למען הילדים של חורף 23': אודיה שחררה אלבום חדש עם שירי מלחמה

על שמה של המלחמה, לזכר הנופלים ולהנצחת הנרצחת במסיבה ברעים: הזמרת אודיה אזולאי שחררה את "חרבות ברזל", EP חדש ובו שלושה שירים, כשכל אחד מהם מוקדש לאחר. "לזכר כל הגיבורים, לזכר כל המלאכיות הלבנות. הלוואי ולא נשכח אותם אף פעם"

אודיה
אודיה | צילום: טל עבודי

שירים לזכר הנרצחים והנופלים, שירי נחמה ושירי עידוד לימים טובים יותר: בעולם התרבות מנסים לחזור לשגרה מסוימת בצל המלחמה, כשרבים מאמני ישראל שחררו בשבועות האחרונים שירים שקטים ועצובים ברוח המצב. הבוקר (חמישי) הזמרת אודיה שחררה EP חדש הקרוי על שם המלחמה, "חרבות ברזל". באלבום, הדואט עם איזי שכבר שחררה לפני כמה שבועות, "חורף 23'", וכן השירים "מלאכית לבנה" ו"דם שם גיבורים".

את "מלאכית לבנה" אותו כתבה והלחינה, הקדישה לזכר מאי נעים שנרצחה בפסטיבל נובה בשבת הארורה. אחותה הגדולה של מאי, שלי, היא חברה של טובה אודיה. "לא זכיתי להכיר אותה לצערי, אבל סיפרו לי שהיא הייתה שמש, אהבה את החיים", אמרה הזמרת. "לכתוב שיר על אדם שאתה לא מכיר זה מרגש פי כמה. ביקשתי ממאי שתעזור לי מלמעלה. היה לי חשוב לכתוב משהו שיישאר עבור המשפחה המושלמת הזאת לנצח. לזכר מאי נעים. לזכר כל המלאכיות הלבנות. שלי, אני אוהבת אותך. את אחותי לנצח".

לכתבות נוספות:

גם את "דם של גיבורים" כתבה והלחינה אודיה, ואותו ביקשה להקדיש לזכר החללים והנופלים במלחמה. "תמיד הייתי לוקחת איתי את יום הזיכרון קדימה כמה שבועות. את הפנים, השירים, המכתבים", סיפרה. "אני זוכרת שיום אחרי טקס יום הזיכרון בבית הספר, ראיתי מדבקות 'יזכור' על הרצפה ובפחים. יודעת שלא בכוונה רעה, אבל דרכו עליהן". אודיה מספרת כי אספה את אחת המדבקות והדביקה אותה בחדרה, "להזכיר לעצמי להסתכל לאנשים שהלכו כדי שנהיה פה בעיניים. כל יום מחדש. לכבד את המוות שלהם. לקדש ולייקר את החיים.

"מאז ה-7 באוקטובר אני מרגישה שנכנסנו ליום זיכרון שלא נגמר ומאיים להישאר פה תקופה. כל שם של חלל נוסף קורע לי את הלב". לפני כמה שבועות, קיבלה הזמרת פנייה מבחורה בשם אליה וזו סיפרה לה כי בן הזוג שלה, בר יענקלוב, לוחם בצנחנים, קנה כרטיסים להופעה שלה בקיסריה שהייתה אמורה להתקיים באמצע אוקטובר, אלמלא המלחמה.

"בר הוקפץ לעזה בשבת, מילא שלושה אוטובוסים באזרחים, ויחד עם החברים הלוחמים שלו הם הצילו המון נפשות. בר נפל בקרב באותה השבת. אליה ביקשה שאכתוב עליו שיר. השיר הזה הוא לזכרו ולזכר כל הנופלים, הלוואי ולא נשכח אותם אף פעם".

את "חורף 23'" שאותו היא מבצעת עם הראפר איזי, היא שחררה כאמור כבר בחודש שעבר. "אנחנו הילדים של חורף 23'", שרים השניים, "חמלה ששרפו לה את הבית, מוסר שערפו לו את הראש, בצער רב ויגון קודר, פתאום המנהיגים שלי הפסיקו לדבר". "אני בחורה של מילים", מסרה אודיה עם צאת השיר, "אבל בשבועות האחרונים היה לי קשה למצוא אותן. גם כשמצאתי, שאלתי את עצמי לא פעם מה הטעם בהן בכלל ובמוזיקה בימים כאלה. כתבתי ומחקתי, קצת התביישתי שבתוך כל הטירוף הזה אני מעזה לגעת בפסנתר".

אלא שאז, כמו רבים מהקולגות שלה, היא נסעה לאחד הבסיסים ברחבי הארץ כדי לשמח את החיילים, ושם גילתה "מה כוחה של המוזיקה בימים אלה", כלשונה. "האורות שהיו שם. השמחה המדבקת של החיילים. החוויה הייתה אחת מהעוצמתיות שחוויתי בחיי. אני מרגישה תלמידה באחד מהשיעורים הכי מטורפים שלנו כעם. לא ברור לי מה השיעור ולא ברור לי למה המחיר הכבד. יש לי הרבה שאלות. בא לי לדבר עם אבא.  מתפללת שנדע ימים טובים יותר ולא נדע עוד אבדות".