עזב את י-ם: כדיר חתם ל-2 עונות באילת

הפורוורד שנדחק מהרוטציה במלחה: "מה שלא הורג, מחשל אותך"

זה היה באוויר כבר זמן מה, ועכשיו זה רשמי: אלישי כדיר עזב את הפועל ירושלים. הקפטן של האדומים נפרד מהבירה, וכבר מצא יעד חדש - הפועל אילת. הפורוורד חתם בדרום ל-2 עונות והוא יתאחד שם עם מאמנו לשעבר עודד קטש, עימו זכה באליפות ב-2010.

כדיר התייחס למעבר שלו מהבירה לדרום: "אני חושב שנוצרה סיטואציה שהתפנה לי מקום באילת, מועדון שמאוד רצה שאני אגיע אליו. זה לא היה פשוט לעזוב את ירושלים, מועדון שאני מאוד אוהב, התחברתי לאנשים ולאוהדים. ידעתי שהמעמד שלי יפגע, אבל הבהרתי שאני פה כדי להילחם ולהישאר בירושלים. יש דברים שלא תלויים בך, ברגע שנפתחה האפשרות להגיע לאילת, קפצתי על ההזדמנות ב-2 ידיים".


 

"זה לא הסתדר עם י-ם, אבל גם בתקופה של חוסר הוודאות, כולם היו איתי בסדר גמור, וזה היה לי מאוד חשוב", הוסיף הפורוורד, "עדיין לא יצא לי להיפרד מהחבר'ה בקבוצה, מחר באימון נעשה את זה. הפועל י-ם תמיד תישאר בליבי, אני יודע שהמועדון בידיים טובות. יש לי רק דברים טובים להגיד על מה שקרה. ליאור אליהו? הצורה שבה התנהלתי הפעם בהשוואה לפעם הקודמת מראה שהתבגרתי, מה שלא הורג אותך מחשל אותך. ההתאקלמות שלי באילת תהיה מהירה בגלל מאמן שאני מכיר ושחקנים שאני מכיר, זה אידיאלי".


כזכור, עוגת הדקות של כדיר בירושלים ננגסה באופן משמעותי מאז שליאור אליהו הונחת על המשבצת שלו במלחה. למרות שהצדדים הכחישו במשך תקופה לא קצרה את העובדה שאליהו מגיע על חשבון כדיר, בסופו של דבר האדומים מצאו לנכון לשחררו. הזוכה היא אילת, שאשתקד הגיעה עד לחצי גמר הפיינל פור והעונה עברה שינויים רבים, אך כעת היא מצרפת אליה ישראלי בכיר.


עבור כדיר בן ה-26 (2.03 מטר) זוהי התחנה השישית בקריירה. אחרי שהחל את דרכו בעירוני רמת גן, הוא עבר להפועל גבלעו/גלעיל ובמדיה הפך לאחד השחקנים הבולטים בליגה, במיוחד לאחר שנבחר לשחקן העונה בעונת האליפות של 2010. הצלחתו לא נעלמה מעיניה של מכבי ת"א, שהחתימה אותו ל-3 שנים. צחוק הגורל הוא שגם אז היה זה ליאור אליהו שדחק אותו החוצה מנוקיה, ואחרי 5 חודשים בצהוב הוא הושאל למכבי חיפה, ולאחר מכן שוחרר ממכבי ועבר לירושלים.

בעלי אילת, דורון הרציקוביץ', התייחס להחתמה המפתיעה: "אנחנו בונים באילת קבוצה צנועה אך איכותית, קבוצה שסביבה נבנה עיר של כדורסל, עיר של ספורט וחינוך לספורט. שחקנים כמו אלישי, אפיק וניצן הם הבסיס לכך, לא רק בשל כישורם כשחקנים אלא בעיקר בשל אופיים ומקצוענותם. זה לא אומר שנתחרה תקציבית עם חיפה או ירושלים, אלא שהתקציב יבנה ויגדל יחד עם הקבוצה ולא להיפך. אנחנו בונים באילת קבוצה ששחקנים ירצו לשחק בה לא רק בגלל הכסף אלא בעיקר בגלל האווירה, התנאים והחיבור לעיר ולתושביה. לשמחתי ישנם לא מעט אנשים שרוצים לבוא ולקחת חלק בפרוייקט המדהים שלנו ואני מקדמם בברכה.


כשנשאל על השאיפות לשחק באירופה, ענה הבעלים: "עיריית אילת שמבינה גם היא את החשיבות של קבוצת ספורט מובילה בעיר החלה בהקמת קיריית ספורט בינלאומית בעיר בהשקעה חסרת תקדים, במסגרת קיריית הספורט יבנה אולם כדורסל עם 3,000 מושבים. אני מניח שכאשר תושלם הבנייה, הקבוצה תהיה מסוגלת להעמיד תקציב שבעזרתו תוכל לשחק במפעל אירופאי בכיר".