להקת הרוק נגד טראמפ: "אל תשתמש בשיר שלנו - נתרום את התמלוגים להאריס"

להקת הפו פייטרס זועמת על המועמד הרפובליקני לאחר שבעצרת בחירות באריזונה, התנגן ברקע הלהיט שלה "My Hero". "חברי הלהקה לא התבקשו לתת את אישורים", הסביר נציג מטעמם, "ואם היו - לא היו מאשרים זאת". כל הכסף מהתמלוגים ייתרם לקמפיין של קמלה האריס

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

זה כבר מתחיל להישמע כמו תקליט שבור: עוד יום, עוד עצרת בחירות של דונלד טראמפ - עוד שיר שמתנגן ברקע ומרגיז את המבצעים, שבתגובה מאיימים בתביעה; יממה אחרי שהספיק להרגיז את ביונסה עת השתמש בשירה Freedom ללא רשות - נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני הסתכסך בסוף השבוע גם עם להקת הרוק הפו פייטרס.

בעצרת הבחירות של טראמפ בעיר גלנדייל הסמוכה לפיניקס, אריזונה, שהתקיימה בערב שישי, התארח רוברט קנדי הבן - שעות לאחר שהודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות ועל תמיכה בטראמפ. טראמפ הזמין לבמה את קנדי הבן, כשברקע התנגן הלהיט "My Hero" של הפו פייטרס, לקול תשואות הקהל. חברי הלהקה, כאמור, לא ראו זאת בעין יפה.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

אחד המעריצים שאל את הפו פייטרס אם נתנו את אישורם לשימוש בשיר, ואלה ענו באופן חד משמעי: לא. הלהקה פרסמה את התשובה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר), והוסיפה את הכיתוב: "תנו לנו להיות ברורים".

ואם זה לא היה ברור מספיק - מאוחר יותר נציג הלהקה הבהיר כי "פו פייטרס לא התבקשו לתת את רשותם לשימוש בשיר, ואם היו - הם לא היו מאשרים זאת". הנציג הודיע עוד כי כל התמלוגים שיתקבלו מהשימוש של טראמפ בשיר, ייתרמו לקמפיין של קמלה האריס.

פו פייטרס
פו פייטרס | צילום: shutterstock

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שבה הקמפיין של טראמפ מסתבך עם אמנים כאלו ואחרים - כשהאחרונה בהם היא ביונסה, שרק ביום חמישי איימה בתביעה לאחר שהשתמש שלא ברשותה בשיר Freedom בסרטון תעמולת בחירות.

השיר המדובר הוא שיר הנושא הרשמי דווקא של האריס ושל מועמדה לתפקיד סגן הנשיאה טים וולץ. על פי הדיווחים, ביונסה נתנה את ברכתה לשימוש בו, והוא אכן מלווה את המועמדת הדמוקרטית מאז שהחלה את מסע הבחירות שלה מוקדם יותר הקיץ.

ביונסה, גראמי 2023
ביונסה | צילום: רויטרס

ביונסה והפו פייטרס מצטרפים לעוד רבים וטובים ששיריהם הושמעו בעצרות הבחירות של טראמפ ללא אישור: סלין דיון, אדל, הרולינג סטונס, פארל, גאנס אנד רוזס, אירוסמית', ניל יאנג, ניקלבאק, לינקין פארק ועוד - וכל זאת ועדיין לא דיברנו על תמונות הבינה המלאכותית שלפיהן אפילו טיילור סוויפט והסוויפטיות הן טים טראמפ. לא נראה לנו.