יענקל'ה רוטבליט על שמוליק קראוס: "הוא היה חולה, אבל אהבתי אותו מאוד"

רבים ממכריו של שמוליק קראוס, שחלקם הם גם זמרים ומשוררים גדולים בישראל הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון בהלוויתו שנערכה בבית העלמין ירקון

לוויה שמוליק קראוס
לוויה שמוליק קראוס | צילום: אביב חופי

עולם התרבות, מכריו, חבריו, אשתו וילדיו של שמוליק קראוס הגיעו להפרד ממנו בהלוויה שנערכה בבית העלמין ירקון. כזכור, קראוס נפטר אמש מסיבוך שנבע ממחלת שפעת החזירים. שותפו ליצירה, יענקל'ה רוטבליט, אמר: "ביני לבין שמוליק הייתה אהבה ממבט ראשון וצליל ראשון, למרות המקומות הקשים שהתלוויתי אליהם איתו. האיש היה גם חולה ומכאן באו ההתקפים שזוכרים לו לרעה וכשהוא לא היה במצב הזה הוא היה נפלא. ממש קשה לי לעמוד פה ולומר את הדברים האלה. הניגונים של שמוליק ישארו פה לנצח. יהי זכרו ברוך ולהתראות שמואל, אהבתי אותך".

 

חבריו  של קראוס ללהקת "החלונות הגבוהים" לא הגיעו ללוויה וגם לכך ישנה משמעות. מערכת היחסים המורכבת והאלימה בין ג'וזי כץ לקראוס היא אחת הסיבות לכך שלא הגיעה והעדיפה לא לחשוף עצמה. אינשטיין ממעט לצאת  מהבית מסיבותיו האישיות. רבים דיברו על היצירה של קראוס ועל אופיו הבעייתי: ההתקפים האלימים, ההסתבכויות עם החוק, במשך השנים. אחיו, צדוק קראוס התייחס היום גם לעניינים אלו: "המכות זה שטויות. בסך הכל עד 1970 היו לוקחים אותו לאברבנאל, נותנים לו זריקות וגומרים אותו. מאז שהתחיל לחיות עם חנה אשתו שלקחה אותו לטיפול עלו על הבעיה הנפשית שלו, ולא היו קיימים הדברים האלו. הוא היה איש חולה, ובמקום לעזור לו, פגעו בו".