסת אף משחק. כשצריך היא גם תקפוץ על פול פירס אם האחרון יבצע עבירה על הבן שלה. לברון קיבל ביקורות נפלאות על הופעתו ב"סטרדיי נייט לייב", והשער של "ווג" שבו הוא מצולם אוחז בג'יזל בונדשן ושואג בפוזת קינג קונג היה השער המדובר של השנה.

גברים רוצים להיות חברים שלו (במובן של בירה), נשים רוצות להיות חברות שלו (במובנים אחרים) גם בגלל שהוא נשאר באוהיו. הוא יכול לבחור בכל מקום בעולם לשחק בו כדורסל ולחיות בו, והוא בחר בקליבלנד, אוהיו, מקום בו האיש הכי מפורסם מלבדו הוא דרו קארי. מקום בו כל אחד שמזכיר את שמו מזכיר אותו בקדושה כבר 8 שנים. שאם ישכיל הג'נרל מנג'ר דני פרי למשוך אליו רק עוד שחקן גדול אחד, אם הוא ידע למצוא את הסקוטי פיפן של לברון, אנחנו נקום בלילה עוד הרבה פעמים כדי לראות את אחד מהאנשים הכי אהובים באמריקה, ובטח הכי אהוב באוהיו, זוכה לכינוי שהכי מתאים לו – שר הטבעות.