זמרות הליווי של הכוכבים הגדולים מקבלות כבוד

אף אחד לא יודע איך קוראים להן ולא מזהים אותן ברחוב, אבל עכשיו הן סוף סוף זוכות להכרה שמגיעה להן בסרט דוקומנטרי חדש

דארלין לאב וברוס ספרינגסטין
דארלין לאב וברוס ספרינגסטין | צילום: צילום מסך

הן עולות על הבמה עם הזמרים הגדולים ביותר, נותנות את הנשמה, אבל נשארות תמיד בגדר תפאורה ויש להניח שבזמן שהן עושות קולות רקע הן מפנטזות לדחוף את הכוכב מהבמה ולהשתלט על המיקרופון ועל התהילה. עכשיו הן מקבלות כבוד בסרט הדוקומנטי "20 דקות מהתהילה" על הנשים שנשארות בחושך בזמן שהכוכב הראשי צועד אל אור הזרקורים.

במאי הסרט, מורגן נוויל, מספר על תהליך יצירת הסרט: "כשהתחלתי חשבתי שאולי לזמרות ליווי אין מספיק אופי בקול שלהן ולכן הן זמרות ליווי- אבל גיליתי שזה לא נכון. חשבתי גם שאוולי הן לא זמרות טובות מספיק ולכן הן זמרות ליווי - אבל גם זה לא נכון. גיליתי שהאמת היא שזמרות ליווי יכולות להביס כל כוכב בכל יום מימות השבוע".

דארלין לאב, שגם בגיל 71 עדיין עובדת כזמרת הליווי של ברוס ספרינגסטין, היא אחת מכוכבות הסרט. היא כמעט הפכה לכוכבת כשהקליטה סינגל עם המפיק פיל ספקטור, שעבד עם כוכבים כמו הביטלס וטינה טרנר, אבל אז גילתה שהוא מוציא אותו תחת שם של זמרת אחרת. בשנות ה-60 רוב זמרות הליווי היו נשים אפרו אמריקאיות חסרות זכויות והיא לא יכלה להילחם בספקטור על מה שעשה לה. "מי יכול היה להרשות לעצמו לשכור עו"ד אז? באותה תקופה לא הכרנו בכלל מישהו שיכולנו לפנות אליו", היא מספרת על המקרה.

כוכבת נוספת בסרט היא מרי קלייטון. היא היתה בהריון כשקיבלה טלפון להגיע לאולפן לעשות קולות רקע ללהקה בריטית צעירה. היא לא ממש התלהבה מהרעיון, אבל היתה זקוקה לכסף והסכימה לקחת את התפקיד. הלהקה שחיכתה לה באולפן היתה האבנים המתגלגלות. "הם ניגשו אליי והציגו את עצמם. לא היה לי מושג מי אלה מיק וקית', רק שידעתי שהם קוראים לעצמם 'הסטונז משהו' ורציתי כבר לסיים את ההקלטה ולחזור למיטה שלי", היא מספרת וצוחקת. קלייטון הקליטה עם מיק ג'אגר את אחד הלהיטים הגדולים של הסטונז, "Give me shelter" , המאמץ, כך מספרים, גבה ממנה מחיר כבד והיא איבדה את העובר.

ג'ודית היל בת 29 היא המשתתפת הצעירה ביותר בסרט. היא היתה אמורה לצאת לסיבוב ההופעות האחרון של מייקל ג'קסון שלא יצא לפועל בסוף בשל פטירתו של הזמר. "היינו בדרך לחזרות ופתאום שמענו את החדשות הרעות, לא האמנתי שזה יכול לקרות", היא מספרת על היום בו גילתה שמייקל מת. אבל היא לא ויתרה ומצאה את דרך הקיצור האולטימטיבית - היא מתמודדת בעונה הנוכחית של "דה ווייס" האמריקאי. דארלין ומרי הוויתיקות צופות בה בטלוויזיה מדי שבוע ויש להן מסר אחד ברור עבורה במידה והיא לא תזכה " אל תשימי לב למה שאנשים אומרים עליך כזמרת ליווי. זאת עבודה, אז פשוט תעשי אותה. והכי חשוב, אל תפסיקי לשיר".