כל הג'אז: פסטיבל הג'אז השביעי בירושלים מבוסס על אמנים ישראלים בלבד

אחרי תקופה ממושכת של הגבלות , עולם התרבות מתחיל לחזור לשגרה. פסטיבל הג'אז ה-7 בירושלים יתקיים בחודש הבא ויורכב מאמנים ישראליים בלבד, כשבין השמות הבולטים תמצאו את הבסיסט יוסי פיין, הצ'לנית מאיה בלזיצמן והמתופף מתן אפרת, גלעד כהנא וסיון טלמור. המנהל האמנותי של הפסטיבל, החצוצרן אבישי כהן: "רקחנו  פסטיבל שכולי תקווה שיהווה נקודת אור בתוך החושך ששורר מסביב"

Avishai Cohen Copyright Johan

בניגוד לשנים קודמות, פסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-7 בירושלים יתבסס השנה על אמנים ישראליים בלבד. הבאת אמנים בינלאומיים לישראל בתקופה הזו הפכה למסובכת בגלל מגיפת הקורונה שעדיין לא הסתיימה בחו"ל, ולכן בחרו להציג לראווה את המיטב הג'אז הישראלי. הפסטיבל יורכב מהפקות מקור מיוחדות שיתקיימו על הבמות וחלקן יתמזגו עם שטחי גן הפסלים במוזיאון ישראל שבירושלים.

פסטיבל הג'אז, שייערך בתאריכים 22-24 ליוני, יכלול הופעות מיוחדות שכוללות בין היתר את המופע בהשראת ספר הילדים "מעשה בחמישה בלונים" בביצוע הצ'לנית מאיה בלזיצמן והמופף מתן אפרת (בני זוג בחיים), גלעד כהנא במופע חד פעמי בשם "חתירה אל ההווה" בו הוא יאלתר פריסטייל על ביטים של המוזיקאי והמפיק גיא מוזס סביב סיפור משפחתו של עמוס עוז בספר ובסרט "סיפור על אהבה וחושך", הזמרת והיוצרת סיון טלמור תופיע באוירה אינטימית לקראת יציאת שני אלבומיה החדשים והפסנתרן שי מאסטרו יאתגר את הקהל במופע מוזיקלי בעקבות הרומן "שתיים דובים" של מאיר שלו. גם הבימאית בילי לוי-נובלמן וההרכב שעטנז של תמיר מוסקט ואורי קפלן ("בלקן ביט בוקס ואחד מכותבי השיר של רוסיה לאירוויזיון שנערך בשבוע שעבר) ישלבו גיטרות עם הטירוף המוזיקלי ביצירת וידאו סביב עבודתו של אניש קאפור.

מנכ״ל הפסטיבל, איל שר, אמר ש"ההכרה בחיוניותה של האמנות ליצירת שיח ומפגש מחייבת אותנו להמשיך ליצור, על אף הדיסוננס עם המציאות שמסביבנו. הפסטיבל מבקש לשרטט באמצעות המוזיקה חזון של חיים משותפים בשלום ואחווה". אבישי כהן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, הוסיף: "בתקופה מאתגרת וקשה זו, רקחנו פסטיבל שכולי תקווה שיהווה נקודת אור בתוך החושך ששורר מסביב. דווקא מתוך הכאוס שמסביבנו יצאו האמנים ליצור משהו חדש ומיוחד, התכנסות שלא היתה יכולה לקרות במציאות אחרת. מתוכנן לנו פסטיבל שונה מאוד מכל מה שהיה בעבר".

מידע על כל הופעות פסטיבל הג'אז ה-7 בירושלים אפשר למצוא באתר: www.jerusalemjazzfestival.org.il