"השיר נכתב לפני 40 שנה אך הוא אקטואלי גם היום": המחווה של ירדנה ארזי לחטופים

במסגרת סדרת מופעי "ניצחון הרוח", עלתה ארזי על הבמה והקדישה את השיר "הביתה" לתאומים גלי וזיו ברמן מקיבוץ כפר עזה, אשר נחטפו בשבת השחורה ההיא. השניים עבדו בעברם במופע המשותף שלה ושל הגבעטרון. "אני מסתכלת בתמונה ורואה שני ילדים עם חיוך ענק על הפנים. היום הם חטופים בעזה"

זמן צפייה: 01:57

אולפן "ניצחון הרוח" של רשת מועדני התרבות FRIENDS, נרתם למאמץ בעורף והחל לשדר כבר מהשבוע שעבר הופעות בחינם. המופעים מתקיימים בלייב ומועברים לכל הפלטפורמות הדיגיטליות, ובשידור ישיר בערוץ 24.

אמש (רביעי) הגיעה תורה של הזמרת ירדנה ארזי לעלות על הבמה. במהלך הופעתה סיפרה ארזי על עבודתם הראשונה של גלי וזיו ברמן, ישראלים שנחטפו לעזה. עוד כשהיו תלמידי כיתה י"ב לפני חמש שנים, השניים עבדו במופע המשותף של ארזי והגבעטרון. מוקדם יותר אתמול פרסמו אנשי סינקופה את תמונתם של זיו וגלי מתוך אותה הופעה.

גלי וזיו ברמן
צילום: מעמוד הפייסבוק של אור לוי

השיר "הביתה" נכתב על ידי אהוד מנור אי שם בשנות השמונים המוקדמות, והוא מזוהה עם המאבק האזרחי שהתנהל באותן שנים לנסיגת צה"ל מלבנון. השיר עורר סערה ציבורית גדולה, ועם השנים הפך גם לשיר שמזוהה בעיקר עם השבת חטופים ושבויים, ובפרט עם גלעד שליט. "השיר נכתב לפני 40 שנה בעקבות מלחמת לבנון, אבל המילים שלו לצערי אקטואליות מאוד גם היום", אמרה ארזי על הבמה. "אני מסתכלת בתמונה ורואה שני ילדים עם חיוך ענק על הפנים. היום הם חטופים בעזה. אנחנו מחכים לכם בבית".