עצומה חברתית להבאת פרל ג'אם לישראל תופסת תאוצה

15,000 ישראלים משתתפים בעצומה בפייסבוק הקוראת להביא את להקת הגראנג' פרל ג'אם לישראל, ויש להם גם טיזר מיוחד. האם המחאה שלהם תצליח לעשות היסטוריה?

פרל ג'אם
פרל ג'אם | צילום: פייסבוק

פרל ג'אם, להקת הגראנג' המשפיעה מסיאטל ממשיכה להוות מוקד משיכה והערצה רב לישראלים. אי אפשר להאשים אותם, פרל ג'אם מוציאה עד היום חומר מצויין ועיצבה חלק ניכר מפסקות ילדותם של רבים. ביוזמה מיוחדת של קהילת פייסבוק הולכת ומתעצמת, נעשים מאמצים כבירים להביא אותם אלינו, לישראל, ולעשות היסטוריה.

 

הכל התחיל כשבן רד, עורך ומגיש התוכנית "נותן ברוק" ברדיו 88FM, עשה תוכנית על 100 להקות הרוק הטובות של כל הזמנים. "למקום השביעי הגיעו פרל ג'אם", מספר רד, "והיא הלהקה השניה הכי מושמעת בתוכנית. חשבתי לעצמי שאני חייב לעשות משהו פעיל כדי להביא אותם לפה, הם נשמעים נהדר, בועטים עד עכשיו ויש נהירה מטורפת של ישראלים להופעות שלהם בחו"ל".

 

רד החליט לפתוח את דף הפייסבוק הקורא להבאת פרל ג'אם לישראל. בזמן קצר מאוד, הגיע העמוד ל-15,00 לייקים. "הופתעתי שזה קרה כל כך מהר", מציין רד, "אבל ממש הפכנו להיות קהילה. יש מתוך הפעילים בדף קבוצה ממוקדת, אנחנו עורכים מפגשים, יצאנו עם פליירים ביום הבחירות, ואנחנו מנסים לעורר את השטח". לקבוצה התחילו להצטרף גם יוצרים מוכשרים, ביניהם רועי ברקוביץ, שהציע להריץ סרטון קידום ביוטיוב. הרעיון הנבחר והמבריק היה של כרטיס אדי, שילוב בין הרעיון של כרטיס אדי המקורי לבין שמו של סולן הלהקה אדי וודר. "הרעיון היה שמוזיקה מצילה חיים", אומר רד, "בלי מוזיקה לא הייתי חי, המוזיקה הצילה את חיי וזה הרעיון שעומד גם בבסיס הסרטון". לסרטון יש כבר מעל 10,586 צפיות ביוטיוב.

 

אבל לצד ההתלהבות הגדולה יש גם פרקטיקה וביורוקרטיה. עומדים בפני המעריצים אתגרים לא פשוטים: כלכליים, פוליטיים, ארגוניים, ולא ממש ברור איך ניתן יהיה לפתור אותם, אולם רד מעדיף להשאר אופטימי: "יש לנו צינורות להגעה לאדי וגם לאנשים אחרים שקשורים ללהקה. אני מחכה שיהיו לנו 20,000 לייקים לפחות, מקווה ל40,000. אני רוצה שנבוא עם מסה גדולה של אנשים. מכאן נמשיך לפתור את הבעיות. יש כאן עניין כלכלי ופוליטי. אנחנו הולכים לעשות סרטון ומכתב ללהקה, בו אצלם את מעריצי התוכנית ואסביר שמאזינים לה גם בירושלים וגם בטייבה. שהמוזיקה היא שמקרבת את הקהילות הערביות והיהודיות. לגבי העניין הכלכלי- אנחנו עדיין בשלב גיבוש פתרונות, ואני מאמין שזה יכול לעבוד. אם רוג'ר ווטרס היה כאן, הכל אפשרי".

 

לרד ולחברים בקבוצה עוד תכנונים רבים לגבי המשך הפעילות וקידום הדף: מסיבת פרל ג'אם מיוחדת של נותן ברוק, ישיבות, פניות למפיקים, בנוסף להכנת פוסטרים ופליירים והפצתם. כל שנותר הוא להאמין בכח האנושי, להצטרף ולקוות שאולי עוד קיץ, אנחנו ואדי וודר נפגש.