אילת חוגגת פיינל פור: יותר גדול מאליפות

אנשי המועדון והשחקנים דמעו. זלמנסון התרגש: אין כיף כזה

הפועל אילת עלתה אתמול (שני) לפיינל פור, כשהבאזר האחרון בנס ציונה פתח את שערי הרגש - שלא ייסגרו בתקופה הקרובה. הרגע הזה, של התפרצות השמחה בסיום ה-90:98 בלב המושבה, הגיע אחרי עונה כל כך קשה, שהביאה חלק מהשחקנים ומאנשי המועדון ממש לדמוע.


"מה שקרה כאן העונה זה גדול מאליפות", אמר בהתרגשות ובעיניים נוצצות עוזר המאמן ערן יצחק. "זה פרס כל כך מתוק אחרי כל מה שעברנו". כמעט כל אנשי אילת - שחקנים, הנהלה, צוות מקצועי ועובדי מועדון - חזרו אתמול על מילה אחת: "ביחד", כדבר המשמעותי ביותר בעונה שעברה עליהם.


בסיום המשחק, הלכו כל אנשי הקבוצה, ביחד כמובן, למסעדה כדי לחגוג את ההישג הגדול ולפתוח באופן רשמי את שבוע הפיינל פור. "אין כיף כזה, אבל נשמח היום ובמקביל נתחיל להתכונן לפיינל פור, כי עוד לא סיימנו את העבודה", אמר עידן זלמנסון, והסביר את סוד הקסם של הקבוצה העונה: "אנחנו אוהבים אחד את השני, יש לנו כימיה טובה. אנחנו נהנים לבוא ולהתאמן ביחד ורואים את זה עלה המגרש".


גם היו"ר נחי אינדיק, שצפוי לסיים את תפקידו באופן רשמי בסוף העונה, היה על סף דמעות. הוא, אולי יותר מכולם, הרגיש על בשרו את הקשיים שבניהול קבוצה שסוחבת חובות והיה מאושר בסיום. "זה מדהים, כל כך מגיע לנו", הוא אמר. "יש פה חבורה של אנשים שנתנה הרבה בשביל שנגיע לרגע הזה".

רק כדי לסבר את האוזן, הנה חלק ממה שעבר העונה על הפועל אילת: משכורות שמשולמות בחלקן או מתעכבות, איומים בשביתה, פציעה של זר משמעותי מבלי להחתים תחליף, רכבים שנלקחים, אימונים שבוטלו. כל אלו, כך מעידים במועדון, רק ליכדו את השחקנים יותר. "זו היתה עונה קשה, כולם יודעים שהיו לנו בעיות", אמר פרדי בורדיון, אחד השחקנים המשתפרים של העונה. "מה שחשוב זה שכולנו נשארנו ביחד וזו הסיבה היחידה שאנחנו בפיינל פור. כולם כאן אוהבים את כולם, אנחנו נשארים ביחד אחרי הכדורסל".


שרון דרוקר סיכם את הלך הרוח: "יש פה חבורה מיוחדת ומלוכדת, אמרתי להם לפני המשחק שאני לא יכול להגיד להם להיות ביחד כי הם כבר ביחד ואוהבים אחד את השני. יש משהו בקבוצה שמשחקת ביחד ומפרגנת, אנשים נהנים ממנו. כולם נהנו מהכדורסל והפרגון שלנו במהלך העונה".


אבל אילת ממש לא מתכוונת להסתפק בהישג הזה. יחסי הכוחות בינה לבין מכבי תל אביב ברורים, מה שגם שהצהובים ניצחו העונה בכל המפגשים את הקבוצה מהדרום. "נכון שלא ניצחנו את מכבי, השנה אבל אני יודע מצד שני לא קל לנצח אותה קבוצה יותר מדי פעמים במהלך אותה עונה", הביט עידן זלמנסון על חצי הכוס המלאה. בורדיון הוסיף: "כולם מצפים שמכבי תנצח אותנוף אז אנחנו מגיעים למשחק הזה כשאין לנו מה להפסיד. מכבי תבוא לחוצה יותר".