עופרי קירל, האח של נועה, מוכיח שהגנים עובדים

עדן בן זקן מתאמצת מדי באילת, בעז שרעבי חוזר בגדול, התאומות זהבה בן ואתי לוי מרגשות, שלומי שבת וישי לוי רק נחמדים

עופרי קירל

 שלומי שבת - "רוצה לחיות"

[youtube_embed youtube_id='cmxsevAildI']

אחד המפתחות לקריירה המצליחה וארוכת השנים של שלומי שבת זו היכולת להתחדש ולהתרענן. שבת מחזיק ברזומה מרשים של דואטים ושיתופי פעולה, וממרום גילו ומעמדו יפה לראות אותו מתחבר לאליעד נחום, ששותף בשיר החדש הזה למילים וללחן. "רוצה לחיות" הוא שיר מאוד מאוזן. איזונים בין לטיני למזרחית, בין שורות שמדברות על יום יום, בוקר וכוס קפה, לבין מילים ואמירות קצת יותר משמעותיות ("אני כאן, כדי לחיות, רגעים אסורים, הסודות של הלב, קשה לפעמים, לא, אני לא עוזב"). זה פופ ישראלי מיינסטרימי עם התבלינים הנכונים לזמן הזה, למשל הלחן בשורה " לפעמים אני רוצה לחזור" שמזכיר את משה פרץ. "רוצה לחיות" שיר לא רע שיידבר בסוף למוח של אנשים, אבל לא ייכנס לפנתיאון העל-זמני של שבת.
ציון: 3.5 כוכבים

בעז שרעבי - "האוצר"

[youtube_embed youtube_id='V1xBjDwFFpg']

איזה יופי שבעז שרעבי חזר. אחרי כמה שנים של דשדוש ואלבום קודם שלא הותיר חותם, הוא שב עם שיר טוב מאוד, שיצרו גלעד כהנא ודודו טסה, שניים מהכוחות היצירתיים הבולטים של השני האחרונות. זה ינגל ראשון שלו מאלבום חדש, וביל 70, ואחרי שורה ארוכה של קלאסיקות, טסה וניר מימון, שעיבדו והפיקו מוסיקלית, הצליחו לגרום לשרעבי להישמע כמו שלא נשמע כבר הרבה זמן. חזק, נוגע, מרגש, על סף ההיסדקות. כשהוא שר "דברים כאלה, דברים כאלה כבר לא קורים", יוצאת ממנו אנושיות פגיעה, שעד היום התחבאה מאחורי הקול האדיר ויכולת ההגשה הפנומנאלית. זה שיר שלאף תחנת רדיו, ובראשן גלגלצ, אסור להתעלם ממנו. "האוצר" אמור להצטרף לשורת הנכסים של שרעבי במוזיקה המקומית.
ציון: 5

ישי לוי - "בוער בנשמה"

[youtube_embed youtube_id='_25EY-AKZwY']

"בוער בנשמה" הוא סינגל שישי מהאלבום החדש של ישי לוי, שלפי השירים שיצאו ממנו עד כה, עומד להיות מגוון מאוד מבחינה סגנונית. לוי הולך בשיר הזה לפי צו האופנה ומנסה לבצע שיר פופ עם מוטיבים לטיניים ורגאטוניים, שיצר אלירן איטל (בעזרתם של מאיר בנישתי וקובי מלכה). לוי הוא זמר כל כך טוב, שהוא ממש לא צריך את הלטינו והרגאטון האלה כדי לשיר גרוב שירים קהל, אבל עכשיו קיץ, וזה מה שהולך אצל הצעירים, שהדביקו את המבוגרים, ודרך השירה של לוי ויכולת הסלסול הנהדרת שלו, הוא מצליח לחבר את האופנה החדשה למזרחית שהיתה אופנתית בקאמבק הגדול שלו לפני מספר שנים. אבל אין בשיר הזה הברקה טקסטואלית או איזה הוק בלחן, שיהפוך אותו באמת ללהיט.
ציון: 3

אתי לוי וזהבה בן - לעת זיקנה עזבוה

[youtube_embed youtube_id='e1Il166Bf38']

כמעט הכל כבר נאמר על זהבה בן ואתי לוי, התאומות הזהות, האחיות הזמרות, שניים מהגרונות הכי יפים במוסיקה ישראלית. אחרי שנים ארוכות של יריבות גלויה וסמויה, מתברר שהדבר היחידי שיכול לחבר את שתיהן יחד לדואט, הוא האבל על אמו של ישראל בונדק, אמרגנה של לוי, שכתב את השיר הזה לזכר אימו. זוהי קינת אבל יפה, שהולכת לאיזורים המסולסלים, עם השפעות יווניות וטורקיות. התאומות שרות כאן נהדר, ומה שיפה במיוחד הוא הניסיון לזהות מי מהן שרה בכל קטע וקטע כאן. חדי האוזן ייהנו מזה מאוד. שיר טוב.
ציון: 4

עדן בן זקן – "כולם באילת"

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-124' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_dlead6ya' duration='199'']

על פניו זה נראה שעדן בן זקן עושה את כל הצעדים הנכונים כדי לשמר את מעמדה ככוכבת הפופ המובילה בישראל. על הנייר, שיר קיץ על בילוי באילת עם קליפ שמצולם במלון בכיכובם של ניקי גולדשטיין ורקדניות שמקפיצות את החזה, נשמע לא רע. אבל בתכלס, השיר הזה מתאמץ מדי והתפרים שלו גסים מדי. צמד הפופ דולב רם ופן חזות, שאחרים כאן למילים, לחן, עיבוד והפקה, פותחים את הטראק עם ההשפעה הזועקת מ-"Scream and Shout" של וויל איי אמ ובריטני ספירס, ובהמשך מנסים לחבר כמעט בכוח היפ הופ ואר אנד בי, גרוב של כלי נשיפה, זעקות "כולם! כולם!" מזרחית וסלסולים, דאנס וטראנס אינפנטילי לקינוח. זה נשמע לפרקים חמוד לפרקים הרבה פחות. אולי "כולם באילת" יקפיץ כמה ישבנים בבריכות של בתי המלון, אולי זה שיר שכל אלה ש"חיים את החלום" וניצלים בשמש הקופחת של לאס וגאס הישראלית ישפריצו ממנו, אבל זה שיר לא מספיק טוב כדי לשרוד מעבר לחורף הקרוב.
ציון: 3

רצועת בונוס:
עופרי קירל – "כמו שעון"

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-133' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rm80dmyd' duration='195'']

"כמו שעון", שיר הבכורה של עופרי קירל, האח הגדול של נועה קירל, מוכיח שהכישרון המוזיקלי אכן רץ שם בגנים המשפחתיים. הראפ של קירל נשמע טוב, מדויק, מעביר בקול שלו את התחושות המורכבות של חיפוש דרך אחרי רומן שהתרסק ולב שבור, של בחור צעיר מאוהב ובודד, עליהן מדבר הטקסט. אבל הכוכבות האמיתיות של השיר הן זמרת האולפן האנונימית ששרה כאן (שהקרדיט שלה לא מופיע בשום מקום), והמוזיקה של עידו מימון, ששותף בלחן, עיבד והפיק מוזיקלית. מימון תפר סביב קירל חבילת היפ הופ מפנקת, מדויקת. "כמו שעון" נשמע כמו להיט היפ הופ מיינסטרימי מהאזנה ראשונה, מאוד אוזן ומתאים לאוזן הישראלית. לא כבד מדי, לא צ'יזי מדי, לא מתלהב מדי, היפ הופ ששומר על פאסון. מימון הוא אשף היפ הופ ובשיר הזה אפשר לציין על רשימת השפעות שמתחילה באמינם ונגמרת בדרייק. יופי של קטע, שלפי הפופולאריות של ההיפ הופ בקרב הקהל הצעיר בארץ, גם עומד להיות להיט גדול. הקליפ עם ראשי החדי הקרן והדוגמניות של רוברטו עשוי היטב וגם נראה טוב. האם עופרי קירל בדרך להיות כוכב כמו אחותו? יש מצב. למה לא בעצם.
ציון: 4.5