תומר יוסף בהופעת עשור בלתי נשכחת

המופע שנערך בבארבי במוצאי שבת האחרונה היה מופע העשור שסיכם את עשר שנות פעילותו של תומר יוסף, והנציח את מעמדו כנושא הדגל של הרגאיי הישראלי

תומר יוסף
תומר יוסף | צילום: יח"צ

תומר יוסף הוא נושא הדגל של הרגאיי הישראלי. המופע שנערך בבארבי במוצאי שבת האחרונה היה מופע העשור שסיכם את עשר שנות פעילותו בתחום לאחר המעבר מהמשחק. יוסף נתן הופעה מצוינת - מופע הרגאיי הטוב ביותר של זמר ישראלי, שהביא את הרגאיי לליבו של המיינסטרים הגלגלצי.

יוסף התחיל את הקריירה המוצלחת שלו בכלל בתור בדרן ב'פלטפוס' המיתולוגית בטלוויזיה החינוכית, תוכנית שהיתה קרש הקפיצה לרוב כוכביה. "לפני עשר שנים", פתח יוסף את המופע, "החלטתי לעבור לתשוקה השניה שלי בחיים ולדבר האמיתי - המוסיקה. ניגנתי בניו יורק בכל מיני הרכבים אזוטריים, פגשתי מוסיקאים והקלטתי אלבום בכורה" - וכל השאר היסטוריה.

כמחווה למעריציו ובציון עשור לעשייה המוזיקלית עלות המופע היתה עשרה שקלים בלבד. למרות המחיר וההצהרות של סולד אאוט המקום לא היה מלא עד אפס מקום, אך עושה רושם שרובו של הקהל הוא מהגרופיז של יוסף ועוקב אחריו שנים רבות.

 

למרות שיוסף לווה במספר רב של נגנים ואורחים מ"בום פם", "החצר האחורית" ושלוש אחיות ששרו בערבית אין ספק שמדובר בוואן מן שואו. יוסף נשם את הקהל, הצליח להליט אותו והאנרגיות במקום היו חיוביות ואחידות. קטעי הקישור היו מעט תפלים, אפשר לומר שיוסף אפילו חפר למעריצים שאיבדו את הריכוז לאחר זמן קצר.

במהלך ההופעה שילב יוסף שירים מכל תקופות היצירה שלו ומארבעת האלבומים אותם הוא שחרר בעשור האחרון. אין ספק שרגע השיא של הערב היה עת עלה לבמה הרכב הבלקן ביט בוקס שנתן הופעה מרשימה ורוויית סקסופון. כראי לקריירה שלו, בבלקן הביא הבחור הקו המוסיקאלי שלו לשיאים חדשים - תומר יוסף בפארו, תומר יוסף בהדרו.

 

הטכניקה פשוטה יחסית: בצק שפונה לקהל במקצב בסיסי ואוניברסיאלי, אבל עליו הוא שוזר מקצבי משנה מורכבים ומפורטים יותר, וכן צלילים המופקים מכלי נגינה שונים וממלודיות מסגנונות אלקטרוניים ואקוסטים - החל במוסיקה צוענית וכלה בהיפ-הופ ומוסיקה אפריקאית. בדומה ליוצרים מזרחיים רבים השואבים רעיונות ממוצא המשפחה - בהופעה הוא שב אל המקורות ושורשיו התימנים וביצע מספר שירים בערבית אותם כתבו משוררים תימן.

יש משהו בתומר יוסף שהקהל הישראלי פשוט אוהב. אולי זו התדמית הקולית של הגופיה והפוזות על הסקייטבורד, או שזהו גיור הרגאי בצורה כל כך פשוטה וקולעת. יוסף סוגר עשור מוצלח וקריירה בינלאומית נוסקת. הוא משתבח עם השנים כמו יין ומן הסתם בשנים האחרונות יניב חומר לא פחות טוב. ב-7 בספטמבר תיערך הופעה נוספת של יוסף בבארבי. כרטיסים ימכרו הפעם במחיר רגיל