יסמין מועלם, ריטה - ועיבוד בימתי לפודקאסט "שיר אחד": פסטיבל ישראל 2023 יוצא לדרך

הפסטיבל ה-62, שיתפרס על פני שלושה מוקדים, ייפתח ב-1 באוגוסט במופע מיוחד של מארק אליהו • בין המשתתפים ב-11 ימי החגיגות: טריונה Tank בול, הכוריאוגרפית אליס ריפול מברזיל ויוצרת התיאטרון לולה אריאס

יסמין מועלם בפסטיבל גלגלייב
יסמין מועלם בפסטיבל גלגלייב | צילום: יאיר אבלסון

פסטיבל ישראל המסורתי וה-62 (!) במספר יוצא לדרך, ויעמוד השנה בסימן "אמנות, לחימה". הפסטיבל, שייערך בין התאריכים 11-1 באוגוסט, יתפרס על פני שלושה מוקדים: גן העצמאות, תיאטרון ירושלים וברחבי קמפוס ירושלים לאמנויות.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

הפסטיבל ייפתח בגן העצמאות במופע של מארק אליהו, שיארח את ריטה, עומר פארוק טקבילק, ולארי חמאתי ושי צברי. בערב השני של הפסטיבל, שיתקיים גם כן באותו המקום, יופיע ההרכב טאנק & דה בנגאס שמגיע מניו אורלינס, לצד יסמין מועלם ואקו.

אירוע מיוחד שתפס את עינינו צפוי להתקיים ב-3 באוגוסט, אז הפודקאסט המצליח "שיר אחד" יגיע לבמה בעיבוד מיוחד. צוות הפודקאסטים של כאן הסכתים, מאיה קוסובר וניר גורלי, חברו אל המוזיקאים גלי עטרי, קורין אלאל, יענק'לה רוטבליט, אלי לוזון, נדב הולנדר ואחרים, ויחשפו את הסיפורים שמאחורי השירים.

מארק אליהו
מארק אליהו | צילום: Carlos yanez

מי שעוד יקחו חלק ב-11 הימים של החגיגות הם בין היתר גורו הפודקאסטים איירה גלאס; טריונה Tank בול סולנית Tank and The Bangas; הכוריאוגרפית אליס ריפול מברזיל; יוצרת התיאטרון לולה אריאס והכוריאוגרפית מרינה אוטרו מארגנטינה, יחד עם הקבוצות והאנסמבלים שלהן.

המנהלים האמנותיים של הפסטיבל, איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין, מסרו: "אנחנו חיים בתקופה מיוחדת. תקופה בה האמנות פוגשת את המאבק. הרחוב פוגש את הבמה. האמנים פוגשים את כיכר העיר. השנה הפסטיבל מציע הרפתקאות אמנותיות שבעינינו הן תשובה למערכת היחסים המרתקת בין מושגים מנוגדים לכאורה - אמנות | לחימה".