אחרי שנידון ל-30 שנות מאסר: הזמר אר. קלי הגיש ערעור לעליון

כשהזמר הורשע בעבירות של ניצול מיני וסחר בנשים, זה קרה בין היתר מכוח חוק PROTECT, לפיו התיישנות אינה חלה במקרה של פשעי מין נגד ילדים. אולם, כעת, עורכת דינו של קלי טוענת: החוק עבר שנים אחרי האישומים שיוחסו לזמר - ולא ניתן להחיל אותו באופן רטרואקטיבי

אר קלי
אר קלי | צילום: רויטרס

הזמר אר. קלי (רוברט סילבסטר קלי), המרצה בימים אלו 30 שנות מאסר בגין ניצול מיני וסחר בנשים, עתר לבית המשפט העליון בארצות הברית בבקשה לבטל כמה מהרשעותיו, זאת בטענה להתיישנות - כך דווח אמש (ג') בכלי התקשורת מעבר לים.

נזכיר כי כאשר קלי הואשם בהחזקת פורנוגרפיית ילדים ובפיתוי קטינות לקיום יחסי מין, הוא מחה וטען כי המעשים אירעו לכאורה באמצע שנות ה-90 - כך שלא ניתן להרשיע אותו בגין חוק ההתיישנות. ואולם, התובעים טענו מנגד כי חוק PROTECT, שחוקק ב-2003, ביטל את עניין הגבלת הזמן בכל הנוגע לפשעי מין נגד ילדים.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

כעת, עורכת דינו של קלי, ג'ניפר בונז'אן, טוענת כי היות והמעשים בגינם הורשע קלי התרחשו שנים לפני שאושר החוק - לא ניתן ליישם אותו באופן רטרואקטיבי, ועל כן חוק ההתיישנות בהכרח מבטל את האישומים.

"האשמותיו של הנאשם התיישנו", נכתב בעתירה. "מכיוון שהקונגרס לא קבע במפורש שחוק PROTECT צריך להתחיל רטרואקטיביות, ואף דחה גרסה של הצעת החוק שכללה הוראה רטרואקטיבית, חוק PROTECT לא האריך את תקופת ההתיישנות והנאשם הורשע בעבירות התיישנות".

אר קלי
אר. קלי | צילום: רויטרס

חרף בקשת הערעור, בית המשפט העליון אינו חייב לקבל את העתירה.

בפברואר 2023 קלי בן ה-57 נידון בבית המשפט בשיקגו ל-20 שנות מאסר באשמת החזקת פורנוגרפיית ילדים ובפיתוי נערות לצורך קיום יחסי מין. בשנה שלפני כן, ביוני 2022, הוא הורשע בניו יורק ל-30 שנות מאסר באשמת סחטנות וסחר במין. עם זאת, היות ו-19 שנים משני העונשים ירוצו במקביל, הוא צפוי להשתחרר מהכלא בשנת 2045.