טקס פרסי ה-VMA: "אספרסו" הוא שיר השנה; מפעל חיים לקייטי פרי

טיילור סוויפט היא המנצחת הגדולה של הערב עם שבעה פרסים - והפכה לזמרת עם מספר הפרסים הגבוה ביותר בתולדות הטקס • וגם: העימות של צ'אפל רואן עם צלם על השטיח האדום, המחוות לבריטני ספירס, ההופעה ההיסטרית של סברינה קרפנטר וההומאז' של אמינם לעצמו

קייטי פרי, טקס פרסי ה-VMA 2024
קייטי פרי, טקס פרסי ה-VMA 2024 | צילום: רויטרס, באדיבות MTV ישראל

בניו יורק התקיים הלילה (חמישי) טקס פרסי ה-Video Music Awards לשנת 2024, וכצפוי - המנצחת הגדולה של הערב היא כוכבת הפופ המצליחה בעולם, הזמרת טיילור סוויפט, אשר הובילה את רשימת המועמדויות וקטפה שבעה פרסים בסך הכול; פרס מפעל חיים על שם מייקל ג'קסון הוענק לזמרת קייטי פרי, וסברינה קרפנטר והלהיט "Espresso" קיבלו את תואר שיר השנה.

את הפרס החשוב של הערב, קליפ השנה, קטף הדואט של סוויפט עם פוסט מלון, “Fortnight”. הקליפ זיכה את השניים בעוד ארבעה פרסים - שיתוף הפעולה הטוב ביותר, שיר הקיץ, הבימוי והעריכה הטובים ביותר. כשהשניים עלו לבמה לקבלת פרס על שיתוף הפעולה, סוויפט הרעיפה מחמאות על השותף שלה שעמד לצידה: "יש סיבה מאוד ברורה לכך שפוסט מלון הוא האדם המועדף על כולם במוזיקה לשתף איתו פעולה, והיא משום שהוא כל כך מוכשר בצורה מגוחכת".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

סוויפט התייחסה בדבריה גם לבן הזוג שלה, הקוורטרבק טראוויס קלסי, וסיפרה: "אני זוכרת שצילמנו טייק, וכשסיימתי אמרתי 'קאט', ואז שמעתי מישהו שמעודד אותי מהסטודיו שצילמנו בו את הקליפ. זה היה החבר שלי טראוויס", אמרה לקול תשואות הקהל. "כל דבר שהוא נוגע בו הופך לשמח, כיפי וקסום, אז אני רוצה להודות לו על זה".

הטקס התקיים יממה לאחר שסוויפט הכריזה על תמיכתה בקמלה האריס בבחירות לנשיאות ארצות הברית, וגם על הבמה היא קראה לצעירים שצופים בה לצאת ולהצביע: "העובדה שזה פרס שהצביעו לו מעריצים ואתם הצבעתם עבורו, אני כל כך מעריכה את זה", אמרה, "ואם אתם מעל גיל 18, בבקשה תירשמו כדי להצביע למשהו אחר שחשוב מאוד בקרוב - הבחירות לנשיאות ב-2024".

זו השנה השלישית ברציפות שבה סוויפט קוטפת את פרס "הקליפ הטוב ביותר", ומלבד הפרסים עם מלון - היא עצמה גם קיבלה את תואר אמן השנה ואת פרס הפופ. עם 30 פרסי VMA בסך הכול לאורך הקריירה - סוויפט הפכה לזמרת עם מספר הפרסים הגבוה ביותר בתולדות הטקס (נציין כי גם ביונסה מחזיקה ב-30 פרסים - אולם שניים מתוכם היא קיבלה כחלק מלהקת ה"דסטניז צ'יילד").

טיילור סוויפט, טקס פרסי ה-VMA לשנת 2024
טיילור סוויפט, טקס פרסי ה-VMA לשנת 2024 | צילום: רויטרס

את פרס האמן החדש הטוב ביותר קיבלה הזמרת העולה צ'אפל רואן - שרגע לפני תחילת הטקס התעמתה עם צלם על השטיח האדום. סרטונים שפורסמו ברשת מראים את רואן מצטלמת על השטיח, כשברקע נשמע צלם צועק "סתום את הפאקינג פה" - ואז רואן מגיבה: "אתה תסתום את הפאקינג פה!", כשהיא זועמת ומניפה לעברו אצבע, "אל תעשה, לא אני, ביץ'". לא ברור מה הביא לחילופי הדברים.

והיו כמובן גם הופעות: את הערב פתח הראפר אמינם, שעלה לבמה עם פאה צהובה, כשלצידו עוד כמה רקדנים לבושים כמוהו - עם אותה הפאה גם כן, זאת כרפרור מובהק להופעה שלו בטקס ה-VMA של שנת 2000. אמינם ביצע את הלהיט "Houdini", עליו קיבל בהמשך את פרס ההיפ-הופ הטוב ביותר וכן את פרס האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר, ולאחר מכן שר גם את "Somebody Save Me". עם 14 פרסים בסך הכול שצבר לאורך הקריירה, אמינם הוא כעת האמן הגברי עם מספר הפרסים הגבוה ביותר.

אחת ההופעות הגדולות של הטקס שייכת לזמרת הצעירה סברינה קרפנטר, שביצעה את "Taste", "Please, Please, Please" וכמובן את "Espresso" - עליו קטפה כאמור גם את תואר שיר השנה; עוד הופיעו: האקס שלה שון מנדס, האקסית שלו קמילה קביו, צ'אפל רואן, לני קרביץ וכן קייטי פרי - שרגע לפני שקיבלה את הפרס למפעל חיים מידי בן הזוג של, השחקן אורלנדו בלום, היא ביצעה מחרוזת עם כל להיטיה הגדולים.

 

 

המלכה הבלתי מעורערת של טקס פרסי ה-VMA - הלא היא בריטני ספירס - אמנם לא נכחה בו הלילה, אבל היא זכתה לשלל מחוות מצד כמה וכמה כוכבות: מנחת הערב, הזמרת מייגן די סטליון, עלתה בשלב מסוים על הבמה כשהיא לובשת העתק מדויק של התלבושת האייקונית של ספירס מה-VMA של שנת 2001 - חזיה ירוקה, טול כחול - וכמובן נחש פיתון ענק שנכרך סביבה.

מלבדה, הזמרת טייט מקריי צעדה על השטיח האדום בבגד תחרה שקוף ושחור, במה שנראה כמו שחזור מושלם של המראה של בריטני מה-VMA של שנת 2001 גם כן; קרפנטר בהופעתה רמזה לקליפ "Oops i did it again", כשהחליפה כמה מילים עם חייזר; וכוכבת הטיקטוק אדיסון ריי אמרה על השטיח האדום שמראה ה-VMA האהוב עליה בכל הזמנים הוא "כל פעם שבריטני הופיעה".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎S P U R P L A Y‎‏ (@‏‎spurplay‎‏)‎‏

הטקס הערוך והמתורגם ישודר הערב (חמישי) ומחר בערוץ MTV ישראל, MTV MUSIC (אפיק 189 ב-HOT, אפיק 204 ב-yes)

רשימת הזוכים המלאה:

קליפ השנה: טיילור סוויפט ופוסט מלון, “Fortnight”

שיר השנה: סברינה קרפנטר, “Espresso”

אמן השנה: טיילור סוויפט

האמן החדש הטוב ביותר: צ'אפל רואן

הופעות הפוש של השנה: לה סרפים, "EASY"

שיתוף הפעולה הטוב ביותר: טיילור סוויפט ופוסט מלון, “Fortnight”

הפופ הטוב ביותר: טיילור סוויפט

ההיפ הופ הטוב ביותר: אמינם, "Houdini"

ה-R&B הטוב ביותר: סזה, “Snooze”

הקיי-פופ הטוב ביותר: ליסה, "Rockstar"

הלטיני הטוב ביותר: אניטה, "Mil Veces"

הרוק הטוב ביותר: לני קרביץ, "Human"

האלטרנטיבי הטוב ביותר: בנסון בון, "Beautiful Things"

קליפ למטרה טובה: בילי אייליש, “What Was I Made For" (מתוך הסרט "ברבי")

האפרוביטס הטוב ביותר: טיילה, "Water"

מופע הקיץ: טיילור סוויפט ופוסט מלון, “Fortnight”

שיר הקיץ: טיילור סוויפט ופוסט מלון, “Fortnight”

ההרכב הטוב ביותר: Seventeen

הבימוי הטוב ביותר: טיילור סוויפט ופוסט מלון, “Fortnight”

העיצוב האמנותי הטוב ביותר: מייגן די סטליון, "BOA"

הכוריאוגרפיה הטובה ביותר: דואה ליפה, "Houdini"

הקליפ הטרנדי הטוב ביותר: מייגן די סטליון עם יוקי צ'יבה, "Mamushi"

הצילום הטוב ביותר: אריאנה גרנדה, "We can’t be friends (wait for your love)"

העריכה הטובה ביותר: טיילור סוויפט ופוסט מלון, “Fortnight”

האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר: אמינם, "Houdini"

פרס החלוציות על שם מייקל ג'קסון: קייטי פרי

הביצוע האיקוני ביותר של VMA: קייטי פרי, Roar (2013)