ואז אדל שרה: הרגעים הגדולים של הגראמי

במרוצת השנים דאג טקס פרסי המוזיקה לספק לנו לו מעט רגעים ששווים צפייה, מוזיקליים יותר ופחות. זה הזמן להיזכר

אדל זוכה ב-6 פרסי גראמי
אדל זוכה ב 6 פרסי גראמי | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

>>> השמלה של ג'ניפר לופז

בשנת 2000 ג'יי לו הייתה אחד השמות הרותחים בתעשיית המוזיקה, פצצת להיטים וקליפים שרצו חזק ב-MTV ובכל מסיבה אפשרית. אבל הגברת החליטה שהיא לא מקבל מספיק תשומת לב, ככל הנראה, והגיעה להגיש את הפרס בטקס הגראמי שנערך באותה שנה, כשהיא לובשת שמלה שערורייתית במיוחד מבית היוצר של ורסאצ'ה. למען האמת, השמלה לא ממש נראתה כמו שמלה, יותר כמו של שלא היה מבייש את שוק הכרמל, שהגברת מצאה בחופשה בקאריביים.

 

מובן שג'יי לו החליטה עוד באותו הערב שחזייה זה לחלשות וחשפה את עופריה לכל המעוניין. דיוויד דוכובוני שהגיש עם לופז את הפרס, ולא יכל להתעלם מהעובדה שהיא לא הותירה כל מקום לדימיון, אמר לה :"את יודעת, אני חושבת שזו הפעם הראשונה שאני מופיע מול קהל ויודע שאף אחד, אבל אף אחד בחדר לא מסתכל עליי". בהחלט אפשר להבין למה.

 

>>> מילי ונילי מופיעים בליפסינק

אחת מפאדיחות הגראמי המפורסמות ביותר. בשנת 1990 הופיעה הלקה המצליחה מילי ונילי בטקס הגראמי עם הלהיט שלהם "Girl you know it's true", ואף זכתה בפרס האמן החדש המצליח ביותר לשנה זו. אבל כעבור זמן קצר נודע שחברי הלהקה לא באמת שרו וניגנו בהופעה, ולמעשה בכל האלבום שלהם. החברים בלהקה הופיעו בליפסינק ולא שרו אפילו תו אחד, מה שגרם לכך שהגראמי נלקח מהם.

 

>>> אמינם ואלטון ג'ון מקרבים לבבות

שנת 2001 הייתה אחת השנים הטובות בקריירה של אמינם, אבל למרות זאת, היו מי שביקשו להעיב על החגיגה. ארגונים גאים סברו שהמילים בשירים של אמינם פוגעים בקהילת הלהט"ב והתעצבנו במיוחד לשמוע שהזמר אלטון ג'ון, המייצג את הקהילה, הסכים להופיע לצדו בשיר "סטן", ויחליף את קולה של הזמרת דידו.

 

אלטון נחלץ להגנתו של אמינם והודיע להפתעתם של רבים, שהוא מעריץ גדול של הראפר ושהוא לא סבור שבמילים שהוא כתב יש משום פגיעה בקהילה הגאה. בטקס הגראמי של אותה שנה הוא הופיע לצדו בגאווה רבה, ומסר ל- MTV בסיום שהוא מקווה שההופעה המשותפת תעזור לקירוב הלבבות ותעזור לחסל את השמועות בנוגע לראפר.

 

>>> ביצת הפתעה עם ליידי גאגא

את זה שליידי גאגא בקעה מתוך ביצה בטקס הגראמי של 2011 ודאי כבר שמעתם או ראיתם. גאגא ביצעה את הלהיט הגדול שלה באותה שנה "Born this way" כשהיא מספקת הופעה בלתי נשכחת כהרגלה. אבל מה שהיה באמת משונה, אפילו מצידה, היא הבחירה שלה להגיע לטקס עצמו גם בתוך הביצה.

 

כשבעה גברים ונשים נשאו את הביצה הגדולה עם גאגא בתוכה על פני השטיח האדום. לא ברור כמה זמן היא הייתה צריכה להשאר בפנים ואלו נזקים מוחיים העניין גרם לה. אולי זה מסביר את השנה הקשה שהיא חוותה לאחר מכן, בכל זאת, קלסטרופוביה זה לא מצחיק, גם במחיר השואו.

 

>>> אדל שרה לראשונה מאז הניתוח במיתרי הקול

בנובמבר 2012 עברה אדל, הזמרת הענקית עם הקול האדיר שאין שני לו, ניתוח במיתרי הקול. הניתוח נקבע לאחר שאדל סבלה מדימום וביטלה את כל הופעותיה לטווח זה.

 

הופעתה בטקס הגראמי של אותה שנה הייתה מוטלת בספק, אבל היא הוכיחה שאין עוד הרבה זמרות כמוה וצלחה אותה. למעשה, באותה הופעה נשמעה אדל טוב יותר מאי פעם כשביצעה את הלהיט שלה "Rolling in the deep". היא ריגשה את הקהל והפתיעה אפילו את עצמה.