חנן בן ארי בשיר חדש ומטלטל: "מולדת, הנביאים חזו לך אחרת, מישהו נרדם במשמרת"

בן ארי שחרר את "מולדת", אותו גם כתב והלחין עוד בטרם פרצה המלחמה, והקדיש אותו למדינת ישראל שמתמודדת עם ימים קשים ונוראיים שלא ידעה כמותם. "יש לנו את העם הכי יפה בעולם", אמר, "אל תסתכלו בחדשות, אל תציצו בטוויטר. צאו לרחובות ותראו. עם ישראל חי"

חנן בן ארי
חנן בן ארי | צילום: רשת 13

ישראל במלחמה: כשהתותחים רועמים המוזות שותקות, זו לא עוד קלישאה. במצב של מלחמה הישרדותית, קשה עד בלתי אפשרי לדבר בכלל על אמנות, על מוזיקה, על שירה. ובכל זאת, לפעמים צריך גם את ההפוגה הזאת. קצת להשתחרר מהחדשות המזעזעות, קצת להפחית את החרדה ולדבר על הימים הנוראיים הללו במתכונת מעט אחרת.

הבוקר (שני) שחרר חנן בן ארי שיר חדש בשם "מולדת", אותו כתב והלחין עוד בטרם פרצה המלחמה. את השיר הקדיש בן ארי למדינת ישראל, "לא זאת שהייתה פה עד לפני שבוע", הבהיר, "אלא לזאת שנקים מחדש כשכל זה ייגמר. כשנקום מהתופת, כשנשוב מהקרב. לא בגלל שאין לאן לנו ללכת, ולא מאש הנקמה". השיר מלווה בקליפ עם צילומים מהימים האחרונים, בהם נראה עם ישראל הטוב באינספור יוזמות התנדבותיות, מילואימנקים בחזית ששומרים על מורל גבוה - ואפילו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מגיח שם לרגע.

לכתבות נוספות:

"אנחנו נלחמים ומוכנים להקריב את חיינו עבור הסיכוי שיש לנו להיות חברת מופת. בגלל שגילינו מי אנחנו יכולים להיות. מי אנחנו באמת", הוסיף בן ארי. "השיר הזה מוקדש לעם שלי. העם הכי יפה בעולם. אל תסתכלו בחדשות, אל תציצו בטוויטר. צאו לרחובות ותראו. עם ישראל חי".

אתמול נודע כי על פי נתוני ההשמעה של מדיה פורסט, השיר "אמן על הילדים" של בן ארי הוא המושמע ביותר בתחנות הרדיו השונות מהשבת שעברה ועד לשבת האחרונה.

 

מולדת | מילים ולחן: חנן בן ארי

מקווה שאת עוד שומרת
רגעים שמחים למזכרת
פעם אנשים
עוד כתבו לך כאן
שירים על מחברת
זוכרת?

היפיפיה הנרדמת
עד מתי תהיי מדממת
ברחובות כולם
אין חלון ואין סולם
אין גם דלת
או שלט

אז שר לך
שיר ישן
שיר ישן
שיר ישן
נשאר לך נאמן
נאמן
לעולם
לעולם

הנביאים חזו לך אחרת
מישהו נרדם במשמרת
איפה החלום
אין אמת ואין שלום
אין גם צדק
רק סדק

אז שר לך
שיר ישן
שיר ישן
שיר ישן
נשאר לך נאמן
נאמן
לעולם
לעולם
לעולם לא נשבר
בשלום ובצר
במתוק ובמר
רק איתך אני שר
רק איתך אני שר

את היחידה המיוחדת
לעולם תהיי לי מולדת
גם על סף תהום
גם בתוך הגיהנום
את גן עדן
גן עדן